Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva hvis jeg hopper gjennom vinduet og treffer bakken løpende? Ligger det pensjonister i ghilliedrakter i buskene rundt Trondheim Spektrum, klare til å stokke meg ned?

Jeg har hørt rykter om eksamens-delta-gruppen, som er eksamenskontorets beredskapstropp. De patruljerer i pansrede mopedbiler mellom de ulike eksamenslokalene, klar til å oppta jakten på rømlinger. Gruppens størrelse er ukjent, og deres medlemmer skjuler ansiktet med hatt.

De som står oppført under "avbrutt" på karakterstatistikken. Hva er det de egentlig har gjort - plutselig stukket av?

De har avbrutt eksamen - normalt ved å signere trekkskjema etter at det har gått minimum en time. Det er noe ala "jeg bekrefter herved at jeg forlot eksamenslokalet i *emne* den *dato* uten å levere besvarelse". Du får det hvis du sier at du ønsker å levere blankt, i det minste ved typiske gløs-eksamener (det er en sikker måte å unngå ståkarakter på for å få konte, og gjør at besvarelsen slipper å sensureres). I enkelte tilfeller kan det også være akutt sykdom som er grunnen, men det er nok mer sjelden.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har hørt rykter om eksamens-delta-gruppen, som er eksamenskontorets beredskapstropp. De patruljerer i pansrede mopedbiler mellom de ulike eksamenslokalene, klar til å oppta jakten på rømlinger. Gruppens størrelse er ukjent, og deres medlemmer skjuler ansiktet med hatt.

Kan bekreftes. Jeg satt på lesesalen i forrige uke da de helt uten videre svingte seg inn gjennom vinduet i andre etasje. Salen ble tåkelagt og en i klassen var borte da røyken la seg. Ingen andre husker noe.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Seriøst. Jeg ville ikke ha vært på lab med en som ikke tar sikkerheten alvorlig, de kan sette både seg selv og andre i fare. Førstehjelp og brannslukking er ikke det eneste man lærer, men også sikkerhetsregler og hva man skal gjøre i ulike situasjoner. Om du synes kursene er kjedelige, greit. Men suck it up og oppfør deg som en ansvarlig voksen, både for din egen og andres del.

Men jeg skal aldri på LAB!

Lenke til kommentar

Masse folk som ender opp med å bytte linje eller ta ett eller annet labfag. Det er like greit å kurse alle i labsikkerhet når de begynner. Mye lettere enn å føre oversikt over hvilke enkeltelever som har tatt kurset når og hastearrangere kurs når de melder seg opp i et labfag.

Lenke til kommentar

Det er vel og pålagt NTNU av direktoratet og ha sikkerhetskurs til alle? Tenker selv at det er en måte NTNU fraskriver seg ansvar.

Er du så dum at du stikker hodet under avtrekket, eller sniffer salpetersyre, så kan NTNU slå seg på låret og si det er din feil. De ha tross alt gitt deg et grundig kurs i hvordan være et anstendig menneske på lab. Litt i samme gate som at du brekker foten på vei ned fra gløshaugen, det er ikke NTNU sin feil da det henger mange skilt om "ferdsel på eget ansvar".

Merk at åreturen vår krasjer med sikkerhetskurset, så er mange sure fjes når de må selge og avbestille billeter.

Lenke til kommentar

Sikker? :) Er du førsteklassing? Man er på lab i flere høyere grads emner. Du kan aldri vite om fag du velger å ta senere år, (mye valgfritt i 4 og 5 klasse) innebærer lab.

Ellers, går ikke du på NTNU for å lære? Er det så forferdelig å få et sikkerhetskurs og førstehjelpskurs?

Jeg lærte førstehjelp og brannslukking på barneskolen, heck i even have a dying doll named Anne.

Vet ikke om det var tull, men førstehjelpskurs bør øves på ganske ofte så det sitter i kroppen når du kommer utfor en situasjon.

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er redd for at 1024 en dag ikke skal eksistere mer og gjøre mitt liv vanskeligere ^^

Fra http://www.ime.ntnu.no/beta/2009/09/timeplangenerator-for-ntnu-studenter/

Etter godkjenning fra fakultetsdirektør og dekanus tok jeg kontakt med Thomas for å få til en ordning som kunne garantere at tjenesten ikke ville forvitre den dagen han fikk andre prosjekter å bruke tiden sin på. For eksempel en godt betalt jobb. Resultatet ble at Thomas hadde to uker sommerjobb hos oss med å sette opp, konfigurere og forbedre løsningen. Kildekoden ble frikjøpt og lagt under AGPL-lisens, slik at videreutviklingspotensialet var sikret. Samtidig fikk fakultetet sin egen tjeneste opp og gå.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...