Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er aldri blitt spurt om semesterkort, men andre i tråden er blitt det. Jeg tipper at sjansen er større for at du blir spurt om semesterkort dersom du bruker noe annet enn studentbeviset (adgangskortet) som legitimasjon.

Noe som i så fall er ironisk, siden det står på adgangskortene at de kun er gyldige sammen med semesterkort (som for øvrig også er studentbeviset). Et pass (folk kommer til å se litt rart på deg) eller bankkort med bilde er gyldig uten semesterkort...

 

Jeg er for øvrig en av dem som faktisk har blitt spurt om semesterkort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg legger alltid fram både semesterkort, bankkort og adgangskort. Det varierer om eksamensvaktene ser på bankkortet eller adgangskortet, og jeg kan ikke huske at eksamensvaktene noen gang har sett på semesterkortet. Har jo alle kortene liggende i lommeboka uansett, så når jeg først tar fram bankkortet er det ikke akkurat slitsomt å ta fram semesterkortet.

Lenke til kommentar

Hva skriver man i en slik søknad forresten? Eller finnes det egne skjema for dette?

 

"Hei. Jeg har lyst til å ta *emne* til våren, selv om det ikke står oppført som perspektivemne i studiehåndboken. Er det greit?"

Synes søknad høres litt formelt ut, så jeg føler ikke at jeg kan skrive noe sånn.. Eller kan jeg?

 

Jeg sendte bare en mail til studieveileder og spurte om det var mulig å ta *emne*. Dette gjaldt ingeniøremne fra annet studieprogram, men regner med det er samme greia for perspektivemne. Skader jo ikke å prøve.

Lenke til kommentar

Noe som i så fall er ironisk, siden det står på adgangskortene at de kun er gyldige sammen med semesterkort (som for øvrig også er studentbeviset). Et pass (folk kommer til å se litt rart på deg) eller bankkort med bilde er gyldig uten semesterkort...

 

Jeg er for øvrig en av dem som faktisk har blitt spurt om semesterkort.

Siden du er gyldig påmeldt eksamen så kan jo vaktene være sikker på at du faktisk har gyldig semesterkort.

Lenke til kommentar

Hvor vanlig er det at karakterskalaen blir justert bort fra "normen"?

Sjekka LF i forhold til eksamen jeg hadde i går, og har 8/10 oppgaver helt rett, altså 80% og en B (som vel går fra 77 til 88 nå). Kan være at jeg får noen "trøstepoeng" på den ene oppgaven også.

Det jeg er redd for er at eksamen var for lett, omtrent alle syns den var lett, og at skalaen blir justert.

Jeg har aldri opplevd at resultatene har blitt justert ned fordi det har vært for lett, bare opp dersom eksamen har vært for vanskelig.

 

Hva skriver man i en slik søknad forresten? Eller finnes det egne skjema for dette?

 

"Hei. Jeg har lyst til å ta *emne* til våren, selv om det ikke står oppført som perspektivemne i studiehåndboken. Er det greit?"

Synes søknad høres litt formelt ut, så jeg føler ikke at jeg kan skrive noe sånn.. Eller kan jeg?

Jeg måtte skrive formell søknad når jeg ville ha et annet K-emne enn de opplistede. Der forklarte jeg hvorfor jeg ville ta faget, og hvorfor fakultetet bør godkjenne det. Det er jo meningen at de skal "komplementere" studiet ditt.

 

Men jeg vet ikke hvor konsekvente de er på dette. Jeg vet om andre som tok faget som ikke behøvde å skrive søknad. Det er mulig at det blir enklere når noen allerede har fått godkjent faget tidligere.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Noen andre som vet at de kommer til å ta strategisk kont i morgen på tma4100? Føler at jeg ikke kan noe som helst... Og hvor mange ganger kan man egentlig ta kont hvis man stryker igjen?

 

Enig med Battaman, har hørt at man kan konte så mange ganger man vil. Det er begrensinger på hvor mange hengefag du kan ha.

Og ja, ser ut som det blir kont på meg. Jeg kan absolutt INGENTING. Hvordan leverer man blankt? Må man si fra til vakta, så får man det skjemaet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...