Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan få mange tilbud gjennom studassystemet, men hvis du takker ja til et tilbud og du allerede har takket ja til et tidligere tilbud vil du miste den første jobben. Jeg presterte (for dette semesteret) å takke ja til tre studasstillinger hos IME, og da mistet jeg de to første.

 

Undasstillinger går gjennom et annet system, ja, så du kan lett ha både undass- og studasstilling hos IME samme semester.

Jepp, jeg er både undass og studass dette semesteret. Lurte egentlig når tilbudet for undass gis ut. I fjor fikk jeg en undass stilling rundt desember :) Tingen er at jeg er usikker om jeg har tid til både studass og undass dette semesteret pga mye av tiden vil nok gå på masteroppgaven :-) Kommer nok til å ta en av dem, ikke begge nå.

 

Jeg presterte selv å takke ja til 3 studassstillinger hos IME for 2 år tilbake, men fikk kun den siste som du :)

 

 

Føles ikke så bra å måtte ryke på en strategisk kont allerede første semester...

 

Tror dette er veldig vanlig, selv om jeg har bare tatt en (strategisk) kont i løpet av mine 4 (snart fem år) på NTNU :-). Da hadde jeg 4 eksamener på 5 dager.

Lenke til kommentar

Så konten er bare for de som stryker altså? Hvilke muligheter har jeg dersom jeg ender opp med en E i et fag? Hvis jeg ikke kan melde meg opp til konten, kan jeg da avlegge ny eksamen neste semester, og la den nye karakteren telle? Eller finnes det noen andre muligheter?

Konten er kun for de som stryker, eventuelt de som har gyldig frafall for eksamensdagen. Om du ender opp med en E, da har du faktisk ikke muligheten til å forbedre denne i konten samme skoleår, men må heller ta en ny eksamen det semesteret emnet går. Den beste av de to karakterene vil stå på karakterutskriften.

 

Andre muligheter er å være syk, få en legeattest eventuelt ha to emner som går samme dag sånn at at du får flytte eksamen til konten :-)

Endret av Chelsea4ever
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ikke den beste so står, vel? Trodde det var den siste karakteren du fikk som stod, jeg..

 

Tror dette er veldig vanlig, selv om jeg har bare tatt en (strategisk) kont i løpet av mine 4 (snart fem år) på NTNU :-). Da hadde jeg 4 eksamener på 5 dager.

Godt å høre. Har litt planer om å legge opp studeringen litt annerledes fremover, er visst ikke bare å suse seg igjennom som vgs.

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Det er vel ikke den beste so står, vel? Trodde det var den siste karakteren du fikk som stod, jeg..

 

Godt å høre. Har litt planer om å legge opp studeringen litt annerledes fremover, er visst ikke bare å suse seg igjennom som vgs.

 

Det er den beste som står ja :) Er 100% sikker på det. Jeg har kun tatt 1 kont, men kjenner mange som kjører summergames style ;)

Lenke til kommentar

Konten er kun for de som stryker, eventuelt de som har gyldig frafall for eksamensdagen. Om du ender opp med en E, da har du faktisk ikke muligheten til å forbedre denne i konten samme skoleår, men må heller ta en ny eksamen det semesteret emnet går. Den beste av de to karakterene vil stå på karakterutskriften.

 

Andre muligheter er å være syk, få en legeattest eventuelt ha to emner som går samme dag sånn at at du får flytte eksamen til konten :-)

Ja vel ja, virker fair nok det.

 

Hvor vanlig er det egentlig å ta opp igjen emner ved Gløs? Som førsteårsstudent har jeg ikke helt fått tak i hvor viktig karakterer er for videre jobbmuligheter. Er det krise å ha et par D-er og eventuelt noen E-er?

Lenke til kommentar

Ja vel ja, virker fair nok det.

 

Hvor vanlig er det egentlig å ta opp igjen emner ved Gløs? Som førsteårsstudent har jeg ikke helt fått tak i hvor viktig karakterer er for videre jobbmuligheter. Er det krise å ha et par D-er og eventuelt noen E-er?

 

Jeg tror ikke karakteren har så mye å si de første 3 årene (pga mye av emnene er grunnfag), men det er enda viktigere å ha gode karakterer når man skal "spesialisere" i de ulike retningene som er de to siste årene. Det er nok viktigere å vise en kurve som går oppover :-) Jobb får man uansett når man er ferdig pga siv. ing utdanning er ettertraktet.

 

Det er jo selvfølgelig noen som tar opp emner igjen. Jeg har selv tatt opp et par emner, men det er pga jeg er litt perfeksjonist :-)

Lenke til kommentar

Det er vel ikke den beste so står, vel? Trodde det var den siste karakteren du fikk som stod, jeg..

 

Godt å høre. Har litt planer om å legge opp studeringen litt annerledes fremover, er visst ikke bare å suse seg igjennom som vgs.

 

Jeg starta ikke med konting før andre året, men har da konta en del og de alle fleste konter litt. Er ikke noe å stress så mye over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...