Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal også trolig til NTNU til høsten. Har selv søkt

1 teknisk kybernetikk

2 elektronikk

3 datateknikk

 

Prøver å overtale en god venn av meg til å bli med også, men han lurer på å ta et friår da. Er mest spent på hvordan det blir å komme til en helt ny by uten å kjenne noen :confused:

Men når er det man bør begynne å kikke på bosteder? Litt kjedelig å komme opp dit uten noe sted å bo. Og vil jo gjerne finne ut om jeg kommer inn, eller ikke må i militæret før jeg lager noen kontrakt.

Lenke til kommentar
Skal også trolig til NTNU til høsten. Har selv søkt

1 teknisk kybernetikk

2 elektronikk

3 datateknikk

 

Prøver å overtale en god venn av meg til å bli med også, men han lurer på å ta et friår da. Er mest spent på hvordan det blir å komme til en helt ny by uten å kjenne noen :confused:

Men når er det man bør begynne å kikke på bosteder? Litt kjedelig å komme opp dit uten noe sted å bo. Og vil jo gjerne finne ut om jeg kommer inn, eller ikke må i militæret før jeg lager noen kontrakt.

SiT (Samskipnaden i Trondheim) har masse hybler, søk der. Kikk også litt på annonser, sikkert noen på finn.no eller hybel.no. Start å kikke så tidlig som mulig, det er en tng som er veldig OK å ha unnagjort.

 

Og ikke bekymre deg hvis du ikke kjenner noen. Fadderopplegg og sånt gjør at du har masse gode venner før det har gått en uke.

Lenke til kommentar
1 teknisk kybernetikk

 

Men når er det man bør begynne å kikke på bosteder? Litt kjedelig å komme opp dit uten noe sted å bo. Og vil jo gjerne finne ut om jeg kommer inn, eller ikke må i militæret før jeg lager noen kontrakt.

Godt valg!

 

Ang. militæret får du utsatt tjenesten hvis du heller vil starte å studere med en gang. Bare å sende en søknad med kopi av attest på at du har kommet inn. (Husk likevel å svare på en evt. innkallese)

 

Ang. sted å bo.. SIT pleier å ha loddtrekning om ca. 100 hybler hvert år. Dette er kun åpent for 1. årsstudenter. Men det er allikevel ca. 1000 søknader.. De registrer deg ikke før du har fått plass, så det har ikke noen sånn bråhast med å melde seg på. Men følg med på www.sit.no

Det kan også være lurt å følge litt med på det private markedet.

Dersom det skulle skjære seg helt, ordner SIT tak over hodet den første tiden, så får du hybel på f.eks. mohlt så snart det blir ledig.

 

Dersom du velger å ta et år i forsvaret før du kommer til NTNU anbefaler jeg deg på det sterkeste å takke ja til skoleplassen og be om å få utsatt denne ett år. Siden du da neste år er garantert plass, kan du søke om hybel gjennom SIT uten å måtte være med på loddtrekning->Garantert hybel!

 

Ang. det å ikke kjenne noen -> Ikke noe problem! Omega (din kommende linjeforrening) har knall fadderopplegg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jaja, gutter vi snakkes på NTNU. Kom inn på fagstudiet for psykologi. Og ja, det er nå dere skal peke og le. ;)

*peker og ler*

 

Skal der jeg også, forhåpentligvis på filmvitenskap, men jeg har gitt totalt F i skolen dette året, så jeg må ta opp ett og annet fag.

Lenke til kommentar

Mye kjekt lesestoff her, iallfall for meg. Har selv søkt med Produksjon og produktutvikling som førstevalg, noen som har noen info som jeg bør vite om denne linjen?

 

Og en ting til, i hvilke land er det mulig å ta året i utlandet? Finner ikke noe info om dette på NTNU sine sider...

Lenke til kommentar
Mye kjekt lesestoff her, iallfall for meg. Har selv søkt med Produksjon og produktutvikling som førstevalg, noen som har noen info som jeg bør vite om denne linjen?

 

Og en ting til, i hvilke land er det mulig å ta året i utlandet? Finner ikke noe info om dette på NTNU sine sider...

Jeg har i hvertfall en ting å si... fra første skoledag kommer du aldri til å beskrive den studieretningen med det navnet lenger.

Lenke til kommentar
Mye kjekt lesestoff her, iallfall for meg. Har selv søkt med Produksjon og produktutvikling som førstevalg, noen som har noen info som jeg bør vite om denne linjen?

