Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jeg sær om jeg ikke ser det store ved å jobbe ved noen av de bedriftene? Syntes ikke det å jobbe i en bedrift som stort sett lever av oljepumping er spesielt fremtidsrettet.

Spørsmål: hva lærer man av praktiske ting/praktisk tenking på fysmat? For meg høres det forferdelig teoretisk ut. Meningen med et ingeniørstudie er jo å bruke teori til noe praktisk og "real world".

Den rangeringen er bare fra UiS, og det er vel kanskje ikke så merkelig at de er farget av oljeindustrien. Listen blir litt annerledes når alle universitetene fra undersøkelsen er med.

1. Statoil

2. Aker Solutions

3. Kongsberg Gruppen

4. Multiconsult

5. Norconsult

6. FMC Technologies

7. Statkraft

8. Sintef

9. SWECO

10.Subsea7

http://universumglobal.com/ideal-employer-rankings/student-surveys/norway/

Lenke til kommentar

Om noen går petroleumsteknologi her.. Hvilke bedrifter er det som ofte ansetter dem med under B i snitt? Jeg har altid trodd at det var Halliburton, Baker, schlumberger, Aker osv. Med andre ord.. Serviceselskap (mange gode stillinger i service også, men også mange lite faglig utfordrende stillinger).

Lenke til kommentar

Jeg mangler én øving for å få godkjent øvingsopplegg i et fag. Kan ikke garantere at jeg får siste øvingen godkjent. Altså, får ikke ta eksamen.

Må jeg da gjøre ALLE øvingene på nytt neste gang, eller holder det å få 1 til godkjent?

Hvis du mangler bare en øving så kan man nesten garantere at du får siste godkjent, iallefall hvis du gidder å legge litt innsats inn i den. Studasser er generelt ganske snill.

PS: Dere bor i Norge, det er store mangel på siv.inger og NTNU har et godt rykt. Klart dere får dere jobb selv om dere ikke har A i snitt. Nebu bare troller som vanlig, fyren fyker jo rundt på forumet og ber folk "gro baller og løs integralet". Det er klart man ikke skal høre på han.

Sund fornuft >> Alt på diskusjon.no.

Endret av Flin
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg mangler én øving for å få godkjent øvingsopplegg i et fag. Kan ikke garantere at jeg får siste øvingen godkjent. Altså, får ikke ta eksamen.

Må jeg da gjøre ALLE øvingene på nytt neste gang, eller holder det å få 1 til godkjent?

Stå på alt du klarer på den siste øvingen. Ta kontakt med studass om det er noe tvil. Du kommer til å angre om du ikke får gå opp til eksamen pga noe så tåperlig som en manglende øving. Neste gang må du gjøre alle øvingene på nytt ja :)

Lenke til kommentar

Hvor rundt hvor mange eksamensett per seriøst fag bruker folk vanglivis å gjøre her?

Godt spørsmål! Selv lurer jeg på dette hver eksamenstid. I tillegg på om jeg skal gidde å bruke tid på å gjøre øvingene på nytt. Mine 2 cents er at det er ekstremt viktig å være disiplinert for å få noe ut av eksamenssettene en gjør. Ofte er det lett å lure seg selv å bare gjøre oppgavene en allerede kan i eksamenssettene, og hoppe rett til LF på de man ikke kan. Prøv å gjør hele eksamenssettet uten LF, så lærer man veldig mye. Hold på til du har løst oppgaven. Det betyr for meg mer enn mengden eksamenssett.

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om noen går petroleumsteknologi her.. Hvilke bedrifter er det som ofte ansetter dem med under B i snitt? Jeg har altid trodd at det var Halliburton, Baker, schlumberger, Aker osv. Med andre ord.. Serviceselskap (mange gode stillinger i service også, men også mange lite faglig utfordrende stillinger).

De fleste bedrifter tar også mange med C i snitt etter femårig utdanning. Snakket med en rekrutterer fra BP og kom frem til at de er for ræva/sent på året til å rekruttere, så de ender som regel opp med folk under B selv om de ønsker høyere.

Karakterer teller ikke alt, men gir ofte en raskere vei til et jobbintervju. Det er som regel på intervjuet man må prestere. Når det er sagt sier det seg selv at de færreste vil se to ganger på evneveike E-elever.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...