Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Rimelig seig eksamen, ja.. Hadde forventninger om å ende opp mellom D og B ett sted, men nå tror jeg at jeg fint kan jekke ned de forhåpningene ett hakk. Regner med D, C hvis jeg er heldig.

Forøvrig kan jeg melde at en som satt ikke så langt fra meg ble fratatt Rottmannen sin da vaktene så at den var fremme. Timen etter leverte han blankt :wee:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjipe greier. Etter første halvår på NTNU har jeg iallefall ettertrykkelig lært at tidligere eksamenssett/utgitt formelark på ingen måte er en god indikator på hva som vil bli gitt på eksamen. Litt usikker på om jeg nå vil ha en veldig lite tilfredsstillende karakter eller inngang til sommerlekene.. Men men, juleferie!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjipe greier. Etter første halvår på NTNU har jeg iallefall ettertrykkelig lært at tidligere eksamenssett/utgitt formelark på ingen måte er en god indikator på hva som vil bli gitt på eksamen. Litt usikker på om jeg nå vil ha en veldig lite tilfredsstillende karakter eller inngang til sommerlekene.. Men men, juleferie!!

Dette varierer utrolig mye. Noen faglærere kommenterer det selv - alt fra "jeg lover å ikke endre oppsettet for mye fra tidligere år" (MMI) til "eventuelle trender behøver ikke å gjelde videre. les pensum" (algdat). Jeg har for øvrig opplevd emner på masternivå som har hatt en trend i flere år, men som plutselig har endret oppgavetyper og vekting på eksamen - og det har stort sett endt med helt vanvittige strykprosenter.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det fordi jeg skjønte fort at jeg ikke hadde noe håp om å få noe riktig uansett. Fatter ikke hvordan jeg har klart det, men er faktisk HELT blank på hele pensum... Har bare meg selv å skylde på, når det er sagt.

Ofte lønner det seg å bare prøve på noen oppgaver uansett. Da har man prøvd, og om ikke annet få trent litt i en eksamenssituasjon. En gang leverte jeg eksamen samtidig som de som leverte blankt, jaggu sto jeg ikke også. Mange går nok å planlegger at dere skal jobbe mye bedre og mer strukturert neste semester - been there done that. Tror dere bare skal forberede dere på at det ofte må bli litt hardkjør i eksamenstida. Sånn er det bare :) Husk å stå på bra med Matematikk 2 neste semester, det er (etter min erfaring) det som kommer i slutten av boka som er viktigst mtp eksamen. Det med imaginære tall bruker ofte å utgjøre omtrent en oppgave på eksamenen.

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Tror dette var det første eksamenssettet jeg har sett i matte 1 uten grenseverdier. Og diff.likninger var hele 30 % av eksamen.. Men ifølge LF får jeg nok minst en C! Og jeg som var redd for at jeg kom til å stryke i matte 1, lykke :D god juleferie alle sammen!

Endret av acquiesce
Lenke til kommentar

Ofte lønner det seg å bare prøve på noen oppgaver uansett. Da har man prøvd, og om ikke annet få trent litt i en eksamenssituasjon. En gang leverte jeg eksamen samtidig som de som leverte blankt, jaggu sto jeg ikke også. Mange går nok å planlegger at dere skal jobbe mye bedre og mer strukturert neste semester - been there done that. Tror dere bare skal forberede dere på at det ofte må bli litt hardkjør i eksamenstida. Sånn er det bare :)

My thoughts exactly. Skal klare det til en viss grad. Prøve å forstå ting mer underveis, istedenfor å bare koke alt av øvinger... :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har brukt mange semester på å lære meg å jobbe, tror det viktigste jeg har lært meg hittil er å gjøre eksamenssett uten å se på LF før jeg er ferdig (ofte lett å gi opp å se på LF før man har tenkt skikkelig = lærer ingenting), gjøre veldig mange eksamenssett, gjøre øvinger uten å koke, og det å faktisk møte opp i forelesning og notere alt som blir skrevet på tavla - så man faktisk klarer å følge med. Og sist, men ikke minst - sørge for å ta seg fri i helgene og i feriene! Lykke til neste semester!

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Høres litt for kjent ut...

Hehe. Ja... :p Jeg tror det ikke før jeg får se det. Men jeg skal prøve i alle fall.

Balansere studier, dame, jobb og band. Skulle hatt et pat-tre verv i linjeforening eller Samfundet og et par studass-stillinger, så hadde samlinga vært komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...