Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Over til noe annet.

 

Diskuter med utgangspunkt i sofistene og Sokrates/Platon: Finnes det noe som er objektivt rett og galt, rettferdig og urettferdig, eller er dette relativt til tid, sted og kultur? Hva medfører disse teoriene for forholdet mellom individ og samfunn og for spørsmålet om lykken?

 

Kan vi oppnå sikker viten? Drøft dette spørsmålet ut fra Descartes og Hume

 

Er vitenskapelig kunnskap det samme som bevist kunnskap? Drøft dette i lys av Aristoteles, Popper og Kuhn.

 

Dette er altså årets øvingsoppgaver i ex.phil, eksamen er i morgen.

Slik som jeg tolker det så kommer det absolutt til å bli stilt spørsmål om viten/kunnskap. Muligens også noe om etikk/moral.

 

Noen andre inntrykk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bah, får satse på at vi er litt heldige med oppgavene (i ex.phil) i morra. begynner å bli nervøs nå :p

noen som skal ha ex.phil andre plasser enn idrettsbygget på dragvoll?

8640259[/snapback]

 

Nervøs selv, føler også betydelig mer press ettersom det er mitt andre forsøk :)

 

Har lest en del i dag da, men føler overhodet at jeg ikke kan nok.

Lenke til kommentar

I dag døde jeg litt inni meg. Eksamen i KTN inneholdt blant andre disse feilene:

 

«domene navn»

«data raten»

«Transport adresser»

«Generator polynomer»

«Bølgelengde divisjons multipleksing»

«..., mens pakkesvitsjing har en maksimal pakke størrelse»

«Bølgelengde divisjons multipleksing»

 

:cry:

Lenke til kommentar
Heihei :)

 

Har planer om å søke meg inn på NTNU neste år, men sliter litt med å finne ut hvilken linje jeg vil inn på. Jeg lurer litt på hvilken linje det lønner seg å velge. Jeg er åpen for det meste. Tror ikke inntakskravene skal bli noe problem på de fleste av linjene, og om jeg bestemmer meg for noe skal jeg sørge for å jobbe opp de poengene som trengs for å komme inn. Jeg må innrømme at jeg ikke er den som gjør mest på skolen, men jeg har alltid vært veldig stødig i matematikk. Jeg er også ganske flink i fysikk. Har 5 i begge disse. Neste år har jeg tenkt til å legge til litt ekstra arbeid slik at jeg får et bra utgangspunkt når jeg går ut.

 

Hvilke linjer er det som lønner seg å velge sett på lang sikt. Ønsker en solid og sikker framtid i et marked hvor slike som er utdannet akuratt som meg trengs i lang tid.

 

Noen som har forslag med gode begrunnelser?

 

Mvh

Christian

8639665[/snapback]

Det kan høres ut som en eller annen siving-linje er det rette for deg. Som ferdigutdannet siving er du sikra en godt betalt jobb uansett hvilken av linjene du velger. Norge skriker etter realfagskompetanse, og denne mangelen på dyktige folk er sansynligvis ikke forbigående. Du sier at du er villig til å legge innsats i skolearbeidet. Det er en innstilling som er veldig viktig å ha som siving-student, ettersom pensum i de fleste fag er både stort og vanskelig.

 

Akkurat hvilken av siving-linjene du velger har lite å si, ingen av dem er typisk dårlige valg generelt sett. Det er mye viktigere at du velger ut fra interesse.

Lenke til kommentar
I dag døde jeg litt inni meg. Eksamen i KTN inneholdt blant andre disse feilene:

 

«domene navn»

«data raten»

«Transport adresser»

«Generator polynomer»

«Bølgelengde divisjons multipleksing»

«..., mens pakkesvitsjing har en maksimal pakke størrelse»

«Bølgelengde divisjons multipleksing»

 

:cry:

8640666[/snapback]

Haha, send en klage til fakultetet ;)

Lenke til kommentar
I dag døde jeg litt inni meg. Eksamen i KTN inneholdt blant andre disse feilene:

 

«domene navn»

«data raten»

«Transport adresser»

«Generator polynomer»

«Bølgelengde divisjons multipleksing»

«..., mens pakkesvitsjing har en maksimal pakke størrelse»

«Bølgelengde divisjons multipleksing»

 

:cry:

8640666[/snapback]

Haha, send en klage til fakultetet ;)

8641045[/snapback]

Det blir vel isåfall en "klage mail" :p

 

Hvem er det som er ansvarlig for det faget i år, eventuelt har oversatt eksamen?

Lenke til kommentar
Hehe, er så mye som ser interessant ut. Er det noen av linjene dere mener jeg burde velge framfor noen andre? Erfaringer?

8640998[/snapback]

Hva interesserer du deg mest for da? De fleste Siv.Ing-linjene virker jo dritkule, men jeg har alltid vært litt PC-nerd så derfor valgte jeg datateknikk. Komtek går på mye av det samme. Kunne gjerne tenke meg å ta ting fra Ind.Øk. og liknende også, men jeg har dessverre bare 24 timer i ett døgn. Har lyst på medisin-fag og denslags også, faktisk. Å lære om interessante ting er moro. Man må dessverre bestemme seg for det man liker best, og droppe de andre foreløpig (kan jo ta opp fag siden, om det er noen spesielle fag som virker interessante).
Lenke til kommentar
Hehe, er så mye som ser interessant ut. Er det noen av linjene dere mener jeg burde velge framfor noen andre? Erfaringer?

8640998[/snapback]

Som det allerede har blitt skrevet: Interesser, interesser, interesser!

 

Redigert: Vil du ha realfaglige utfordringer velger du ikke ind.øk.

Endret av trøls
Lenke til kommentar
Hehe, er så mye som ser interessant ut. Er det noen av linjene dere mener jeg burde velge framfor noen andre? Erfaringer?

8640998[/snapback]

Om du ikke har noen preferanser om hvilke tekniske felt du liker kan bygg og miljø eller marinteknikk være aktuelt. Du nevnte at du ville ha noe som trengs i lang tid, og disse linjene har en tendens til å være ganske stabile med tanke på etterspørsel.

Lenke til kommentar

Apropos orddeling. Dette er hentet fra kurset i generell kjemi, KJ1000:

 

Valens skall elektron par repulsjon

 

:cry:

 

---

 

Over til noe helt annet. Lesesalen begynner å bli fylt opp med deprimerte tryner. Godt at vi har oppmuntrende bilder på veggene (ligningen er hentet fra et tidligere eksamenssett, hirr hirr hirr):

 

n781255646_460092_7937.jpg

 

:!: :!:

Lenke til kommentar
Damn, hvorfor gir han den til sånne som deg? It's not fair!

 

Tipper vi får et eksamenssett bestående av samtlige oppgaver han har funnet i boken "Abels uløste ligninger v2.0". :p

8642654[/snapback]

 

 

Eksamen det året var helt crazy. Se på de 4 første oppgavene eller noe. Tror 75% av elevene tok dem på under 15min.

 

 

Hag er glad i Abesnabel, så skal ikke se bort fra at det kommer noen oppgaver om elliptiske kurver osv. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...