Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Brann i Trondheim Sentrum, i trehusrekka bortover mot Tiger. La selv merke til det når jeg kjørte forbi, og så at det var en del oppstyr. Litt dramatikk må man jo ha, men vet noen hva som egentlig skjedde?

Noen som var ute og fyllet på 16/17 mai forresten?

8631112[/snapback]

 

Jeg var på en heftig fyllekule i går, og husker lite av turen hjem. Kanskje jeg gikk en snartur innom fjordgata med lighteren min ohnoes.gif

Lenke til kommentar
Mener å huske at en undersøkelse viste at de som gikk ut med en 2er i 3MX hadde 80% stryk i matte 1 eller noe slikt. De som ikke har vært spesielt flinke i 3MX faller fort av på siving. Går ikke der selv, så kan ikke si noe konkret utover hva jeg har fått inn igjennom aviser og media.

8617627[/snapback]

Er det faktisk noen med 2 i 3MX som tar mattefag? Strykprosenten på Analyse I-eksamen lå jo like under 50, vil tro brorparten av de som tok det faget hadde 5 eller 6 i 3MX.

Lenke til kommentar

I fjorsommer før jeg begynte på NTNU søkte jeg studielån hvor jeg også oppgav at det var et 3-årig bachlorstudium jeg var tatt opp til. Må jeg da søke studielån på nytt nå for de påfølgende 2 semestrene (2. året), eller trenger jeg bare å betale semesteravgifta for høsten?

Har hørt jeg må søke på nytt. :hmm:

Lenke til kommentar

Ah, I see. Logga meg inn på lånekassa sine sider (min side-tingen), og der sto det at det ikke var registrert noe søknader for lån eller utbetaling av lån for studieåret 07/08, så jeg har søkt nå.

Gleder meg til å faktisk starte høstsemestret med penger i motsetning til i fjorhøst, da jeg var blakk i en måned fordi det tok så lang tid med alt fra Lånekassa.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Gleder meg til å faktisk starte høstsemestret med penger i motsetning til i fjorhøst, da jeg var blakk i en måned fordi det tok så lang tid med alt fra Lånekassa.

8634900[/snapback]

Gled deg ikke for tidlig! Lånekassen reklamerer for "Nå kan du søke om studielån fra Lånekassen for neste skoleår. Husk at jo tidligere du søker, jo tidligere kommer pengene." men "Svarbrevet sendes ut 1-2 uker før semesterstart.". Ting Tar Tid.

Lenke til kommentar

Heihei :)

 

Har planer om å søke meg inn på NTNU neste år, men sliter litt med å finne ut hvilken linje jeg vil inn på. Jeg lurer litt på hvilken linje det lønner seg å velge. Jeg er åpen for det meste. Tror ikke inntakskravene skal bli noe problem på de fleste av linjene, og om jeg bestemmer meg for noe skal jeg sørge for å jobbe opp de poengene som trengs for å komme inn. Jeg må innrømme at jeg ikke er den som gjør mest på skolen, men jeg har alltid vært veldig stødig i matematikk. Jeg er også ganske flink i fysikk. Har 5 i begge disse. Neste år har jeg tenkt til å legge til litt ekstra arbeid slik at jeg får et bra utgangspunkt når jeg går ut.

 

Hvilke linjer er det som lønner seg å velge sett på lang sikt. Ønsker en solid og sikker framtid i et marked hvor slike som er utdannet akuratt som meg trengs i lang tid.

 

Noen som har forslag med gode begrunnelser?

 

Mvh

Christian

Lenke til kommentar

Markedet forandrer seg hele tiden, derfor er det totalt umulig å forutsi akkurat hvilke linjer du velger. F.eks. er it veldig inn om dagen, men det er ikke veldig mange år siden det var stikk motsatt.

 

På generelt basis derimot så er det bare en fordel å studere realfag, norge skriker etter folk med realfaglig/teknisk bakgrunn, så velger du sivilingeniørstudier/realfagsstudier så har du hvertfall et godt utgangspunkt.

 

Sist men ikke minst, studer det du interesserer deg for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...