Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Poengsummene har krøpet oppover i flere år, men jeg tror ikke det blir noe ekstra stort hopp i år. 3% økning er ikke så mye.

Teknisk kybernetikk, som nå bytter navn til Kybernetikk og robotikk, har angivelig en rekordøkning på 59 %. I fjor var poenggrensen 53,6 for førstegangsvitnemål. Det er vel ikke realistisk å håpe at grensen forblir under 54?

Takk for svar, forresten.

Endret av eivind955
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratis Jesus-frukt i Realfagbygget, om noen vil ha.

Jeg så det var noen som delte ut frukt. Så det er en slags pakke-deal, frukt med Jesus på kjøpet?

Jesus og frukt hører aldri sammen, med et unntak: Det hender jeg roper på Gud når jeg holder rundt to skikkelig meloner.

Fordi du er så overrasket over å få holde dem? :p

Ouch! Den svei...

Som en premienerd av en ingeniørspire anser jeg meg selv som ekstremt priviligert de gangene jeg havner i den situasjonen, så svaret er ja.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det er en del linjer som har et generelt kjemifag i løpet av det første året (kjemi, nanoteknologi, energi og miljø, materialteknologi, bygg, etc), men det krever ikke forkunnskaper, og mange begynner uten å ha hatt kjemi. Dessuten tilbys det forkurs i kjemi et par uker før studiestart. Så du møter ikke *problemer* på noen av linjene, bare en brattere læringskurve i akkurat det emnet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

På hvilke ingeniør-linjer vil jeg møte problemer når jeg ikke har noen kompetanse i kjemi? Sett bort ifra det mest åpenbare såklart, "Industriell kjemi og bioteknologi".

Data, komtek, indøk og I&IKT tror jeg du er ganske trygg på å slippe kjemi. Sikkert mange flere også!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, dette gjelder deg såvel som andre her; det er nærmest håpløst å spekulere i dette!

Du kan regne med en liten økning, men på en annen side kan det også hende at de øker antall plasser noe. Det er med andre ord ingen som kan si noe annet enn at man ikke vet.

Skjønnet at det er frustrerende å ikke vite hvorvidt man kommer inn på sine førstevalg, men sånn er nå engang systemet.

Ønsker dere dog alle lykke til! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mener å huske jeg en gang kom over en nettside som trakk tilfeldige spørsmål og svaralternativer fra tidligere tek.led-eksamener. Finner den ikke igjen, og de jeg spør har aldri hørt om den. Er dette noe jeg har innbilt meg?

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg retningslinjene rundt linjebytte etter endt 1. studieår?

Vil NTNU godta at en student tar bakveien inn i et mer populært studie etter å ikke ha nådd opp til den aktuelle linjen ved innsøkning til 1. klasse?

Må man søke via Samordna Opptak for å bytte? Vil man isåfall bli vurdert på karakterene? Hvis ja, er det VGS - eller førsteårs-karakterene som teller?

Takk

Lenke til kommentar

Her står det hvilke linjer som har intern overgang (er det ikke en av de du vil på, må du søke gjennom SO) og reglene for det. Det blir vurdert på konkurransepoeng og om det er plass på trinnet du søker deg inn på, så det kan f.eks være lettere å komme inn den veien hvis det er mange som droppet ut av linja i løpet av 1. klasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...