Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordypningsprosjektet har ikke noen formell frist på tvers av NTNU. På Industriell matematikk kan vi i praksis bruke så lang tid vi ønsker, men man skal jo helst få tid til å gjøre ferdig masteren før sommeren også.

Seriøst? Vi har fått klar beskjed om at fordypningsprosjektet må være bestått før man formelt kan starte på masteroppgaven.

Lenke til kommentar

Er det mulig å få kjøpt kaffe i idrettssenteret på dragvoll eller må jeg inn på selve dragvoll?

Nja, jeg tror tullingene i SiT har tatt vekk kaffemaskina i idrettsbygget. Hvis, _hvis_ det er åpent på campus når du skal trene så har du storkantina, Sito-kafeen og SiT-storkiosken å kjøpe i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne forbedre en karakter, men pga. tette eksamener til våren ser dette ut til å bli vanskelig. Jeg leste her i tråden at det var mulig å melde seg opp i et annet fag(med samme eksamensdato), for så å kontakte eksamenskontoret slik at de gir deg tilgang til konten i faget du vil forbedre. Noen som har erfaringer med dette? "Tullefaget" jeg melder meg opp i leverer jeg blankt i. Vil dette isåfall stå på karakterutskrifter e.l?

Lenke til kommentar

Lurer fælt om hvordan man kan se egen studieprogresjon på Mine Sider, for evt å se hvor mange poeng jeg er bak??

 

Jeg prøvde å kontakte Lånekassa i dag, men det er helt umulig å få vite noe over tlf, da tlfsvareren svarer med at jeg må vente i over 15 minutter. Tenkte det var greiest over tlf, vanskelig å komme til et kontor..

Endret av Calippus
Lenke til kommentar

Meny / Stipend og lån / Eksamensresultater

 

Før fant man oversikt over hva som var blitt sendt videre til lånekassen på studentweb, men det gjør man ikke lenger. Det tar litt tid fra sensur er registrert i studentweb til lånekassen får beskjed.

 

Bør jo være relativt lett å se over selv hva man har bestått og så regne seg fram til omtrent hvordan man ligger an.

Lenke til kommentar

Meny / Stipend og lån / Eksamensresultater

 

Før fant man oversikt over hva som var blitt sendt videre til lånekassen på studentweb, men det gjør man ikke lenger. Det tar litt tid fra sensur er registrert i studentweb til lånekassen får beskjed.

 

Bør jo være relativt lett å se over selv hva man har bestått og så regne seg fram til omtrent hvordan man ligger an.

Jepp vet dette, men skulle gjerne ha hatt et sted på Mine Sider der det stod hvor mye man er bak. Forresten vet noen om Lånekassa har telefontid i jula, evt om noen av kontorene i byene er åpne?

Lenke til kommentar

Tell opp hvor mange semester du har hatt fult studielån (hvis du har hatt halvt/en eller annen brøk, gang med brøken; et semester med halvt studielån ==> Legg til 0.5), gang med 30, trekk fra hvor mange studiepoeng du har, og hokuspokus så vet du hvor mange studiepoeng du er bak :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne forbedre en karakter, men pga. tette eksamener til våren ser dette ut til å bli vanskelig. Jeg leste her i tråden at det var mulig å melde seg opp i et annet fag(med samme eksamensdato), for så å kontakte eksamenskontoret slik at de gir deg tilgang til konten i faget du vil forbedre. Noen som har erfaringer med dette? "Tullefaget" jeg melder meg opp i leverer jeg blankt i. Vil dette isåfall stå på karakterutskrifter e.l?

Jeg har gjort dette, bortsett fra at «tulleemnet» var gjentak av et emne jeg alt hadde bestått. Ingenting av dette synes på karakterutskriften, annet enn at det selvfølgelig står SOMMER som semester på det du velger å konte.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vil gjerne forbedre en karakter, men pga. tette eksamener til våren ser dette ut til å bli vanskelig. Jeg leste her i tråden at det var mulig å melde seg opp i et annet fag(med samme eksamensdato), for så å kontakte eksamenskontoret slik at de gir deg tilgang til konten i faget du vil forbedre. Noen som har erfaringer med dette? "Tullefaget" jeg melder meg opp i leverer jeg blankt i. Vil dette isåfall stå på karakterutskrifter e.l?

Jeg har gjort dette, bortsett fra at «tulleemnet» var gjentak av et emne jeg alt hadde bestått. Ingenting av dette synes på karakterutskriften, annet enn at det selvfølgelig står SOMMER som semester på det du velger å konte.
Ok. Kanskje jeg formulerte meg dårlig. Tenkte å melde meg opp i et fag utenfor studieplanen(og bare levere blankt), og dermed få adgang til kont i emnet jeg vil forbedre(..med eksamensdato samme dag). Vil dette faget utenfor studieplanen, som jeg forøvrig ikke har noen intensjoner om å ta noengang, opptre på karakterutskrift?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...