Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Nettopp. Anbefaler denne for de som vil lære seg syntaksen, samt hvordan man bruker Eclipse:

Anbefaller å bruke IntelliJ istedet for Eclipse :D

Lenke til kommentar

Dette må være årets post.

Føler meg beæret.

Har forståelse for at det er seigt i starten, spesielt når foreleseren ikke har sagt noe særlig om syntaks. Men man kommer jo langt med boka og et par youtube videoer.

Første øving i c++ var å oversette tusen python funksjoner til c++ for å lære oss syntaksen.

Utnytt mulighetene du har til å velge fag og du kan allerede nå snu litt om på hva du gjør.

Om ikke annet, plukk halv-interessante fyllfag som du kan komme deg igjennom. Det skader ikke å ha litt å gå på i forhold til lånekassen. Trivsel er viktig, og det hjelper mye på trivselen å vite at man har en buffer å ta av.

Se hva den andre siden har å tilby. Kanskje kan et rolig semester med noen dragvollemner være noe for deg?

Men så må jeg bruke tid og penger på å ta fyllfagene, og bare noe av lånet i den perioden blir om til stipend. Å gå over til den andre høres litt drastisk ut. Tror ikke jeg får noe nytte ut av noen av fagene der.

Lenke til kommentar

Oppimot 50 000,- forskjell i begynnerlønn mellom (C,D) og A studenter for siving har jeg hørt

Det er sant, men karakterene første semester trenger ikke å ha så mye å si på snittet heller da. Er fortsatt 4,5 år igjen å rette det på om det går litt dårlig i begynnelsen :)

Lenke til kommentar

Føler meg beæret.

Første øving i c++ var å oversette tusen python funksjoner til c++ for å lære oss syntaksen.

Men så må jeg bruke tid og penger på å ta fyllfagene, og bare noe av lånet i den perioden blir om til stipend. Å gå over til den andre høres litt drastisk ut. Tror ikke jeg får noe nytte ut av noen av fagene der.

Du kan også ta noen fag som oppfyller kravene til k-emner senere, f.eks bedøk, finans eller makroøkonomi. :) Da får du prøvd ut noen økonomifag, uten å gjøre drastiske endringer. Ville sjekket muligheten for at andre siv-ing studier på NTNU passer deg bedre enn kyb i tillegg. Viktig å trives.

Ser folk referer til snitt. Er det ikke mer nærliggende for en arbeidsgiver å se på de fagene som faktisk er relevante for en fremtidig jobb og neglisjere "uviktige" fag?

Spørs på jobben, men tror de fleste arbeidsgivere er mest interresert i at du har hatt kapasitet til å gjennomføre utdannelsen med OK resultat all over, og at de ikke er så interresert i spesifikke fag, selvfølgelig med unntak om du søker på veldig spesielle jobber hvor du har veldig relevante fag.

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spørs på jobben, men tror de fleste arbeidsgivere er mest interresert i at du har hatt kapasitet til å gjennomføre utdannelsen med OK resultat all over, og at de ikke er så interresert i spesifikke fag, selvfølgelig med unntak om du søker på veldig spesielle jobber hvor du har veldig relevante fag.

Vil nå tro at det er viktigere å gjøre det bra de siste årene enn de første om man går f.eks. et ingeniørstudie. Hjelper ikke om du gjorde det bra på matte 1 og ITGK dersom du er helt ubrukelig i de faktiske ingeniørfagene.

Lenke til kommentar

Vil nå tro at det er viktigere å gjøre det bra de siste årene enn de første om man går f.eks. et ingeniørstudie. Hjelper ikke om du gjorde det bra på matte 1 og ITGK dersom du er helt ubrukelig i de faktiske ingeniørfagene.

Det er større sannsynlighet for at du er smart hvis du gjorde det bra i matte og itgk enn hvis du gjorde det dårlig.

Jeg er et unntak fra denne regelen :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke fag er det som går under kategorien "gratis studiepoeng"? Ala helsepsykologi og psykosomatikk, medisin for ikke-medisinere osv.

Har det ikke blitt mindre av de fagene som er slik da? Jeg ser at flere av psykologifagene jeg tok har fått ny vurderingsform og ny fagkode.

Noen som vet om det fins noe mer detaljerte fagbeskrivelser for gamle fag enn hva man finner når man søker opp de her?

http://www.ntnu.no/studier/emner#semester=2013&faculty=-1&institute=-1&multimedia=false&english=false&phd=false&courseAutumn=false&courseSpring=false&courseSummer=false&pageNo=1&season=spring&sortOrder=ascTitle

Lenke til kommentar

Eller så er du bare god på å pugge løsninger på det som i grunn er små og enkle problemer.

Ironisk nok hører man oftest slike påstander fra folk som ikke gjorde det så bra i start-fagene. Om Calculus osv. er så lett at det bare er å pugge, hvorfor gjorde de da bare ikke det?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Selvfølgelig, men nå snakket vi om gode karakterer i enkeltfag som ikke nødvendigvis lå sist i studiet, ikke i progresjon underveis i studiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...