Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei alle sammen.

 

Jeg skal studere ved NTNU (gløshaugen) til høsten, og er på utkikk etter hybel.

Sendte inn en kortfattet søknad til Singsaker studenthjem i April en gang.

Kan noen fortelle meg noe om dette stedet?

Det virker jo veldig greit med inkludert kost og greier, arrangementer og det hele.

Blir vel et såkalt "bøttekott" på meg hvis jeg får plass, er de virkelig så små som det høres ut? :p

Hvordan er det med PC og nettilkobling osv?

 

Så kommer et viktig spørsmål: hvor stor er sannsyneligheten for at jeg vil få plass på Sinsaker, eventuelt er det noe jeg kan gjøre nå for å øke den sansyneligheten?

Jeg burde vel egentlig se meg rundt etter en backup-plan, men leier jeg en hybel nå, blir det jo til at jeg eventuelt må si nei til singsaker...

 

Så alt kommer i bunn og grunn an på om jeg bør satse på å få plass, eller finne på noe annet...

Eventuelt om det er verd å vente på plass her (deres meninger om stedet).

 

Håper på noen greie svar ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil bare si det at det å komme til Trondheim uten en plass å bo er ikke en situasjon du har lyst til å komme i. Hvis du satser på at SiT klarer å få plass til deg en gang i løpet av august gjør du noe dumt.

8805037[/snapback]

 

Singsaker studenthjem har ingenting med Sit og gjøre.

Fikk mail fra dem en stund etter søknaden min var sendt, og der stod det at den ville bli behandlet i sommer, så det er ikke snakk om å dra oppover uten en plass å bo.

 

Det jeg søker er informasjon, eventuellt fra tidligere eller nåværende beboere, om Studenthjemmet.

Lenke til kommentar

Hvorfor er været så bra? Komplett umulig å lese til eksamen nå, så blir sikkert summer games for min del.

 

Hvis jeg stryker og tar emnet på nytt til høsten, vil dette da telle som det eneste emnet jeg kan ta på nytt neste skoleår eller gjelder maks ett emne bare mtp å forbedre karakteren (altså bestått fra før)?

Lenke til kommentar
Statistikkeksamen var relativt vanskelig, men tror jeg fikk dratt i land en D.

8805776[/snapback]

I forhold til tidligere eksamener? Nei.

 

I forhold til øvinger og oppgaver i boka? Ja.

 

Så det kan ha lønt seg å regne en del eksamenssett. Det gjorde ikke jeg. ^^

Lenke til kommentar
Jeg vil bare si det at det å komme til Trondheim uten en plass å bo er ikke en situasjon du har lyst til å komme i. Hvis du satser på at SiT klarer å få plass til deg en gang i løpet av august gjør du noe dumt.

8805037[/snapback]

 

Singsaker studenthjem har ingenting med Sit og gjøre.

Fikk mail fra dem en stund etter søknaden min var sendt, og der stod det at den ville bli behandlet i sommer, så det er ikke snakk om å dra oppover uten en plass å bo.

8805305[/snapback]

Det jeg skrev var ikke beregnet som et svar til deg, da ville jeg ha quotet. Det er mange som hvert år går i den "fellen" og måtte reise opp til Trondheim uten et sted å bo og må belage seg på gulvene til studiebyEN.

Lenke til kommentar
Statistikkeksamen var relativt vanskelig, men tror jeg fikk dratt i land en D.

8805776[/snapback]

I forhold til tidligere eksamener? Nei.

 

I forhold til øvinger og oppgaver i boka? Ja.

 

Så det kan ha lønt seg å regne en del eksamenssett. Det gjorde ikke jeg. ^^

8806382[/snapback]

Jeg målte i forhold til hva jeg kunne jeg, da var den relativt vanskelig.
Lenke til kommentar
Jeg vil bare si det at det å komme til Trondheim uten en plass å bo er ikke en situasjon du har lyst til å komme i. Hvis du satser på at SiT klarer å få plass til deg en gang i løpet av august gjør du noe dumt.

8805037[/snapback]

 

Singsaker studenthjem har ingenting med Sit og gjøre.

Fikk mail fra dem en stund etter søknaden min var sendt, og der stod det at den ville bli behandlet i sommer, så det er ikke snakk om å dra oppover uten en plass å bo.

8805305[/snapback]

Det jeg skrev var ikke beregnet som et svar til deg, da ville jeg ha quotet. Det er mange som hvert år går i den "fellen" og måtte reise opp til Trondheim uten et sted å bo og må belage seg på gulvene til studiebyEN.

8806585[/snapback]

Er virkelig ikke så ille å bo på Tak-over-hodet. Kommer man dit den første søndagen de åpner får man seng på firemannsrom og ikke madrass med mange flere. Selvsagt, ingen har lyst til å bo der lengre enn man må, men det er absolutt overkommerlig å bo der for en kort periode. Er man helt fersk i byen er det også en grei måte å bli kjent med folk. Jeg ble kjent med flere der som jeg aldri ville møtt ellers. En annen fordel er at det er sentralt, og det setter man stor pris på i fadderperioden når man er ute hele tiden uansett.

Lenke til kommentar
Er virkelig ikke så ille å bo på Tak-over-hodet. Kommer man dit den første søndagen de åpner får man seng på firemannsrom og ikke madrass med mange flere. Selvsagt, ingen har lyst til å bo der lengre enn man må, men det er absolutt overkommerlig å bo der for en kort periode. Er man helt fersk i byen er det også en grei måte å bli kjent med folk. Jeg ble kjent med flere der som jeg aldri ville møtt ellers. En annen fordel er at det er sentralt, og det setter man stor pris på i fadderperioden når man er ute hele tiden uansett.

8806935[/snapback]

Problemet er bare det at man prioriterer som regel å finne seg et eget sted å bo, og ikke fadderuka. Det er lett og komme i "bakleksa" hvor alle kjenner alle, men du kjenner ingen.

Lenke til kommentar
Det jeg skrev var ikke beregnet som et svar til deg, da ville jeg ha quotet. Det er mange som hvert år går i den "fellen" og måtte reise opp til Trondheim uten et sted å bo og må belage seg på gulvene til studiebyEN.

8806585[/snapback]

 

Daså.. beklager.

Er så mange som ikke bruker quotefunksjonen når de svarer på et innlegg, så jeg tok det som god fisk det var innlegget mitt du svarte på.

 

Men altså: Singsaker studenthjem, er det noen som har første eller annenhonds erfaring derifra? (se mitt innlegg lengre oppe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...