Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Hva handler matten om? I matte1,2,3 osv.. Det er vel ikke dumme ting som rekker og sånn vil jeg tro?

 

Håper for Guds skyld at det er matte man faktisk får bruk for, og ikke bare lærer for å kunne det.

8659003[/snapback]

Rekker er veldig nyttig. Du kommer ikke til å se nytten av matten i matte 1, 2 og 3 med den innstillingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva handler matten om? I matte1,2,3 osv.. Det er vel ikke dumme ting som rekker og sånn vil jeg tro?

 

Håper for Guds skyld at det er matte man faktisk får bruk for, og ikke bare lærer for å kunne det.

8659003[/snapback]

Rekker er veldig nyttig. Du kommer ikke til å se nytten av matten i matte 1, 2 og 3 med den innstillingen.

8659033[/snapback]

 

Tror ikke det er noe i veien med innstillingen min. Ifølge læreren min på VGS er rekker og sannsynlighet veldig unyttig. Han sa at det kun er folk som driver med statistikk til heltid som driver med sånt. Nå har ikke vi fått veldig god innblikk i rekkenes verden. Kan kun arbeide med geometriske og arkimediske rekker innenfor snevre problemstillinger. Og da virker kapittelet om rekker ganske så kjedelig. Og når lærerern min i tillegg sier at det å lære rekker er som at en kjemiker lærer om politikk. Ikke vet jeg. Men det er vel miljøet man er i som skaper innstillingen man har.

Lenke til kommentar
Ifølge læreren min på VGS er rekker og sannsynlighet veldig unyttig. Han sa at det kun er folk som driver med statistikk til heltid som driver med sånt. Og når lærerern min i tillegg sier at det å lære rekker er som at en kjemiker lærer om politikk.

8659076[/snapback]

Sorry, mac. Men læreren din er en idiot som sier slikt. Ikke bare er det galt, men det er akkurat det motsatte av hva en lærer bør fortelle sine elever.

Lenke til kommentar
Regner med at det er Nidarø D3. Har sett at det kommer opp Dragvoll D3, men jeg møter på Nidarø.

8658648[/snapback]

 

Er det ikke slik at ntnu ikke hadde råd til "spektrum" og derfor er det mange som har eksamen på dragvoll?

8659149[/snapback]

Jeg trodde gløserne skulle ha dem på Gløs og dragvollerne på Dragvoll.

 

Våren 2007 vil eksamen i all hovedsak legges i NTNUs egne lokaler, enten på Dragvoll eller på Gløshaugen. Kun enkelte store eksamener vil bli lagt til Trondheim Spektrum (Nidarøhallen).

 

På min studweb står det for øvrig Nidarø E2 på to eksamensmeldinger, men uten noen lenker til noe sted. Den ene eksamen av de to har jeg vært på allerede, og det var i Spektrum.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
Var det ikke slik at gløserne skulle ha eksamen på Gløs da?

 

På min studweb står det for øvrig Nidarø E2 på to eksamensmeldinger, men uten noen lenker til noe sted. Den ene eksamen av de to har jeg vært på allerede, og det var i Spektrum.

8659317[/snapback]

Jeg har hatt én eksamen i Nidarø, i morgen har jeg eksamen på idrettsbygget på gløs. Så vidt jeg har fått med meg blir eksamen på Dragvoll i fluid etter hvert.

 

Tror det var kjemi for 1. klasse FysMat som gikk på Dragvoll fredag 18.

 

 

Altså varierer det en del hvor eksamen er.

Lenke til kommentar
Ifølge læreren min på VGS er rekker og sannsynlighet veldig unyttig. Han sa at det kun er folk som driver med statistikk til heltid som driver med sånt.

8659076[/snapback]

 

Haha, dagens. Han har trolig ikke holdt på særlig mye med matte. Det stemmer nok at f. eks. kalkulus er "viktigere" enn rekker, men vi har da så absolutt bruk for det, f. eks. til approksimering. Spør læreren din hva slags utdanning han har?

Lenke til kommentar

Tror det blir C for min del. Blir rundt 75% totalt med midtsemesteren. Det var sånn at oppgave 1 og 7 telte like mye som en a/b sant? Synes oppgave1 var mye vanskeligere enn "komplekse-tall"-oppgaven på andre eksamener jeg har sett. Oppgave 3b og 7 var ikke helt intuitive heller. Er det mulig å få en B totalt selv om prosenten din tilsier f.eks 78% totalt? Jeg tenker da på om de ser på andre ting på eksamen som teller positivt, og så vipper deg opp?

Lenke til kommentar

Fikk ikke gjort særlig på oppg 1 og 3a. 7 gav jeg opp før jeg fikk sett ordentlig på den. Oppg 5 (den med de 3 vektorene og algoritmen) gikk heller ikke særlig bra. Hadde ikke peiling på den algoritmen, så fant bare 3 ortogonale vektorer og skrev ned dem. På b husket jeg vagt hvordan det skulle være, men man skulle visst få en vektor, og jeg fikk et tall, så har vel gjort noe ganske feil. Synes ikke 3b var så ille, når jeg først skjønte hvordan jeg skulle gjøre den.

 

Edit: Når jeg så på lf, ser jeg at jeg burde ha klart 3a og. Men pga. småfeil fikk jeg det ikke til å stemme, så trodde jeg hadde tenkt feil.

Endret av Josten
Lenke til kommentar

Jeg har feil på 1b, litt småfeil på oppg 5, slurvefeil på oppg6 og noe feil på oppg 7, var inne på noe, men avsluttet ikke riktig.

 

Problemet mitt var at jeg dret meg totalt ut på midtsemesteren, 6/10.

 

Igrunn for irriterende hvis jeg får C, særlig mtp. at jeg vet hvor nærme B jeg egentlig er :thumbdown:

 

Pokker ta, hva skjer med at C er så pokkers stor?

Endret av Rakkerunge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...