Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så denne artikkelen http://www.nrk.no/viten/na-kan-du-studere-olbrygging-pa-ntnu-1.12299440om at man nå kan "studere" ølbrygging på NTNU.

Hvilke emner er det snakk om? Finner ikke noen som ser ut til å være direkte relatert til øl.

Godt spørsmål. Om vi ser på de to professorene som er intervjuet i TV-programmet, Vadstein og Bruheim, så underviser begge i emnet TBT4110.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Så denne artikkelen http://www.nrk.no/viten/na-kan-du-studere-olbrygging-pa-ntnu-1.12299440om at man nå kan "studere" ølbrygging på NTNU.

Hvilke emner er det snakk om? Finner ikke noen som ser ut til å være direkte relatert til øl.

Det stod vel at det skulle være masteremner, så de er sikkert ikke satt opp enda. Blir vel valgemner på masternivå for de som tar master i (mikro)biologi. Spennende å se om det blir agdangsbegrenset, eller om alle med nok forkunnskaper får lov til å ta det.

Lenke til kommentar

Vel, det står jo at flere allerede har tatt et år med fokus på øl, så skulle tro emnene allerede fantes. Kanskje de har tatt det som en del av et "avanserte emner innen bioteknologi"-emne eller lignende.

Hva er det NTNU flagger på halv stang for i dag, forresten?

Lenke til kommentar

Hvor er det best å skaffe seg hybel om man skal studere datateknologi, 5-årig?

Annet spørsmål: Er det mange som begynner på NTNU rett fra videregående? Har sykt lyst å studere på NTNU og akter å ta folkehøgskule og militær så jeg får mer poeng. Samtidig føler jeg det er litt mye med 2 år ekstra for å studere i Trondheim. Neste alternativ er HiB men jeg vil flytte vekk.

Lenke til kommentar

Hvis du gjør det bare for å sanke poeng så vær obs på at du kun får poeng for enten folkehøyskole eller militæret. Du får ikke fire poeng for det. Du får to. Men du får alderspoeng da, så hvis du tar to friår, med ett på folkehøyskole/militæret/studiepoeng så søker du med seks ekstra poeng om to år. Er kjekt å få litt livserfaring, særlig hvis du er skolelei. Fem år er lenge (men går superfort) så hvis du har lyst å gjøre noe annet et år så gjør det nå. Men jeg ville ikke ventet for lenge. Jeg var et år i militæret, og studerte i to år før jeg byttet studie. Da ble jeg tre år eldre enn de andre. Noe mer enn det tror jeg blir kjipt. Men to år er sikkert bra. Mange er jo langt eldre enn meg også. 

Med tanke på hybel så vil jeg si det er best å bo nære NTNU. Da er terskelen for å gå på skolen veldig lav, og du kommer deg på forelesningene selv om de er klokken åtte. Så jeg ville sett på områdene rundt Gløs. Altså Elgesetergate/Klæbuveien, nordre del av Lerkendal, Singsaker, Berg, og kanskje Bakklandet. Styr unna "sentrumsnært på Ranheim" og "nære Gløshaugen på Moholt". Ta forøvrig en titt i hybeltråden, der finner du mye nyttig om akkurat det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...