Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som vi er inne på diskusjonen angående TMA vs MA:

Jeg går siv. ing., og tar derfor TMA-fag. Jeg lurer på er om jeg for eksempel kan ta en bachelor i matematikk på siden med TMA-fagene?

Ja, det vil jeg tro. NTNU tilbyr allerede sivilingeniører å ta en bachelor i økonomi ved å gjøre gjenbruk av matteemner, så å gjøre det samme med en annen bachelor må være lov.

Noen som har erfaringer med å ta en bachelorgrad i økonomi, mens dem har studert siv.ing? Ble veldig interessert, og dette er noe jeg vurderer. Hva skiller disse studentene fra Indøk? 

Lenke til kommentar

Jeg går siv. ing., og tar derfor TMA-fag. Jeg lurer på er om jeg for eksempel kan ta en bachelor i matematikk på siden med TMA-fagene?

Ja, det vil jeg tro. NTNU tilbyr allerede sivilingeniører å ta en bachelor i økonomi ved å gjøre gjenbruk av matteemner, så å gjøre det samme med en annen bachelor må være lov.

Noen som har erfaringer med å ta en bachelorgrad i økonomi, mens dem har studert siv.ing? Ble veldig interessert, og dette er noe jeg vurderer. Hva skiller disse studentene fra Indøk? 

Går med en som gjør det. Det stemmer at matten fra Gløs teller for økonomigraden også. Tror han tar rundt seks fag i semesteret, men så er han sylskarp også, virker ikke som om han synes det er særlig problematisk. Definitivt kult, men det er nok ikke for alle!

Lenke til kommentar

Det er bachelor i samfunnsøkonomi det er snakk om. Indøkarar har bedriftsøkonomi. Slik det ser ut på den sida det er linka til, er det berre eitt einskild TIØ-fag (Indøk-fag) som gir fritak for eit SØK-fag (samfunnsøkonomifag).

Lenke til kommentar

Tips til leseplasser på Gløs som ikke blir okkupert kl 0800?

Min, siden jeg har ferie. Men du vil nok ha vanskeligheter med å komme deg inn.  :wee:

Nei, mer seriøst så har jeg hørt at det pleier å være litt mindre konkurranse om plassene i Teknologibiblioteket enn det er i f.eks. Realfagbiblioteket.

Lenke til kommentar

Går 1. året på Kommunikasjonsteknologi, men har tenkt å bytte til data neste år. I studieplanen til data er emnet TDT4112 - Programmeringslab for datateknologi, som ser ut til å være adgangsbegrenset (men står ikke på listen over adgangsbegrensende emner?). Er det helt umulig for meg å ta dette emnet neste semester? I Studentweb står det "I følge databasen har du ikke studierett til emnet".

Endret av olealX
Lenke til kommentar

Adgangsbegrensede emner er vel emner med et tak på antall personer som kan ta emnet. TDT4112 er da ikke adgangsbegrenset på den måten, det har bare en regel om at kun MTDT-studenter på første året kan ta det.

Jeg antar det skal la seg gjøre å sende en mail til studieveileder og be henne melde deg opp.

Lenke til kommentar

Går 1. året på Kommunikasjonsteknologi, men har tenkt å bytte til data neste år. I studieplanen til data er emnet TDT4112 - Programmeringslab for datateknologi, som ser ut til å være adgangsbegrenset (men står ikke på listen over adgangsbegrensende emner?). Er det helt umulig for meg å ta dette emnet neste semester? I Studentweb står det "I følge databasen har du ikke studierett til emnet".

Som operg nevnte går det sikkert bra om du ber studieveileder melde deg opp. Gjorde nemlig det samme selv i fjor.  :)

Lenke til kommentar

Den ultimate prokrastinering: Begynte å lese denne tråden fra side 1. Ti år gamle poster. Ganske interessant, egentlig.

Fler som ikke har juleferie enda?

Siste eksamen noensinne i mårra og innleveringsfrist på fordypningsprosjektet søndag 23:59. Tre døgn til juleferie...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...