Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har søkt I & IKT, Marin teknikk og Energi og miljø på NTNU til høsten, samt bachelor i petroleumsteknologi på UiS og er veldig i tvil om hva jeg ønsker å studere...

Er det noen som har noe å komme med tanke på utfordringer i studiet, hva det går ut på, og hvor man kan forvente å jobbe hen? Har kun til midnatt å endre studieønskene, så er i en liten tidskrise...

Lenke til kommentar

Jeg har søkt I & IKT, Marin teknikk og Energi og miljø på NTNU til høsten, samt bachelor i petroleumsteknologi på UiS og er veldig i tvil om hva jeg ønsker å studere...

Er det noen som har noe å komme med tanke på utfordringer i studiet, hva det går ut på, og hvor man kan forvente å jobbe hen? Har kun til midnatt å endre studieønskene, så er i en liten tidskrise...

En fordel med å velge NTNU er at du kan søke om intern overgang til andre siv.ing.-studier. Hvis du skulle gå lei av f.eks. I & IKT, så kan du enkelt søke over til Marin teknikk. I tillegg får du felles fag godkjent hvis du skulle bytte linje.

Mitt inntrykk er at I & IKT og EMIL har en del programmering, mens Marin har litt mindre av dette. På førstnevnte kan du også velge spesialisering i Marin teknikk

Lenke til kommentar

En fordel med å velge NTNU er at du kan søke om intern overgang til andre siv.ing.-studier. Hvis du skulle gå lei av f.eks. I & IKT, så kan du enkelt søke over til Marin teknikk. I tillegg får du felles fag godkjent hvis du skulle bytte linje.

Nei, du må nå søke og komme inn igjennom samordna opptak. Da kan man derimot få godkjent felles fag.

Lenke til kommentar

Nei, du må nå søke og komme inn igjennom samordna opptak. Da kan man derimot få godkjent felles fag.

Stemmer ikke helt lenger, de har oppdatert regelverket i år også: http://www.ntnu.no/studier/opptak/overgang

Hvis du er tatt opp til et studieprogram eller årsstudium ved NTNU, kan du søke overgang til et annet studieprogram dersom:

• du har fått studierett ved NTNU gjennom ordinært opptak, møtt til studiestart og registrert deg på det studieprogrammet du ble tatt opp på
  • du fyller opptakskravet (kvalifikasjonskravet) til studieprogrammet.
  • det er flere som søker overgang enn det er ledige plasser, rangeres det etter konkurransepoeng som ved ordinært opptak.

Overgang til femårig master i teknologi/sivilingeniør

• Det vil ikke være mulig å få innvilget søknad om overgang til første årskurs. Skal du starte i første årskurs må du søke via Samordna opptak
  • Hvis du har bestått færre enn 22,5 studiepoeng i første semester i første årskurs vil du få avslag på søknaden om overgang og må søke via Samordna opptak
  • Hvis du skal få innvilget søknad om overgang kan du ikke gjenstå med mer enn 22.5 studiepoeng fra første årskurs (inkludert kontinuasjonseksamen).

For å få innvilget søknad om overgang til nytt studieprogram/linje må du kunne plasseres i andre årskurs eller høyere, ved studiestart høsten 2014. Ettersom sensur for vårsemesteret ikke har falt før svar på søknad om overgang gis, vil du kunne få en betinget overgang. Det betyr at dersom du gjenstår med mer en 22,5 studiepoeng fra første årskurs etter en eventuell kont i august så vil ikke overgangen bli innvilget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Noen som vet når poenggrensene for årets opptak blir offentliggjort? Tenker på kybernetikk og robotikk.

Lenke til kommentar

Core i5-4xxxM og en SSD, så har du så det monner. Hvor tunge programene blir avhenger av hvor god du er til å programmere. Programmene skriver du selv. Hvis du skriver dårlige progammer så krever de masse ressurser. Ellers går det stort sett i Matlab+Simulink.

Og du har uansett tilgang til regnekraft på sanntidslabben hvis du skulle trenge det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting. Hvis du bare kan Matlab må du lære et nytt språk mens du tar faget, men det er noe du må kunne og noe mange andre (f.eks. de fleste fysmatterne) må uansett.

Hei, jeg har sett litt på fjorårets øvingsopplegg, og jeg ser at grafer er sentralt. Jeg har ikke tatt objektorientert programmering (vet ikke om det er relevant) og har ingen erfaring med grafer som inputs. Jeg er derfor litt redd for at jeg vil falle av altfor tidlig i øvingsopplegget pga. dette. Vil implementering av grafer bli greit gjennomgått i forelesningene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...