 

Og en ting til, i hvilke land er det mulig å ta året i utlandet? Finner ikke noe info om dette på NTNU sine sider...

Jeg har i hvertfall en ting å si... fra første skoledag kommer du aldri til å beskrive den studieretningen med det navnet lenger.

Ganske klar over at det er tidligere maskin linja, men høres jo fint ut med Produksjon og produktutvikling...

 

(regner med det er dette du sikter til)

Lenke til kommentar

noe jeg lurer på er om NYNU er et pyramidespill? hehe...

 

Kåret til norges mest sosiale studium, andre linjer bruker pengene sine på lab. det blir litt vanskelig for oss så vi bruker dem på FEST!

er det om å gjøre å reklamere så mye som mulig for sitt eget studium, blir man premiert?

 

hvorfor er det så himla høye krav for å komme inn på elektronikk på NTNU... (jeg kommer ikke inn, tror jeg)

 

jeg bare skjøyer med dere om det pyramidespillet assa :p

Lenke til kommentar

Bare for å være sikker på at jeg ikke misforstår: Fys-mat = siv. ing. fysikk og matematikk?

 

Har den på øverste prioritering akkurat nå, men det kan jo endre seg frem til omprioriteringsfristen. Så for å velge så riktig som mulig:

Jeg ønsker et studie med:

  • Mye fysikk, både klassisk (mekanikk) og noe kvantefysikk
  • Mattekunnskaper til å regne ut det jeg trenger
  • Kunne bruke datasimuleringer av fysikk, men ikke alt for mye av dette

Når jeg er ferdig med studiene vil jeg gjerne være kvalifisert til å være med under designfasen av produkter. Da tenker jeg særlig på biler, fly, broer osv.

 

De fagene som står på søknaden og dermed er aktuelle er:

  • Fysikk og Matematikk
  • Ingeniørvitenskap og IKT
  • Bygg og Miljø
  • Produktutvikling og produksjon
  • Materialteknologi

I tillegg er Fysikk på listen. Dersom noen enten orker å gjennomgå det jeg skrev over og si hva som passer meg. Eller går på et av kursene listet over og kan skrive noen linjer om hva man faktisk gjør der. Stoler ikke helt på kataloger.

Endret av ZLatzman
Lenke til kommentar
hvorfor er det så himla høye krav for å komme inn på elektronikk på NTNU... (jeg kommer ikke inn, tror jeg)

Det er jo en av de siv.ing.-linjene med de laveste kravene, da. ;)

Den er SYKT lav... en av de laveste.

43 på ordinær... og hvis du har hatt 3 realfag med fordypning i vgs trenger du rett over 3,5 i snitt.

 

 

Grunnen til dette er vel at veldig få tror at det kan være morsomt å tegne kretskort resten av livet... jeg tror de har rett.

Lenke til kommentar
Bare for å være sikker på at jeg ikke misforstår: Fys-mat = siv. ing. fysikk og matematikk?

 

Har den på øverste prioritering akkurat nå, men det kan jo endre seg frem til omprioriteringsfristen. Så for å velge så riktig som mulig:

Jeg ønsker et studie med:

  • Mye fysikk, både klassisk (mekanikk) og noe kvantefysikk
  • Mattekunnskaper til å regne ut det jeg trenger
  • Kunne bruke datasimuleringer av fysikk, men ikke alt for mye av dette

Når jeg er ferdig med studiene vil jeg gjerne være kvalifisert til å være med under designfasen av produkter. Da tenker jeg særlig på biler, fly, broer osv.

 

De fagene som står på søknaden og dermed er aktuelle er:

  • Fysikk og Matematikk
  • Ingeniørvitenskap og IKT
  • Bygg og Miljø
  • Produktutvikling og produksjon
  • Materialteknologi

I tillegg er Fysikk på listen. Dersom noen enten orker å gjennomgå det jeg skrev over og si hva som passer meg. Eller går på et av kursene listet over og kan skrive noen linjer om hva man faktisk gjør der. Stoler ikke helt på kataloger.

Tror egentlig at maskin (produktutvikling og produksjon) hadde vært tingen for deg ja.. den er mer spesialisert mot det området du nevner.

 

Mattekunnskaper trenger du ikke bekymre deg for, det blir det nok av uansett hvilket studium du velger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...