Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, stusset på at det var SÅ mange som spurte om ting da faglærer var innom. Han stod også og hang ved noen pulter i flere minutter. Det var en rett ved siden av meg som stoppet faglærer og spurte om en oppgave. Han spurte om faglærer kunne svare på hva oppgaven egentlig spurte om - OG han fikk svar... Jeg møtte faglærer etter eksamen, da vi gikk samtidig, og han nevnte at "oppgave 5 var vanskeligst". Gjett hvilken oppgave han brukte 4-5 minutter på å hjelpe naboen min med?

Jaja.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er lov å bruke fag med 2 fag med poengreduksjon i to ulike grader?

Si at TMA4105 og MA1103 har 7.5 poengreduskjon( full). Kan man da bruke førstefaget i en Fysmat grad, og MA1103 i en bachelor i matematikk ?

Først må jeg legge til at jeg på ingen måte er sikker på om det jeg sier faktisk stemmer. Når det er sagt, så er jo greia med stp.-reduksjon at du IKKE opptjener stp. ved å ta emnet, fordi det er ekvivalent eller nesten ekvivalent med et annet emne. Derfor skulle jeg tro at det ikke er mulig, ettersom du bare får tellende stp. for et av emnene, og således ikke kan "fylle opp" en grad med et emne som effektivt teller 0 stp. Såvidt jeg har forstått det, så må du ha nok stp. til å fylle opp gradene, og da hjelper ikke et ekstra emne som har full stp.-reduksjon.

Edit: Ser at det står noe relatert til dette i forskriftene til NTNU, men jeg veit ikke om det er noe vettugt å hente der.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar

Ja, stusset på at det var SÅ mange som spurte om ting da faglærer var innom. Han stod også og hang ved noen pulter i flere minutter. Det var en rett ved siden av meg som stoppet faglærer og spurte om en oppgave. Han spurte om faglærer kunne svare på hva oppgaven egentlig spurte om - OG han fikk svar... Jeg møtte faglærer etter eksamen, da vi gikk samtidig, og han nevnte at "oppgave 5 var vanskeligst". Gjett hvilken oppgave han brukte 4-5 minutter på å hjelpe naboen min med?

Jaja.

Generelt sett er vel ikke det her noe å furte over. Verden er ikke rettferdig og alle har den samme muligheten til å stille spørsmål til fagansvarlig. Flere ganger har jeg hørt de rundt meg få gode svar på spørsmål, og da skjønner jeg at det kan være lurt å spørre selv også. Greit å være litt lur - ikke bare moralsk - en gang i blant.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en foreleser som stoppet opp foran meg og stirret på oppgaven min. Hun kommenterte uten videre at jeg var godt i gang og på god vei. Deretter så hun meg inn i øynene og befalte "Ikke lever blankt!"

Hun strøk meg under sensuren.

Var det i år? I så fall; hvilket emne?

Lenke til kommentar

Generelt sett er vel ikke det her noe å furte over. Verden er ikke rettferdig og alle har den samme muligheten til å stille spørsmål til fagansvarlig. Flere ganger har jeg hørt de rundt meg få gode svar på spørsmål, og da skjønner jeg at det kan være lurt å spørre selv også. Greit å være litt lur - ikke bare moralsk - en gang i blant.

Jepp. Jeg har faktisk opplevd at faglærer har sagt hva som er riktig. På én oppgave bekreftet han at jeg hadde svart riktig, og på en annen bidro han med deler av svaret på en oppgave som jeg ærlig talt ikke er sikker på om jeg hadde klart uten den hjelpen. Til faglærers forsvar skal det sies at jeg ikke ville fått i nærheten av full pott på oppgaven uten å faktisk kunne noe selv, men jeg angret ikke akkurat på å ha spurt...

Lenke til kommentar

Noen andre som vet at de kommer til å ta strategisk kont i morgen på tma4100? Føler at jeg ikke kan noe som helst... Og hvor mange ganger kan man egentlig ta kont hvis man stryker igjen?

Dette er vel for sent å si, men advarer sterkt mot å levere blankt bare fordi man føler "man ikke kan noe". PRØV! Plutselig går det bedre enn du tror. Får du en karakter du er misfornøyd med har du 5 år til å ta den opp. Mest sannsynlig kommer du ikke til å bry deg om et år. Helt garantert kommer du til å angre når du blir sittende å måtte lese matte 1 i sommer.

Jepp. Jeg har faktisk opplevd at faglærer har sagt hva som er riktig. På én oppgave bekreftet han at jeg hadde svart riktig, og på en annen bidro han med deler av svaret på en oppgave som jeg ærlig talt ikke er sikker på om jeg hadde klart uten den hjelpen. Til faglærers forsvar skal det sies at jeg ikke ville fått i nærheten av full pott på oppgaven uten å faktisk kunne noe selv, men jeg angret ikke akkurat på å ha spurt...

Haha, hva spurte du om for å få slike svar?

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Er dårligere på alt i matte1 pensum nå enn jeg var ved slutten av videregående, safe to say det blir kont i august.

Vi er nok ikke de første eller de siste som går på skippertak fella første semester på ntnu dessverre. Har vel klart å stå ganske enkelt hvis motivasjonen i det hele tatt hadde vært til stede for å jobbe lange dager nå før jul, men kan trygt si at jeg aldri har vært så umotivert før.

Vet ikke om jeg har blitt for gammel for skippertak eller hva som er greia, men umulig er det hvertfall hvis ikke motivasjonen og konsentrasjonen er til stede. Bare jevn jobbing fra meg nå framover!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...