Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt det bli nevnt flere ganger, men det er kjedelig om man havner på en gruppe som fungerer ekstremt dårlig og får dårligere karakter på grunn av det. Ser for meg at enkelte landsbyer er mer utsatt for dette enn andre også ...

At en gruppe fungerer dårlig trenger ikke å bety at du får dårlig karakter. For gruppedynamikk-delen av karakteren (er vel fortsatt to rapporter, en på gruppearbeid og en faglig?) er det strengt tatt bare en fordel med litt trøblete grupper fordi man da får noe å skrive om, og studenter på fjerde (femte?) året bør da være voksne nok til å klare å gjennomføre et prosjekt selv om man ikke er bestevenner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er litt variabelt, muligens ved årsskiftet. Du kan med hell prøve å melde deg opp i fagene du skal ha, så du får tilgang på its learning, og følge med der/på fagsidene om du lurer på når forelesningene er, mulig det dukker opp der like fort.

Eventuelt kan du sjekke her: http://www.ntnu.no/studier/emnesok

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Tror mye klaging rundt eksamen kommer av at forelesere ofte fokuserer veldig mye på visse deler av pensum fremfor andre, gjennom både forelesninger og øvinger. Når gamle eksamener i tillegg handler om de samme temaene blir nok mange veldig frustrerte når de får en stor oppgave som handler om et av de temaene som foreleser så vidt har vært borti. (som skjer i ~99% av alle eksamener virker det som, sånn til info til førstisser :p )

Endret av TheSleepwalker
Lenke til kommentar

Å klage på at noe som kun ble nevnt i forelesning (eller omvendt, kun i boken) ble spurt om på eksamen er helt bak mål

Jeg er enig i det meste du skriver, men akkurat denne er det legitimt å klage over. Forelesningene definerer ikke pensum, men eventuelle forelesningsfoiler kan gjøre det. Jeg vet om tilfeller hvor foreleser tar opp et emne som han eller hun er verdensledende på i én enkelt forelesning uten at det finnes bøker eller forelesningsnotater som tar for seg temaet, og så gir det på eksamen. Og ja, på noen litt mindre populære studieretninger er det enkelte tema som kun er kjent gjennom interne dokumenter i industrien og "på folkemunne" blant de som forsker på temaet. Det skal være mulig å lære seg hele pensum selv om man går glipp av en forelesning.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...