Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

SiT er på krigsstien for å lage livet surt. I dag har de gått rundt på Moholt og sjekket fellesrom for om de er rene og pene. Inteligent å gjøre det i midten av Juni!

 

Logikken blir: Vaske over hele fellesrommet inkl. ta oppvasken til de som har reist hjem og finne et lurt sted å legge skoene dems, eller dele boten på 500kr på 4 ... Vanskelig spørsmål ..."

8849542[/snapback]

Det er vel ettersjekken etter "vårrengjøringen".. Pleier å være sånn hvert år, men har aldri hørt om noen som må betale. Bare å si det var mye værre når du flyttet inn. Men vask av hybel ved utflytting bør tas nøye.. Spesielt bak ovnen og under stolen. En som måtte betale 500kr i vasking fordi stolen ikke var ren på undersiden.. Og da hadde både mora og bestemora vasket hybelen både lørdag og søndag! Normalt har man vel rett til å få mulighet til å rette opp denslags, men SIT følger ikke husleieloven (pga. diverse dispensasjoner).

 

Så på bildene en annen hadde lagt ut her at det virkelig har blitt fint i Moholt Allé.. Dem har kanskje fjernet asbesten på badet også nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øh, hvor stor sannsynlighet er det for at det er oppgitt feil karakter på studweb? Kan jeg ringe noen for å få dobbeltsjekke om karakterene på studweb faktisk er korrekt?

 

Jeg vil unngå å leve i tro om gode karakterer helt til jeg får karakterutskrift fordi det var oppgitt feil på studweb.

Lenke til kommentar
Jeg vil unngå å leve i tro om gode karakterer helt til jeg får karakterutskrift fordi det var oppgitt feil på studweb.

8853071[/snapback]

Det jeg mener her er om det er om noen av dere som vet om karakteren som oppgis på studweb er den samme som kommer på vitnemål og karakterutskrifter (samme 'karakter-database'), eller om de bruker en annen 'database' til vitnemål/karakterutskrifter slik at man kan få oppgitt to forskjellige karakterer på studweb og vitnemål/karakterutskrift?

Lenke til kommentar
SiT er på krigsstien for å lage livet surt. I dag har de gått rundt på Moholt og sjekket fellesrom for om de er rene og pene. Inteligent å gjøre det i midten av Juni!

 

Logikken blir: Vaske over hele fellesrommet inkl. ta oppvasken til de som har reist hjem og finne et lurt sted å legge skoene dems, eller dele boten på 500kr på 4 ... Vanskelig spørsmål ..."

8849542[/snapback]

Tror de har rutiner på det der. Jeg var også den eneste som var igjen, og da vaska SiT ca. 3/4 av fellesarealet. Oppvasken (som ikke var min) stabla de pent opp. Det eneste som var igjen til meg var kjøkkenskapene og det ene kjøleskapet :p

Lenke til kommentar
SiT er på krigsstien for å lage livet surt. I dag har de gått rundt på Moholt og sjekket fellesrom for om de er rene og pene. Inteligent å gjøre det i midten av Juni!

 

Logikken blir: Vaske over hele fellesrommet inkl. ta oppvasken til de som har reist hjem og finne et lurt sted å legge skoene dems, eller dele boten på 500kr på 4 ... Vanskelig spørsmål ..."

8849542[/snapback]

Tror de har rutiner på det der. Jeg var også den eneste som var igjen, og da vaska SiT ca. 3/4 av fellesarealet. Oppvasken (som ikke var min) stabla de pent opp. Det eneste som var igjen til meg var kjøkkenskapene og det ene kjøleskapet :p

8855928[/snapback]

Så hvis jeg er hjemme på fredag når de kommer, så slipper jeg unna med å vise at jeg har gjort en jobb for å få det rent?

Lenke til kommentar
Når jeg skal søke lånekassen om fortsettelse av stipend/lån til neste år, må jeg gjennom akkurat samme prosedyre som i fjor? Eller er det noen fortsett-å-gi-meg-penger-knapp?

8858065[/snapback]

 

Må sende inn en søknad, men du slipper vel å sende inn dokumentasjon på at du har kommet inn på studiet, slik at prossessen går noe raskere.

Lenke til kommentar
Når jeg skal søke lånekassen om fortsettelse av stipend/lån til neste år, må jeg gjennom akkurat samme prosedyre som i fjor? Eller er det noen fortsett-å-gi-meg-penger-knapp?

8858065[/snapback]

 

Gjøres på to sekunder på lånekassens hjemmeside.

Lenke til kommentar
Når jeg skal søke lånekassen om fortsettelse av stipend/lån til neste år, må jeg gjennom akkurat samme prosedyre som i fjor? Eller er det noen fortsett-å-gi-meg-penger-knapp?

8858065[/snapback]

Det er tre ting du må gjøre:

 

1. Søk om lån slik du gjorde i fjor over nettet hos lanekassen.no.

2. Bekreft studieplanen din på studweb for neste semester.

3. Betal semesteravgifta på studweb.

 

Du trenger ikke ettersende noe papir eller noe, NTNU vil sende ok-meldingen til Lånekassa etter de har registrert at du har betalt semesteravgifta. Så vil du få det papiret om utbetaling ca. 2 uker før semesterstart.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Flere enn meg som skal bo på Moholt her eller? Holder på å flytte inn nå. Bor i Herman Krags vei 5. Kanskje flere som har bodd der, er dere fornøyde?

 

Litt nedtur å gå fra 150 kvm kollektiv med badstue, til standard fra 60 tallet. Men, men.. billig er det åkkesom. Får se hvor lenge man holder ut. Alt kommer vel an på hvem som bor der/ flytter inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...