Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Har lenge hatt lyst til å drive med noe kampsport/selvforsvar, og tenkte kanskje å melde meg inn i et av de som tilbys ved NTNUI. Lurer på om det er noe dere anbefaler?

Ser også at det er en del nybegynnerkurs neste uke. Er ikke medlem i NTNUI enda. Kan jeg fortsatt delta på disse nybegynnerkursene, eller må jeg være medlem? Hvordan andre fordeler får jeg ved å melde meg inn i NTNUI? Tilgang til noen treningssenter f.eks?

Du må ha treningskort for å være med i NTNUI og delta på organiserte treninger. Du slipper ikke inn på byggene uten. Ellers er det bare å plukke. Taekwondo, karate og judo er vel de største gruppene. Anbefaler deg å velge en gruppe med erfarne trenere. Er litt mye merkelige hjemmesnekra kampsporter i NTNUI med instruktører som bare er i 20-årene.

Lenke til kommentar

Hei.

Har lenge hatt lyst til å drive med noe kampsport/selvforsvar, og tenkte kanskje å melde meg inn i et av de som tilbys ved NTNUI. Lurer på om det er noe dere anbefaler?

Ser også at det er en del nybegynnerkurs neste uke. Er ikke medlem i NTNUI enda. Kan jeg fortsatt delta på disse nybegynnerkursene, eller må jeg være medlem? Hvordan andre fordeler får jeg ved å melde meg inn i NTNUI? Tilgang til noen treningssenter f.eks?

Du må ha treningskort for å være med i NTNUI og delta på organiserte treninger. Du slipper ikke inn på byggene uten. Ellers er det bare å plukke. Taekwondo, karate og judo er vel de største gruppene. Anbefaler deg å velge en gruppe med erfarne trenere. Er litt mye merkelige hjemmesnekra kampsporter i NTNUI med instruktører som bare er i 20-årene.

Takk for svar. Jeg antar jeg får tilgang til SiT sine treningsstudioer med dette medlemsskapet? Hvor fulle pleier evt treningsstudioet i være (En følelse på at det er mange der ettermiddagsperioden).

Er det noen andre som har hatt problemer med å melde seg inn i NTNU-gruppen på facebook? Jeg får aldri noen bekreftelsesepost til studentmailen min.

Fikk meldt meg inn uten noen problemer. Husk å velge riktig e-post adresse (@ntnu.no eller @stud.ntnu.no)!

Lenke til kommentar

Jeg bruker jo selvfølgelig @stud.ntnu.no, men jeg får bare mail til min "vanlige" mail om at studmailen har blitt lagt til og at jeg må trykke på linken i den mailen. Men jeg får ingen. Arg.

Rart. Jeg meldte meg inn i NTNU-gruppen på facebook tidlig idag. Fikk mail på stud-kontoen med engang..

"

Klikk her for å bekrefte at du eier [email protected]. Du kan bli bedt om å skrive inn denne bekreftelseskoden: XXXXX

"

Prøv å ta kontakt med IT-avdelinga evt.. Eller prøv igjen senere. Husk å skrive inn riktig brukernavn! :p

Endret av niloy
Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg antar jeg får tilgang til SiT sine treningsstudioer med dette medlemsskapet? Hvor fulle pleier evt treningsstudioet i være (En følelse på at det er mange der ettermiddagsperioden).

Ja, du kan trene på treningsstudioene og være med i NTNUI. Absolutt verdt det etter min mening. Treningsenterne pleier å være ganske fulle på ettermiddagene ja, spesielt på gløshaugen. På Dragvoll og Portalen er det litt bedre, men litt kø blir det som regel i rushtidene.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer dette med å ta masteroppgaven i utlandet? Er man nødt til å ta både prosjektet og masteroppgaven i utlandet, eller kan man ta oppgaven i utlandet etter å ha tatt prosjektet i Norge?

Dette lurer jeg også på. Skal snakke med veileder om det i løpet av ikke så alt for lang tid, men såvidt jeg forsto så er det ikke et krav at det er en direkte kobling mellom prosjekt og master (men andre må gjerne korrigere meg).

Lenke til kommentar

Dette lurer jeg også på. Skal snakke med veileder om det i løpet av ikke så alt for lang tid, men såvidt jeg forsto så er det ikke et krav at det er en direkte kobling mellom prosjekt og master (men andre må gjerne korrigere meg).

Jeg har fått samme informasjon.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Noen har jo prosjektoppgaver hvor de finner ut at tema er relativt kjedelig og veileder er en sopp, så da bytter de nødvendigvis ikke bare veileder, men også tema for masteroppgaven fullstendig sammenlignet med prosjektet. Det er ganske vanlig tror jeg, men jeg vil understreke at det er fordelaktig (på flere måter) å gjøre prosjekt og master som "ett prosjekt" dersom man klarer det. Det syntes hvertfall jeg. :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, men det har kanskje noe med tradisjoner å gjøre? Før NTNU-tiden var siv.ing.-studiene ved NTH på 4,5 år. Kanskje de ikke skrev en avsluttende oppgave av et slikt omfang man har i dag, og så har de bare lagt på en masteroppgave på 30 studiepoeng for å komme opp i 5 år? Det blir spekulasjoner.

Uansett synes jeg det er helt greit å ha det som i dag, der man vanligvis har prosjekt og fordypningsemne høsten i 5. klasse. Hvor mange på realfag klarer å utnytte det ekstra semesteret til oppgaven særlig godt?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...