Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Men det er jo derfor jeg linker deg i motsetning til folka fra Matte 1, da men

Skjønner ikke helt analogien her, matte 1 har ingen hjelpemidler, analyse 1 har ingen hjelpemidler, brukerkurs har hjelpemidler.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Har brukt mange semester på å lære meg å jobbe, tror det viktigste jeg har lært meg hittil er å gjøre eksamenssett uten å se på LF før jeg er ferdig (ofte lett å gi opp å se på LF før man har tenkt skikkelig = lærer ingenting), gjøre veldig mange eksamenssett, gjøre øvinger uten å koke, og det å faktisk møte opp i forelesning og notere alt som blir skrevet på tavla - så man faktisk klarer å følge med. Og sist, men ikke minst - sørge for å ta seg fri i helgene og i feriene! Lykke til neste semester!

Vet ikke med deg, men jeg lærer ingenting hvis jeg ikke ser på LF. Gjør selvfølgelig oppgaver uten å se på LF etterpå, men trenger som regel en kick start for å se sammenhenger.

Lenke til kommentar

Rimelig seig eksamen, ja.. Hadde forventninger om å ende opp mellom D og B ett sted, men nå tror jeg at jeg fint kan jekke ned de forhåpningene ett hakk. Regner med D, C hvis jeg er heldig.

Forøvrig kan jeg melde at en som satt ikke så langt fra meg ble fratatt Rottmannen sin da vaktene så at den var fremme. Timen etter leverte han blankt :wee:

Haha, han satt rett foran meg han med Rottman! Trur han sa noe sånt som "Jaja, skal levere blankt uansett". Hørtes ikke så selvsikker ut hvertfall :wee:

Skuff at det ikke ble noen grenseverdier i det hele tatt, pleier å være ganske enkle poeng å hanke inn på det. Og i tillegg så måtte vi ha bevisføring på den en rekkeoppgaven i stedet for å bare regne ut.. Jaja, får så hvordan det gikk når sensur kommer.

Lenke til kommentar

Vet ikke med deg, men jeg lærer ingenting hvis jeg ikke ser på LF. Gjør selvfølgelig oppgaver uten å se på LF etterpå, men trenger som regel en kick start for å se sammenhenger.

Min erfaring er at om man bruker LF for å se sammenhengen aldri lærer seg til å selv tenke ut og se sammenhengene selv. Jeg lærer utrolig mye av de oppgavene der jeg virkelig må jobbe for å løse den, fremfor å bli peket på riktig retning fra LF.

Kan man metodene er jo det godt nok til en D/C, men for å få mer bør en jo ofte være flink til å være kreativ og tenke ut løsningen på problemer. Men dette kan jo være individuelt.

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er de emnene jeg vet om:

PSY2011 - Medienes publikum (15 studiepoeng)

KULT2201 - IKT og kulturendring (15 studiepoeng)

HLS0001 - Helsepsykologi og helsefremming (7,5 studiepoeng)

MFEL1050 - Innføring i idrettsfysiologi (7,5 studiepoeng)

MFEL1010 - Innføring i medisin for ikke-medisinere (7,5 studiepoeng)

En jeg kjenner leste dagen før eksamen til et 15-p-fag og fikk A. Det var et fag innen media på dragboll

Det er nok medienes publikum tipper jeg.

Lenke til kommentar

Her er de emnene jeg vet om:

PSY2011 - Medienes publikum (15 studiepoeng)

KULT2201 - IKT og kulturendring (15 studiepoeng)

HLS0001 - Helsepsykologi og helsefremming (7,5 studiepoeng)

MFEL1050 - Innføring i idrettsfysiologi (7,5 studiepoeng)

MFEL1010 - Innføring i medisin for ikke-medisinere (7,5 studiepoeng)

Det er nok medienes publikum tipper jeg.

Er ikke HLS0001 et høstfag? Noen som har tidligere eksamensoppgaver?

Edit: Ser det er eksamen til våren også :)

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Det er ingen obligatorisk aktivitet, og eksamen pleier å være nærmest blåkopi av tidligere gitte eksamener. Altså trenger man ikke bry seg med når det er undervisning, med mindre man faktisk er interessert i å lære noe (what, lære noe på et universitet?!). Mens kont er vanlig på typiske gløs-emner, er det mer vanlig med eksamen både høst og vår i andre emner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...