Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På AlgDat hjemmesiden står det

"Til forskjell fra tidligere er det hjelpemiddelkode D, altså lukket bok-eksamen."

Er dette nytt av året eller når ble det innført?

Hehe, tror det stod det samme når jeg tok faget i 2011.

Endret: Whelp, følte meg gammel nå.

Endret av Matsemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å ta fem fag til våren, dvs 37,5 poeng, og så et fag mindre neste høst, dvs 22,5 poeng. Vil jeg få avkortet støtte fra Lånekassen når jeg ikke produserer 30 poeng neste høst, eller går det bra ettersom jeg ender opp med rett antall poeng til slutt?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Til våren kommer jeg til å ligge bak mer enn 60 studiepoeng fram til NTNU sender informasjon om beståtte fag i høst til Lånekassen (noe som ut ifra min erfaring ofte tar skikkelig lang tid). Hva skjer da? Kommer jeg til å måtte vente til mars for å få studielån?

Lenke til kommentar

Relevant i disse eksamenstider:

"Fra og med høstsemesteret 2014 har de fleste fakultet innført elektroniske skjema for krav om begrunnelse på karakter. Dette innebærer at fristen for å be om begrunnelse nå er på kun 1 uke, ikke 3 uker som tidligere. På emner tilhørende fakultet som fortsatt benytter papirskjema er fristen 3 uker som før.

Fristen for å klage på karakter er fortsatt 3 uker.

Skjema og mer informasjon finner du på NTNUs nettside om begrunnelse og klage."

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis du søkte om støtte for vårsemesteret samtidig som høstsemesteret, så har du trolig allerede fått innvilget støtte for vårsemesteret. Da har det ingenting å si for utbetalingen, for de gjør ikke en ny vurdering før du sender en ny søknad.

Takk! Da slipper jeg å spise nudler i et par måneder. ;)

Er det forresten noen som har oppdaget noen bugs i den nye Casio-kalkulatoren, tilsvarende dem i Citizen-kalkulatoren og dem i HP 30S?

Lenke til kommentar

Ikke det jeg har hørt om, men litt gooling har avdekket at hvis du har en gammel utgave av Casiokalkulatoren med et bestemt type hovedkort (Markert med en A på baksiden), så går det an å "hacke" den for å låse opp flere funksjoner som normalt er begrenset. Dette innebærer blant annet regning med komplekse tall, noe vi på elkraft er svært utsatt for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...