Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville det vært rimelig å be sensor stryke en levert besvarelse uten å rette den, i etterkant av eksamen?

Nei

"A student who has handed in a paper in an assessment cannot prevent the assessment from being done. "

http://www.ntnu.no/studieavd/dok/Exam_regulations.pdf

edit: Herlig at brannalarmen har gått på elbygget (?), "Vennligst forlat bygningen umiddelbart".

Endret av Frexxia
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har hørt det bli nevnt flere ganger, men det er kjedelig om man havner på en gruppe som fungerer ekstremt dårlig og får dårligere karakter på grunn av det. Ser for meg at enkelte landsbyer er mer utsatt for dette enn andre også ...
I mitt tilfelle var det 1 jeg hadde veldig lyst til å havne i, et par som var helt ålreite og 2 for å fylle opp. Kanskje litt kresen på valget, men det er jo kjekt å havne på noe man synes er spennende. Blir man tildelt landsby rent tilfeldig utifra de 5 man har oppført? Eller er det enkelte ting som gjør at noen landsbyer blir vektet mer enn andre (linje, o.l.)?

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at vi har valgfriheten om at vi vil ta faget eller ei. Det spiller ingen rolle om faget er lett eller vanskelig, poenget er at det er 7.5 poeng du blir tvunget til å bruke.

Det å stå fritt til å velge emner en selv syntes er relevante føler jeg er langt gunstigere enn å bli påprakket en rekke fag som ikke er direkte faglig relevante.
Ingenting vondt mot K-emner, Exphil eller Eit, men det burde vært valgtfritt.

Det er derfor deilig å heller kunne legge de 7.5 poengene hvor jeg vil.
Eksempelvis enten direkte fagdidaktiske emner, matematiske emner, eller emner innen fysikk. Kan til og med ta Eit, om jeg selv føler for det..

Endret av Nebuchadnezzar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du forstår hvorfor jeg ikke tok "poenget ditt" i forrige innlegg når du nå bruker 3 avsnitt på å forklare det? ;)

Jeg er bare dritt lei av folk som skal fortelle meg hvor heldige de er som "slipper" EiT fordi de er på utveksling e.l., som om de har noen forutsetninger for å vite om det er et bra eller dårlig fag. Tilbakemeldingene fra studentene de siste årene er overveiende positive. Kan hende jeg syter på faget her om noen måneder, men da med bakgrunn i å faktisk ha vært igjennom det.

(Jeg vil forøvrig si EiT er faglig relevant om man velger landsbyer relatert til sin retning. Dessuten skal jeg ikke bli en dataguru i en kjeller, jeg skal jobbe i et team. Ikke dumt med gruppe-erfaringer da, både gode og dårlige)

Endret av Matsemann
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du forstår hvorfor jeg ikke tok "poenget ditt" i forrige innlegg når du nå bruker 3 avsnitt på å forklare det? ;)

Jeg er bare dritt lei av folk som skal fortelle meg hvor heldige de er som "slipper" EiT fordi de er på utveksling e.l., som om de har noen forutsetninger for å vite om det er et bra eller dårlig fag. Tilbakemeldingene fra studentene de siste årene er overveiende positive. Kan hende jeg syter på faget her om noen måneder, men da med bakgrunn i å faktisk ha vært igjennom det.

(Jeg vil forøvrig si EiT er faglig relevant om man velger landsbyer relatert til sin retning. Dessuten skal jeg ikke bli en dataguru i en kjeller, jeg skal jobbe i et team. Ikke dumt med gruppe-erfaringer da, både gode og dårlige)

Men det er da langt bedre å ha valgfrihet? Nå er vel ikke EiT det værste, men obligatorisk ex.phil samt 2 K-emner er kjedelig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...