Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Jeg regner med det er en del her som skal ha TMA4100 på fredag? Det spørs om jeg ikke må ta en strategisk kont her, ellers risikerer jeg å ende opp med en ikke så bra karakter.. Jeg ser også at Rottmann visst er brukt mer enn jeg tidligere trodde i tidligere LFer - bla. ord. 2010, der både LF til opg 5, 6 og 7 peker til formelsamlingen. Tror dere at det blir lettere oppgaver pga dette, eller blir oppgavene såpass lagt opp mot formelarket som følger med?

Bare for å være sikker, vi får det arket vedlagt som en appendix ikke sant? Noe annet er jo ulogisk, men så var det dette med NTNU og logikk til tider da...

Ellers går jeg for ståkarakter, og med 10 poeng fra midtsemester så burde det gå i orden :p

Slenger meg også på LaMancha, kom gjerne med forslag, vurderer å utsette det til 5. semester så jeg kan det på høsten, siden alt som er remotely interesang går da.

Endret av Battaman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ikke tatt strategisk kont første året. Du har mange år på å ta faget opp igjen dersom det skulle gå dårlig, og ved å ikke ta strategisk kont lærer du mer om hvordan du selv yter på eksamen.

Ja, det er jo forsovet et godt poeng. Får jobbe hardt i morgen, så får jeg heller se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Hvor vanlig er det at karakterskalaen blir justert bort fra "normen"?

Sjekka LF i forhold til eksamen jeg hadde i går, og har 8/10 oppgaver helt rett, altså 80% og en B (som vel går fra 77 til 88 nå). Kan være at jeg får noen "trøstepoeng" på den ene oppgaven også.

Det jeg er redd for er at eksamen var for lett, omtrent alle syns den var lett, og at skalaen blir justert.

Lenke til kommentar

Av ren nysgerighet, hvilket fag?

Diskret Matematikk. Foreleseren er Christian Skau, og han er vel kjent for å være ganske så snill, iom. at han liker å gi mange "hint" om hva som kommer på eksamen. Da er det kanskje slik at han heller ikke justerer skalaen, men heller ser seg fornøyd med mange gode resultater.

Bomma forøvrig på to enkle kombinatorikk-oppgaver. Kjipt, for om jeg hadde hatt de to hadde jeg hatt 90%. Jeg så meg blind på formler, den ene oppgaven kan man "se" løsninga uten å ha hatt et snev av kombinatorikk. Det enkle er ofte det beste. Jaja.

Lenke til kommentar

Ja, det er jo forsovet et godt poeng. Får jobbe hardt i morgen, så får jeg heller se hvordan det går.

Du kommer garantert til å angre på om du tar strategisk kont. Det er dritt å lese på fag om sommeren. Du får ikke skikkelig ferie, du får garantert ikke lest like mye som du har planlagt. Følg rådet du fikk. Du skal gå veldig mange år, og får mulighet til å ta den opp igjen om det bryr deg.

Lenke til kommentar

Var det jeg ventet, eksamen var ganske lett, men det har alle de tidligere også vert.

Han ga oss jo 1 av oppgavene rett ut dagen før, så han forventer nok en del gode resultater :D

Tenkte du på den x1 + x2 + x3-greia? :p Den røpte han jo ganske greit. OG det var en av de jeg klarte å bomme på. Faen ass :p Tabba meg på den.

Lenke til kommentar

Ja, PIPPI bommet jeg på. Fatter ikke hvordan jeg klarte det, da. Ser på kladden min nå at jeg har tenkt HELT feil. Jaja. Kjipt å bomme på to så lette oppgaver, når det kunne vippet meg til en A. Jaja.

Hadde ikke som mål å få A, så det gjør meg ikke så veldig deprimert. Fikk en kjempetynn E, helt på grensen til stryk på midterm, og brukte bare en dag å øve til eksamen, så jeg må jo si meg fornøyd med en B da :p

Lenke til kommentar

Så gjennom LF da den ble lagt ut, og ble positivt overrasket; ved første øyekast så det ut til at jeg hadde alt rett. Etter å ha sett litt nærmere så jeg at jeg hadde glemt å skrive noe mer enn S->0A (og hele den regla) på 6B. Forklaringen min på hvordan i all verden jeg kom fram til svaret på oppgave 4 var rimelig tynn, men endte da opp med riktig svar. Alt rett på multiple choice (var litt nervøs da jeg krysset både A, C og D på den ene oppgaven, men det gikk visst helt fint. Regner med at det blir min første A.

Ja, den ja, PIPPI-oppgaven var også ganske noldus, hvis det var den andre du tullet på. Den var ren brute-force, som ga 3 muligheter....

Brute-force? Jeg måtte flire litt da jeg leste oppgaven. Det hadde vært mye verre dersom det hadde vært flere enn to forskjellige bokstaver i Pippi.

Endret av Martin HaTh
Lenke til kommentar

Vel, det heter vel bruteforce når man skriver opp alle mulige måter å stokke om bokstavene? :p

Ja, men det var ikke helt det jeg siktet til. Når første bokstav ikke skal være P, og siste ikke skal være I, da må jo første være I, og siste være P. Da har du tre bokstaver igjen, P, P, og I, og problemet er betydelig redusert, og forferdelig rett frem til å være en hel oppgave.

Lenke til kommentar

Jeg klarte å bomme på kinesiske restteorem-oppgaven, og LF er ganske dårlig på den. Noen som har hatt eksamen som har lyst å sende meg bilder av løsninga deres eller noe? (Gitt at dere fikk den til)

Nvm. Fant ut at jeg hadde brukt feil tall som inversen y1, y2 og y3. Hadde regnet de ut riktig, men tok tallet som stod foran m1, m2 og m3 i stedet for tallet foran M1, M2 og M3. Jaja. Får vel kanskje litt uttelling for det, iom. at resten av løsninga var rett.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

_Den_ gjorde jeg i hvertfall bruteforce på, hadde helt glemt det og leverte oppgaven med kun svaret og to streker under :p

Syns faktisk man burde gå gjennom og teste med kalkulator, hvertfall når du har et interval på ~600 og du beveger deg med en fart på 47 per forsøk, så tok det veldig kort tid å få rett svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...