Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

TDT4110 Informasjonsteknologi, grunnkurs: Hva lærer man? Er det slik at man skal velge mellom Python og Matlab, eller har jeg misforstått? Hva bør jeg velge mtp. videre fag og vanskelighetsnivå? Hadde IT2 på VGS, så kan programmere i AS3.0.

Du lærer å programmere fra grunnen av, og du lærer diverse grunnleggende teori. Ta en titt på gamle eksamensoppgaver for å få et inntrykk av nivået.

TMA4100 Matematikk 1: Overkommelig overgang fra VGS? Mye bevisføring?

Her er karakterstatistikk fra de siste fem årene, hvis det sier noe om overgangen.

TMA4140 Diskret matematikk: Hva går faget i hovedsak ut på? Svært forskjellig fra Matte 1?

Mye av det du lærer vil dukke opp igjen i senere dataemner, i motsetning til store deler av pensum i de andre matteemnene. Nåværende professor (Skau) er kjent for å lage forholdsvis enkle eksamener, så det kreves ikke så mye for å stå, men det lønner seg å jobbe med stoffet likevel.

EXPH0004 Ex. phil. for naturvitenskap og teknologi: Hørt mye om dette faget. Er det så gørr som mange skal ha det til?  :hmm:

Emnet er en smule uglesett, kanskje fordi man ikke forventer å måtte studere filosofi på et ingeniørstudium. Uansett overkommelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen gode emner å anbefale på Gløs? Jeg bytter trolig fra maskin til fysmat og er nettopp ferdig med 1. året. Ser for meg å på en måte "starte i 1. igjen". Har 5 godkjente emner som jeg kan fylle med hva jeg vil. Ser for meg å ta noen av obligatoriske emner som matte 3, tek.led etc., slik at jeg får velge noen emner etter egen interesse litt utover i 2. og 3. klasse også. 
Jeg tenker da kanskje spesielt på emner som leder opp mot noe litt spennende og gjerne anvendelig senere. Er ikke fremmed for å bygge litt videre på f.eks. mekanikk 1. Tenker da eksempelvis simulering, bruddmekanikk, akustikk, signalbehandling for å slenge ut noe. Gjerne interessant for en evnt. arbeidsgiver/fremtidsrettet.

Har både studass-jobb og verv i UKA neste semester, så ser gjerne å få tatt noen litt enklere emner da (ikke fugletitting!) så kan jeg gjerne ta noe litt mer vrient over jul :)

Endret av blurr
Lenke til kommentar

Student-e-post ved NTNU går over til Office 365. Bruker du NTNUs webmail må du i stedet bruke webmail i Office 365. Bruker du en annen klient, f.eks. Gmail, må du sette opp dette på nytt. Er du ansatt (inkludert studenter som også er ansatt) er det en egen løsning for dette. Det står mer informasjon på Innsida.

0 dagers varsel, gammel epost er ikke kopiert over og jeg må sette opp alle filtrene mine på nytt

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Student-e-post ved NTNU går over til Office 365. Bruker du NTNUs webmail må du i stedet bruke webmail i Office 365. Bruker du en annen klient, f.eks. Gmail, må du sette opp dette på nytt. Er du ansatt (inkludert studenter som også er ansatt) er det en egen løsning for dette. Det står mer informasjon på Innsida.

0 dagers varsel, gammel epost er ikke kopiert over og jeg må sette opp alle filtrene mine på nytt.

Jeg er enig i at det er forferdelig dårlig endringsledelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

0 dagers varsel, gammel epost er ikke kopiert over og jeg må sette opp alle filtrene mine på nytt.

Trolling på høyt nivå av IT avdelingen. Alt er som normalt med andre ord.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan legge til at IMAP- og SMTP-funksjonaliteten er brukket og at ingen dokumentasjon er oppdatert for å gjenspeile endringen ...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan legge til at IMAP- og SMTP-funksjonaliteten er brukket og at ingen dokumentasjon er oppdatert for å gjenspeile endringen ...

Helt enig, elendig planlegging. Fikk dog høre fra orakel at de selv ikke visste om denne endringen selv engang(!) Derfor er det 0 info.

her er dog infoen jeg har fått: Samt en PDF fil med oppsett.

IMAP4    outlook.office365.com      993 implicit          TLS* v1-1.2

SMTP     smtp.office365.com         587 explicit          TLS v1-1.2

NTNU-Outlook-Setup.pdf

Lenke til kommentar

Trolling på høyt nivå av IT avdelingen. Alt er som normalt med andre ord.

En gang varslet jeg høflig om en feil som var med alle datasaler og alle skrivere (husker ikke feilen nå, noe med at man ikke fikk skrevet ut noe på hele gløs), og husket i forbifarten at de hadde varslet om nytt system for utskrift, så nevnte helt til slutt at det kanskje kunne skyldes omleggingen etterfulgt av et spørsmålstegn.

Svaret jeg fikk var av typen:

"Hadde du faktisk giddet å lese mailen vi sendte kunne du ha sett at omleggingen ikke startet før neste mandag, og derfor ikke kan ha noe med feilen å gjøre."

Fikk lyst til å møte opp på orakeltjenesten med en kanne bensin. Ble så matt inni meg av at hovedfokuset var at jeg A ikke memoriserte datoen omleggingen skjedde og B ikke fant feilen, som strengt tatt er deres jobb.

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

En gang varslet jeg høflig om en feil som var med alle datasaler og alle skrivere (husker ikke feilen nå, noe med at man ikke fikk skrevet ut noe på hele gløs), og husket i forbifarten at de hadde varslet om nytt system for utskrift, så nevnte helt til slutt at det kanskje kunne skyldes omleggingen etterfulgt av et spørsmålstegn.

Svaret jeg fikk var av typen:

"Hadde du faktisk giddet å lese mailen vi sendte kunne du ha sett at omleggingen ikke startet før neste mandag, og derfor ikke kan ha noe med feilen å gjøre."

Fikk lyst til å møte opp på orakeltjenesten med en kanne bensin. Ble så matt inni meg at hovedfokuset var at jeg A ikke memoriserte datoen omleggingen skjedde og B ikke fant feilen, som strengt tatt er deres jobb.

Hadde det skjedd meg hadde jeg meldt ifra om det så hvem enn som sendte den fikk refs.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det slik at øvingsopplegget har blitt avskaffet i Matte 1? Hva er det nå i stedet?

Det er ikke avskaffet, bare endret. Det er en kombinasjon av ukentlige datatester og månedlige innleveringer. Google:tma4100

Okey, takk!

Hørt noen rykter om tavleregninger osv. men det er kanskje ikke nå lengre?

EDIT: Ser ut som det kun var H13.

Endret av HypeBoy
Lenke til kommentar

Det har det neppe vært siden det het NTH i hvertfall. Tavleregning er upraktisk i et fag som 1500 tar årlig

Edit: Var visst litt rask der. Men det er uansett ikke det til høsten

Endret av rankine
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det tok meg ca. 10 sekunder å finne frem til nødvendig informasjon på Office 365, så en IT-student (?) burde vel klare det.  :p

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...