Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Hehe, har gjort den eksamenen. Brukte ikke mange minuttene på de fire første nei. Men, så kom den hurramegrundtoppgaven som involverte k+1 osv. Den tok litt lengre tid. :p

 

Har regnet gjennom en 5-6 eksamenssett nå og det virker meget overkommelig det her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, er så mye som ser interessant ut. Er det noen av linjene dere mener jeg burde velge framfor noen andre? Erfaringer?

8640998[/snapback]

Om du ikke har noen preferanser om hvilke tekniske felt du liker kan bygg og miljø eller marinteknikk være aktuelt. Du nevnte at du ville ha noe som trengs i lang tid, og disse linjene har en tendens til å være ganske stabile med tanke på etterspørsel.

8642534[/snapback]

Hm, har jo alltid hatt interesse for data, men kan aldri tenke meg å utdanne meg innenfor data. Bygg og anlegg tror jeg neppe er noe for meg, men marinteknikk har jeg kikket på, og det virker interessant. Teknisk kyberteknink er vel den som ser morsomst ut. Er det noen som går denne linjen og kan fortelle litt om den?

 

Det er litt vanskelig å plukke ut interesser da det ikke er noe helt spesielt som jeg engasjerer meg veldig mye mer enn andre ting i. Interesserer meg litt i alt om du skjønner :p Men jeg er alltid interresert i å prøve noe nytt og utfordrende :)

Lenke til kommentar

Går selv 1. året teknisk kybernetikk. Er mye spennende, selv om det og er ganske mye kjedelig. Er nok kanskje litt mer teori enn det man kan få inntrykk av ved å kikke i studiekatalogen. Er mye matte, programmering og elektronikk, så interesse for dette er ganske viktig. Av morsomme ting vi har gjort, må det nevnes bla. programmering av robotarm: http://folk.ntnu.no/runnesto/MOV00015.3gp

 

Hvis du har noen spørsmål er det bare å komme med dem.

Lenke til kommentar
Da er jeg alt for sen i seng igjen. Når tror dere det er fullt på lesesalen i lerkendalbygget i morgen? Er jo lørdag, og 1. klasse har eksamen i exphil. Har ikke lyst å være der før kl 8 på en lørdag.

8643208[/snapback]

Tja. Min taktikk er å ikke komme før folk går, som vanligvis er i 3-tiden.

 

Eksamenstid er kos. :D

Lenke til kommentar
Teknisk kyberteknink er vel den som ser morsomst ut. Er det noen som går denne linjen og kan fortelle litt om den?

8643109[/snapback]

Jeg er snart ferdig med 2. året på kyb. De første årene som siv. ing. er ganske like uansett hvilken linje du går, så vi yngste har kanskje ikke så stort grunnlag til å uttale oss. Likevel tror jeg kybernetikk er artig dersom du liker programmering, roboter, dingser, matematikk og fysikk. Det sies at det er den vanskeligste siv. ing-linja på NTNU, men det er det sikkert mange som er uenige i :)

 

Det som er litt leit med kybernetikk er at instituttet "gjemmer" seg for en, spesielt de første årene... Har hvertfall fått inntrykk av at de andre linjene har bedre kontakt med sine institutter og fagpersoner. Til gjengjeld har vi den beste linjeforeningen, Omega.

Lenke til kommentar
hvor stor forskjell er det mellom fysikk-faget som maskin/bygg osv har, og fysikk-faget som "data-folket" har?

(har hørt det er forskjellig ;) )

8648771[/snapback]

 

Har vært studass i begge, mener å huske det ikke var store forskjellen, men mulig jeg går surr. Maskin burde vel ha noen egne mekanikk-fag, og data-fysikk har endel mekanikk, så når jeg tenker meg om, så virker det ikke helt logisk at de skulle likne så veldig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...