Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe meg ny laptop og lurer derfor på om noen har erfaring med Windows 8 uten touchskjerm? Funker det greit eller er det tungvint?

 

Litt usikker på touch siden jeg skal bruke mest ekstern skjerm på skolen / jobb. Men kommer jo til å bruke den til andre ting uten ekstern.

Endret av bjarnex
Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg ny laptop og lurer derfor på om noen har erfaring med Windows 8 uten touchskjerm? Funker det greit eller er det tungvint?

 

Litt usikker på touch siden jeg skal bruke mest ekstern skjerm på skolen / jobb. Men kommer jo til å bruke den til andre ting uten ekstern.

Det er ikke noe problem å bruke windows 8 uten touch-skjerm (med mindre du har planlagt å bruke mye Metro apps).

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg ny laptop og lurer derfor på om noen har erfaring med Windows 8 uten touchskjerm? Funker det greit eller er det tungvint?

 

Litt usikker på touch siden jeg skal bruke mest ekstern skjerm på skolen / jobb. Men kommer jo til å bruke den til andre ting uten ekstern.

 

Det går fint. Personlig starter jeg 99% av programmer med WIN + skrive uansett, slik at jeg ikke engang trenger å bruke trackpadden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er tek.led. et bra fagvalg for en som har hatt exphil i militæret? Tenker at siden tekled er 3. året på EMIL så kan en ta tekled på forhånd og heller utsette valget til tredjeåret.... Andre fag en heller burde ta?

 

Er det bare å melde seg opp til et hvilket som helst fag på studweb, for så å melde fra til NTNU at jeg har exphil allerede?

Lenke til kommentar

Ja, tekled er et bra valg som exphil-erstatning. Ikke så stor arbeidsmengde og ingen særlige krav om forkunnskaper. Andre alternativer er å ta et av K-emnene du egentlig skal ta i 3./4./5. klasse, men mange av disse fagene forutsetter at du allerede har hatt tekled. Faglig relevante emner er ikke så veldig lett å ta, siden de stort sett krever forkunnskaper.

 

Det skal gå fint å bare melde deg opp i faget. Mulig det blir litt tull med studieplanen, men det kan Studentservice eller rådgiveren din fikse på et senere tidspunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er "Det tenkende mennesket" felles for alle i EXPH0004?

 

EDIT: Og hvorfor legges det aldri* ut pensumlister før semsterstart?

 

*I de faga jeg har hatt til nå har det ikke kommet i alle fall. De aller fleste står det bare "Oppgis ved semesterstart".

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Er "Det tenkende mennesket" felles for alle i EXPH0004?

 

EDIT: Og hvorfor legges det aldri* ut pensumlister før semsterstart?

 

*I de faga jeg har hatt til nå har det ikke kommet i alle fall. De aller fleste står det bare "Oppgis ved semesterstart".

 

Hvilke bøker som er pensum er helt opp til foreleser, og de fleste forelesere gidder ikke å bruke tid på å utarbeide pensum semesteret før faget går.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Skal begynne å trene og lurte på om dykk har nokre erfaringar med idrettsbygget på gløs, tenkte spesielt på kor god plass det er der, men også greit å få vite litt om utstyr og slikt. Har aldri betalt for treningssenter men reknar med at eit medlemsskap i NTNUI er billigare enn andre treningssenter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...