Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

I og med at enkelte som er ferdigutdannet og har jobbet i ~10 år ikke bytter jobb med mindre de får 1.3mill/år så kan man hevde at det er "noenlunde godt betalt" :) Kilde: VG for en stund siden :p

Men jada, om du kommer deg gjennom utdannelsen tror jeg ikke du kommer til å slite med lav lønn :) Viktigere å prioritere ut fra hva du trives med, om det står mellom flere forskjellige siv.ing.-linjer.

8972228[/snapback]

Det er nok et ganke lite mindretall, det er over dobbelt så mye som snittlønna. Men som du sier, man tjener mer en bra nok, det er viktigere å skaffe seg en jobb man synes er gøy.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er snittlønna for sivinger fra NTNU da? Eller enda bedre om du har datateknikk-spesifikke data.

8972298[/snapback]

Om jeg ikke husker feil, så er det vel omtrent 550k om du har jobbet i omtrent ti år. Tekna har statistikker for dette, bare å sjekke det der.

AtW

Lenke til kommentar
Når er konteeksamen i java?

Og må man velge "ta ny eksamen" inne på studweb for å konte, eller er man registrert automatisk når man leverer blankt/stryker?

8974109[/snapback]

OM det er slik som sist jeg kontet, så går det automatisk, og la meg følge opp med en liten rant:

Før gikk det automatisk bare du ikek fikk bestått, mao du trengte ikke å møte opp engang, de syntes det var for mange oppmeldte til konten som ikke kom, den selvsagte løsningen er da:

1. Få folk til å gjøre noe aktivt for å melde seg opp, feks på studweb og

2. Sett opp datoene for konten FØR siste avmeldingsfrist, ikke etter, slik som nå.

Men nei, istedet tvinger man folk til å dra ned på eksamenshallen for å levere blankt, noe som er til unødvendig bry for alle parter.

AtW

Lenke til kommentar
Er statistikk vanskelig? Hvor bør jeg legge arbeidsmengden om jeg satser på B eller bedre?

8971218[/snapback]

Jeg vil si at det er et over middels vanskelig fag. Det handler mye om forståelse og teknikk. For å få en B eller bedre bør du ha løst mange eksamensoppgaver. Det er viktig å ha lest hele pensum, men jeg vil si at praktisk erfaring med oppgaver bør prioriteres over å lese det en gang til.

Mest sannsynlig vil læreren deres gi dere mange eksamensoppgaver som innleveringer. Ta dem alle seriøst.

Lenke til kommentar
Er statistikk vanskelig? Hvor bør jeg legge arbeidsmengden om jeg satser på B eller bedre?

8971218[/snapback]

Det er viktig å ha lest hele pensum, men jeg vil si at praktisk erfaring med oppgaver bør prioriteres over å lese det en gang til.

8974693[/snapback]

I likhet med omtrent samtlige andre fag de første årene på gløs!?!

Lenke til kommentar
Haha, lenge siden du ble hetende String-Emil, eller? :D

Men ja, de fleste gløs-fag er slik at man bør ha lest pensum og ha løst en god del oppgaver.

8975337[/snapback]

Var et innfall i en halvhjertet cognac-rus :D

Jeg pleier igrunn aldri å lese pensum, annet enn at jeg bruker boka som oppslagsverk til øvings- og eksamensoppgaver.

Lenke til kommentar
Hva er snittlønna for sivinger fra NTNU da? Eller enda bedre om du har datateknikk-spesifikke data.

8972298[/snapback]

Om jeg ikke husker feil, så er det vel omtrent 550k om du har jobbet i omtrent ti år. Tekna har statistikker for dette, bare å sjekke det der.

AtW

8972314[/snapback]

Det hørtes lite ut.. Eller er det snakk om bruttolønn, og ikke etter overtid? Vet om flere som tjener opp mot 800k første året m/overtid..

Lenke til kommentar

8972298[/snapback]

AtW

8972314[/snapback]

Det hørtes lite ut.. Eller er det snakk om bruttolønn, og ikke etter overtid? Vet om flere som tjener opp mot 800k første året m/overtid..

8978924[/snapback]

Sjekket det opp nå, den aritmetiske middelen etter ti år er 575 tusen (for medlemmer av tekna). (basert på 2006-tall). Dette er såklart grunnlønn. Om du har en spesielt høy lønn, spesielt mye overtid, eller er veldig mye offshore kan det jo bli endel mer. Men snittlønn i dag når man starter ligger vel rundt 400k.

AtW

Lenke til kommentar
Noen som har erfaringer med siv.ing innen kjemi og bioteknologi? synes denne linjen er lite nevnt i tråden  :hmm:

8991283[/snapback]

En jeg gikk på videregående med går der nå. Han begynner i 4. klassen nå til høsten.

Det lille jeg vet om linja er at det (1) er en del jenter der og (2) det er mye matematikk de første 2-3 årene før dere får lov til å leke med farlige kjemikalier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...