Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at øvinger har samme status som eksamen juridisk sett mtp juks (gammel artikkel som har blitt diskutert her før: http://www.universitetsavisa.no/student/article9318.ece).

Står at NTNU har sanksjonert mot tilfeller av koking. Er det noen som vet om tilfeller hvor folk har faktisk blitt nektet eksamen eller blitt utestengt fra ntnu på grunn av koking? Tenker da på øvinger som ikke er tellende på karakteren.

Lenke til kommentar

Vel, denne var lett å se var kokt. :)

Siden dette var en ikke-tellende øving sa de over meg jeg skulle gi ikke-godkjent, skrive hvorfor og si i fra om det skjedde igjen.

Om man synes en øving er vanskelig er dette en mye bedre strategi :grin2: :

post-87384-0-77837800-1395939064_thumb.jpg

Alt dette var på samme øving (/prøve, som det er i matte3), var visst vanskelig.

Endret av Matsemann
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser at øvinger har samme status som eksamen juridisk sett mtp juks (gammel artikkel som har blitt diskutert her før: http://www.universitetsavisa.no/student/article9318.ece).

Står at NTNU har sanksjonert mot tilfeller av koking. Er det noen som vet om tilfeller hvor folk har faktisk blitt nektet eksamen eller blitt utestengt fra ntnu på grunn av koking? Tenker da på øvinger som ikke er tellende på karakteren.

Ikke som jeg har hørt om nei. Det skal i min erfaring veldig mye til før det skjer noe på grunn av koking. Var en episode i et fag jeg tok der en hel haug hadde kokt nesten 100% av et prosjekt som telte 20% av karakteren. De ble selvfølgelig ferska, men det skjedde ikke noe med de. De fikk alle A på prosjektet.

Lenke til kommentar

Verden er urettferdig. Synes NTNU enten bør skjerpe seg å faktisk innføre streng straff for kok eller slutte med obiligatorisk arbeid. Jalla når det er halveis slik som nå.

Du skader jo deg selv ved å koke, må stå på eksamen uansett.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har skjønt er årsaken til obligatoriske øvinger at NTNU vil være 'sikker' på at du har en viss kunnskap før en eksamen, fordi de taper penger på stryk (hvis du også stryker til konten i alle fall). Koking underminerer da hele systemet for NTNU, og det er vel derfor de synes det er negativt.

Nå skal det jo også sies at flere forelesere jeg har hatt hittil ikke har avvist at koking ikke kan hjelpe med å lære stoffet, bare fosskok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...