Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Godt mulig, men når vi er inne på temaet må jeg få skyte inn en liten klage over det håpløse jexercise systemet. Tror det vanskeligste med hele java faget var å ordne eclipse og det jævla øvingssystemet. Veldig dårlig forklart - og skremt meg bort fra å nyte faget.

 

Det kan godt være at det var teknisk bra, men når det er større jobb å legge til rette for å gjøre øvingene, enn å gjøre øvingene er det noe feil.

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig. Altså, når jeg tenker meg om er det jo veldig elegant å kunne teste koden fra eclipse, og få tilbakemelding på hvor mange % riktig man hadde, få godkjent koden om man har over et visst antall % (om jeg husker riktig) - men da må det nesten bli gjort en bedre og mer grundig innføring i det. Når det første møtet med programmering (annet enn matlab) er: "her er eclipse, start å implementer noe som heter JExercise sammen med JUnit" så blir det litt uheldig start IMO. Hadde det bare vært mulig å fått begynne å kode på ferdig oppsatte system.

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Hvis man melder seg opp til et fag utenfor studieplanen, hvordan får man det inn på Its Learning? Og når man melder seg opp til et fag litt sent, gis det noen mulighet for å ta igjen litt av øvingsopplegget?

 

Det kommer på It's Learning, bare vent noen dager. Når det gjelder øvingsopplegget er det ingen automatikk i det, men du får spørre den ansvarlige for opplegget.

Lenke til kommentar

 

Hvis man melder seg opp til et fag utenfor studieplanen, hvordan får man det inn på Its Learning? Og når man melder seg opp til et fag litt sent, gis det noen mulighet for å ta igjen litt av øvingsopplegget?

 

Det kommer på It's Learning, bare vent noen dager. Når det gjelder øvingsopplegget er det ingen automatikk i det, men du får spørre den ansvarlige for opplegget.

 

Den er grei.

Meldte meg opp i TDT4102, siden jeg likevel har TDT4100, og jeg kan litt C++ fra før. Men gitt at øvingsopplegget er likt som i Java, så må jeg gjøre alle øvinger som er igjen. Det går helt sikkert fint, men det er litt dumt å ikke ha en buffer.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til en god måte å finne alle relevante arbeidsgivere/sommerjobber en kan søke på? Frem til nå har taktikken vært å besøke hjemmesidene til de store bedpres arrangørene, men er interresert i om noen har en bedre måte å finne sommerjobber å søke på/selskap å søke hos. Det er jo gjerne de største selskapene som ligger lett tilgjengelig, men det kan jo ofte være interresant å sende en forespørsel til mindre selskap som ikke er så profilerte også.

edit: Har jo vært innom den nye portalen til ntnu (som jeg ikke husker hva heter nå) men mistet litt troen når den anbefalte telefonselger og truckførerjobber. Er siv.ing student :)

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Noen som har tips til en god måte å finne alle relevante arbeidsgivere/sommerjobber en kan søke på? Frem til nå har taktikken vært å besøke hjemmesidene til de store bedpres arrangørene, men er interresert i om noen har en bedre måte å finne sommerjobber å søke på/selskap å søke hos. Det er jo gjerne de største selskapene som ligger lett tilgjengelig, men det kan jo ofte være interresant å sende en forespørsel til mindre selskap som ikke er så profilerte også.

 

edit: Har jo vært innom den nye portalen til ntnu (som jeg ikke husker hva heter nå) men mistet litt troen når den anbefalte telefonselger og truckførerjobber. Er siv.ing student :)

 

Sjekk PM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har tips til en god måte å finne alle relevante arbeidsgivere/sommerjobber en kan søke på? Frem til nå har taktikken vært å besøke hjemmesidene til de store bedpres arrangørene

Usikker på om du sikter til linjeforeninger eller karrieredager her. Uansett: Sjekk nettsidene til linjeforeningen din. F. eks. Abakus pleier å ha noen jobblister.

Og sjekk nettsidene til hva enn dag som er relevant for deg. itDAGENE, Eureka, Karrieredagen osv. Liste med bedrifter og ofte også liste med sommerjobber.

 

Første relevante sommerjobb jeg fant var ikke "stor nok" til å være med på alt dette, som du nevner. De fant jeg via nettsøk på "<bedriftstype> <sted>" og lignende. For deretter å lete på nettsidene etter ledige stillinger eller rett og slett bare sende en mail og høre. Mange av de mindre er også på jobbportalene til Finn, NAV osv. Kanskje de ikke har en annonsert sommerjobb der, bare fast stilling. Men da vet man om at de "eksisterer" og kan sjekke det opp videre.

 

Jeg tror det er lurt å gå etter litt slike ukjente bedrifter når man er i de første årstrinnene.

Endret av Matsemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...