Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hoppet er nok (kanskje) høyere fra vgs til matte 1 enn fra matte 1 til matte 2/3/4.

 

 

 

Enig – jeg vil, ut fra en slik betraktning, si at matte 1 er vanskeligst av de fire.

chill

 

Men skjønte dere, og da mener jeg virkelig, alle de teoremene mot slutten av matte 2?

Jeg følte i hvert fall at 2 var på et mye høyere abstraksjonsnivå enn 1.

ikke chill

Lenke til kommentar

Helt urrelatert vi på lur har spurt om å få slippe 4k, og heller få velge å ta kompleks analyse i stedet.

Det lille en behøver å vite om komplekse tall, og fourier + laplace får en inn gjennom de andre innføringsfagene. Jeg følte matte 4 var ekstremt mye lettere enn 2 ( ma1103), da førstnevnte bare var formelpugging. Vanskelig? Nei, kjedelig? ja.

 

Det er særs lite bevisføring i Matte 4 og alt handler om metoder, etter metoder. Mange av tingene en lærer er nyttige, men for oss som ikke skal bli ingeniører virker det noe meningsløst. Det å separere variabler blir lært i Kvantefagene, og termisk.

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar

Helt urrelatert vi på lur har spurt om å få slippe 4k, og heller få velge å ta kompleks analyse i stedet.

Det lille en behøver å vite om komplekse tall, og fourier + laplace får en inn gjennom de andre innføringsfagene.

Hvilke innføringsfag er dette?

 

edit:

Nå er vel Matematikk 1-4 alle hovedsakelig formelpugging.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Fysikkfag er på ingen måte en verdig innføring, men det er heller ikke 4k på noen måte. Poenget mitt er at kunnskapen en trenger for å ta fag som kompleks analyse eller fourieranalyse, får en gjennom innføringsfagene uten 4k. Skal en derfor ta "skikkelig" matematikk, vil på mange måter 4k virke bortkastet.

Vi har heller ikke 1-4 så hvorfor skal vi bli tvunget til å ta 4k, i stedet for å ha valget å ta mer rene fag?

Lenke til kommentar

Hvordan er forskjellen på bevismengden i MA1101/MA1102 og Matte 1?

 

Rettere: hvordan er bevismengden i Matte 1?

Bevismengden i Matematikk 1 er vel nærmest ikke-eksisterende.

 

edit: Jeg tror det har blitt litt bedre i at man blir utsatt for noe bevis gjennom øvingsopplegget nå.

 

Fysikkfag er på ingen måte en verdig innføring, men det er heller ikke 4k på noen måte. Poenget mitt er at kunnskapen en trenger for å ta fag som kompleks analyse eller fourieranalyse, får en gjennom innføringsfagene uten 4k. Skal en derfor ta "skikkelig" matematikk, vil på mange måter 4k virke bortkastet.

 

Vi har heller ikke 1-4 så hvorfor skal vi bli tvunget til å ta 4k, i stedet for å ha valget å ta mer rene fag?

Ville det ikke vært en bedre løsning å gjøre om på MA2105 i stedet? Endret av Frexxia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det kont på nyåret i emner som f.eks ITGK, eller er alt på sommeren?
Jeg har en kompis som står veldig sterkt på at det er mulig å ta det i begynnelsen av 2014. Jeg fant derimot dette på NTNU sine sider, men det er vel ment til å dekke eksamen i alle emner..:

 

  • Oppmelding til ordinær eksamen: 15. september og 15. februar.
  • Annullering: 15. november og 30. april.
  • Oppmelding til utsatt eksamen ("kont"): 9. juli
Endret av Crumpler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...