Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke Lars, han er nemlig ferdig med det. Var mildt sagt rasende da jeg forlot eksamenslokalet, da jeg var sikker på at jeg hadde strøket. Sjekket Studweb i dag og fant ut at jeg hadde fått en helt grei C.

Fikk forøvrig også C i Analyse II. Satser på at kjemien kan dra opp snittet litt. :)

Lenke til kommentar
Noen som har en anelse om hvilken snitt sånn ca. man må ha for å komme inn på NTNU? Er det høyt? :ermm:

8922983[/snapback]

Og er det sånn at snitt av standpunkt/eksamenskarakter i matematikk må være 4 eller bedre - uansett hvilken linje man skal inn på?

Lenke til kommentar

NTNU driver jo og prøver å overbevise alle om at de er det "skapende universitet", og har lagd en kampanje. Klikker du på luka der det står "dette er havet", forteller videoen deg at "her ligget det uendelig antall ubrukte kilowatt". Jeg kan være med på at man kan hente "uendelig" energi fra en fornybar energikilde, men effekt? Noen andre som synes at de har rotet med benevningen her?

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
...

8923388[/snapback]

Svakt! Bare vent til Ystenes ser dette!

TWA: Hvor mye gir du for LF? ;)

8923565[/snapback]

Hehe, ikke mye. Om det går like greit som Mekanikk 1, blir det ikke noen store problemer. Får ty til naboen hvis det blir krise ;)

Lenke til kommentar
Hehe, ikke mye. Om det går like greit som Mekanikk 1, blir det ikke noen store problemer. Får ty til naboen hvis det blir krise ;)

8924405[/snapback]

Hmmm ... jeg burde kanskje holdt meg i fysikk, med andre ord.

Jeg synes mek 2 var enklere å få med seg enn 1, siden man er litt mer kjent med mekanikksjangeren. Skjønt, faget er en del mer teoretisk, og regnes derfor for vanskeligere.

Lenke til kommentar
Noen som har en anelse om hvilken snitt sånn ca. man må ha for å komme inn på NTNU? Er det høyt? :ermm:

8922983[/snapback]

Og er det sånn at snitt av standpunkt/eksamenskarakter i matematikk må være 4 eller bedre - uansett hvilken linje man skal inn på?

8923113[/snapback]

Snittet som kreves varierer sterkt fra linje til linje. Mange humaniora- og realfagsstudier er åpne. Det vil si at alle kommer inn. Sivilingeniørstudiene har alle poengkrav som går fra ca 50 til ca 65. Stor spredning, med andre ord. Du kan sjekke kravene nærmere her: http://www.samordnaopptak.no/studier?ord=&...r=&type=studier

Kravet om fire i matematikk fra vgs er bare for sivilingeniørstudiene.

Lenke til kommentar
Kilowatt høres mer fancy ut enn kilowattimer.

"Kilowatt" = Ooh, supahpowa.

"Kilowattime" = Urk, strømregning.

Men ja, de burde nok reformulert seg.

8923562[/snapback]

Kilowatt-time er jo en toskeenhet, så det er likegreit de ikke har brukt den, jeg vil ha oppgitt strømpriser per megajoule...

AtW

Lenke til kommentar
Joda, men hvis vi ser bort fra benevningene og tenker på enhetene... Det er vel uendelig med energi, ikke effekt i havet. Jaja. Pirk, men dette er tross alt en reklame for NTNU.

8933562[/snapback]

Det er vel ikke uendelig med energi heller? Noe med endelig masse har jo endelig energi.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...