Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Er i samme situsajon som Lanka her, men med litt andre fag.

1) Produktutvikling og Produksjon

2) Fysmat

3) Bygg/miljø

8961616[/snapback]

bygg og maskin (prod...) er veldig like de to første årene. så vidt jeg vet, har man de samme fagene, bortsett fra studieretningsfagene.

så da kan man evt bytte rimelig lett, selv om det kanskje ikke er så fristende sosialt sett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er statistikk vanskelig? Hvor bør jeg legge arbeidsmengden om jeg satser på B eller bedre?

8971218[/snapback]

Jeg syntes faget var kjempelett, helt til jeg fikk se karakteren idag: C. :(

Hvilket må bety en ekstra eksamen neste vår. Herlig.

Redigert: Teit skrivefeil.

Endret av trøls
Lenke til kommentar
Jeg går det, men er lettere å svare om du har noe konkret å spørre om. Ellers kan du pløye gjennom dette først, og se hva du synes: http://www.ntnu.no/studier/mtdt

Jeg prøver gjerne å svare på ekstra spørsmål, men har hverken tid eller motivasjon til å skrive en lang post om studiet helt generelt.

8971979[/snapback]

Stol aldri på mennesker som sier til et forum at de ikke har tid til noe!

Lenke til kommentar

Hvordan er de første årene? Er det "bare" matematikk eller programmering det blir lagt vekt på?

Hva slags jobbmuligheter har man? Er det kun programmering det går ut på, eller er det mer variert enn som så? Er det lett å få jobb etter utdanning, og er det nogenlunde godt betalt?

Lenke til kommentar
Hvordan er de første årene? Er det "bare" matematikk eller programmering det blir lagt vekt på?

Hva slags jobbmuligheter har man? Er det kun programmering det går ut på, eller er det mer variert enn som så? Er det lett å få jobb etter utdanning, og er det nogenlunde godt betalt?

8972105[/snapback]

Gå inn på den lenka jeg ga deg, og trykk på "Studiets oppbygning" og "Jobbmuligheter" (synes jeg huske de het). Der står det en del. For å svare kjapt; jobbmulighetene er ganske gode og varierte (siden du har en siv.ing.-kompetanse i tillegg til en allmennyttig kompetanse innen datateknikk), og det vil alltid være bruk for mastere i datateknikk. De første årene har man en "lett blanding" med fysikk, matematikk, programmering, statistikk, digitalkrets/analogkrets-teknikk ++.
Lenke til kommentar

I og med at enkelte som er ferdigutdannet og har jobbet i ~10 år ikke bytter jobb med mindre de får 1.3mill/år så kan man hevde at det er "noenlunde godt betalt" :) Kilde: VG for en stund siden :p

Men jada, om du kommer deg gjennom utdannelsen tror jeg ikke du kommer til å slite med lav lønn :) Viktigere å prioritere ut fra hva du trives med, om det står mellom flere forskjellige siv.ing.-linjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...