Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Noen som har noen kjempetips til hva som er greit å ha med av håndskrevne notater til eksamen i statistikk?

Vel, det kommer jo helt an på hva du selv synes er vanskelig å huske. Kanskje kriterier for noen ulike sannsynlighetsfordelinger? Ellers er sentralgrenseteoremet greit å huske. Noen punkt om hypotesetesting er kanskje ikke så dumt heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale å gjøre deg veldig godt kjent med "Tabeller og formler i statistikk". Den har utrolig mange flere formler enn du tror. Hvis du unngår overlapping mellom formelheftet og dine håndskrevne notater, har du plass til å ha med en drøy dose formler på eksamen :)

Endret av Rottmann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Tabeller og formler i Statistikk" inneholder mye, men det er også mye jeg hver gang blir overrasket over at den ikke inneholder. Det er også en del ting som er skrevet på rimelig kompliserte måter eller med annen notasjon enn du antakelig er vant med fra Statistikk.

Lenke til kommentar

Noen som vet om man må oppgi spesifikk returdato når man kjøper t/r-billett på flybussen? Har ikke bestilt hjemreise :p

Pleier å være gyldig i 3 mnd fra kjøpsdato, hvertfall med værnes ekspressen (unibuss). Antar at det er noe lignende med Nettbuss å :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enig. Dette gjelder forøvrig rottmann også. Alt for få som gjør seg kjent med hjelpemidlene de får ha med seg på eksamen. En god regel er jo å skrive ned alt du må slå opp i boken når du øver deg på eksamensett.

Eneste gangen jeg har fått bruk for Rottmann var på 4K. Statistikkheftet er noe man i motsetning til Rottmann er fullstendig avhengig av. Eksamene legger ikke opp til at man skal bruke tiden til å bla i en tjukk formelsamling.

Lenke til kommentar

Brukte den hverken på 1 eller 3. Helt unødvendig.

Om man skal tenke sånn kan en jo like gjerne si at alle hjelpemidler på alle eksamener er helt unødvendige, da man bare kan lære seg det likevel...? Drøss med formler, derivasjoner, integrasjoner, trigonometri og rekkeutviklinger jeg ikke så poenget i å pugge da jeg kunne slå de opp i rottmann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...