Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jøss ser jo bra ut på kjelleren. Håper bongen lever enda.

 

EDIT: Disse klesspørsmålene er litt lol, tror det er viktig å huske at NTNU er et ganske stort sted og Gløshaugen er ikke et sted hvor kun super-nerder ferdes. Folk på Gløs er helt normale mennesker.

 

Som en eller annen fyr på Paradise hotel sa: Du må være deg sjæl.

Endret av Flin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er skuldervesker for menn innafor på Gløs eller blir man uglesett om man ikke går i allværsjakke og ryggsekk? Hvor mye eller lite "sossete" er kleskodeksen egentlig?

Som jente kan jeg vel ærlig talt innrømme at det er lett å dømme folk etter åssen de tar seg ut på skolen, enda det er Gløs, hvor du ser alt fra folk i cosplay til buksesele- og Ralph Lauren-kledde indøkere til freshe damer i magetopp. Altså går det ikke an å summere sammen alt og finne et gjennomsnitt på hvor sossete den gjengse gløsing er, for du kommer til å se hele spekteret, og alt kommer til å være normalt med mindre du går skikkelig inn for å avvike. Jeg mener f.eks.det er lett å se hvem som er utvekslingsstudenter. Kler du deg spesielt, blir du lagt merke til. Nå er riktignok hverken manboobs eller 50L-ryggsekk klesplagg, men Sekkemannen og Shorts- og puppemannen har vel alle hørt om?

 

tl;dr: skulderveske er innafor

Endret av potetfisk
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Med unntak av immatrikuleringen hvor normen er dress?

 

Er ikke vanlig å gå i dress på skolen hvis du tror det nei.

 

Spesielle "happenings" only, synes ikke det var så fryktelig mye dress på immatrikuleringen heller, mest skjorte og bukse ute og gikk.

 

 

 

 

Med unntak av immatrikuleringen hvor normen er dress?

 

På samme side som det står at antrekk er "pent" er det også en link til et fotoalbum fra fjorårets immatrikulering, fullt av folk uten pent antrekk. ;P

 

 

Hva skjer for tiden? Har det kommet beskjed fra høyere hold etter at jeg sluttet om å slutte med denne dressbeskjeden??? :tease:

Lenke til kommentar

 

Nå er riktignok hverken manboobs eller 50L-ryggsekk klesplagg, men Sekkemannen og Shorts- og puppemannen har vel alle hørt om?

 

Det er riktig. Begge de to er jo ganske karakteristiske, da. Har såvidt snakket med sistnevnte, og han er snill. Selv prøver jeg å finne typer basert på positive karakteristikker slik som "hu deilige blonde", "den kule professoren" og "han flinke asiaten", men det er rett og slett altfor lite uvanlig på Gløs... :(

Endret av Sinnsyk asylaspirant
Lenke til kommentar

 

Med unntak av immatrikuleringen hvor normen er dress?

 

På samme side som det står at antrekk er "pent" er det også en link til et fotoalbum fra fjorårets immatrikulering, fullt av folk uten pent antrekk. ;P

 

Det finnes ingen eliteuniversiteter som i England eller i USA i norge, så bare chill folkens! Ta på noe som er litt over "middels" pent, fin skjorte, sko osv, men slett ingen dress.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er skuldervesker for menn innafor på Gløs eller blir man uglesett om man ikke går i allværsjakke og ryggsekk? Hvor mye eller lite "sossete" er kleskodeksen egentlig?

 

Sossete er kun indøk, tildels nano, tildels emil på Gløs. På Dragvoll har du samfunnsøkonomi og psykologi som er mer sossete enn andre. Imo da :)

Lenke til kommentar

Sitter nå og grubler over hva for noe K-emne jeg skal ha dette semesteret. Er det noen som har noe erfaring med følgende emner, og om de er noe å anbefale?
TEP4223 Livssyklusanalyse
TIØ4120 Operasjonsanalyse, grunnkurs
TEP4275 Industriell Økologi
TIØ4146 Finans for teknisk-naturvitenskaplige studenter
TIØ4295 Bedriftsøkonomi
FI5205 Corporate Responsibility and Ethics
TIØ4186 Arbeidsmiljø
TIØ4201 Risikohåndtering
TIØ4230 Entrepenørskap og markedsorientert produktutvikling
TMM4220 Innovasjon
SPRÅK3501 Vitenskaplig kommunikasjon for ingeniører
KULT2211 Energi, miljø og samfunn II

Lenke til kommentar

Når man skal søke jobb, så teller det jo positivt om man har hatt forskjellige frivillge verv og vært litt engasjert.

 

Jeg er interessert i IT, men vil helst jobbe med å få meg kontakter med næringslivet og skaffe meg ledererfaring.

 

Er så mange ting man kan være med på i Trondheim, at jeg føler ikke jeg har helt oversikt. Kan dere anbefale noen organisasjoner eller verv jeg burde skaffe meg innenfor mine intersser?
Hva veier tyngst hos en arbeidsgiver senere? Noen spesielle verv jeg burde se etter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...