Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg håper å komme inn på NTNU til høsten. Har sånn ca 56-57-58 poeng avhengig av en siste eksamen i 3mx nå. Men da lurer jeg på om det kan være vanskelig for meg å kommme inn på bygg? Og evt. om jeg kommer inn på data eller noe, om jeg kan bytte til bygg det andre året?

 

Har hørt at grensene kanskje går ned i år, grunnet det faktum at man må ha 4 i 3MX for å komme inn, og at da folk som har kommet inn før med masse 6'ere i historie og religion osv, men kun har 3 i fysikk og matte, ikke kommer inn nå.

 

Fordi de hadde så bra i alle andre fag så hadde de en høy poengsum, men lav realfagskompetanse. Noen som kan bekrefte/avkrefte det?

Lenke til kommentar
Hei. Jeg håper å komme inn på NTNU til høsten. Har sånn ca 56-57-58 poeng avhengig av en siste eksamen i 3mx nå. Men da lurer jeg på om det kan være vanskelig for meg å kommme inn på bygg? Og evt. om jeg kommer inn på data eller noe, om jeg kan bytte til bygg det andre året?

8617014[/snapback]

vil si at du mest sannsynlig kommer inn. men fint hvis du kommer opp på 57, for å være sikker.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg håper å komme inn på NTNU til høsten. Har sånn ca 56-57-58 poeng avhengig av en siste eksamen i 3mx nå. Men da lurer jeg på om det kan være vanskelig for meg å kommme inn på bygg? Og evt. om jeg kommer inn på data eller noe, om jeg kan bytte til bygg det andre året?

8617014[/snapback]

vil si at du mest sannsynlig kommer inn. men fint hvis du kommer opp på 57, for å være sikker.

8617102[/snapback]

 

Da må jeg få en 4'er i matte. Det skal vel gå vil jeg tro. Får faktisk 57,8 poeng isåfall.

Lenke til kommentar

Jeg tror du skal slite med å komme inn på Bygg. Man måtte ha 58 poeng for å komme inn i høst og det er flere som søker i år enn i fjor.

 

Hvis du begynner på data (eller en eller annen siving-linje) kan du søke om intern overføring. Tror søknadsfristen i år er 27. august. Det var dette som gjorde at jeg havnet på Bygg (hadde egentlig 0,3 poeng for lite). Det er dog langt fra sikkert at du får flytte over på Bygg på denne måten. Ser man bort fra i høst er det ikke noen som har blitt flyttet over til Bygg på denne måten på 4 år hvis jeg husker rett.

Lenke til kommentar

Det er da satt opp en grense, man må ha 4 i matte for å komme inn. Ærlig talt er det helt OK, de jeg kjenner som var dårlige i matte på videregående har falt fra. Flesteparten første året. Om du tror 3MX er vanskelig, vent til Matte 1 kommer og biter deg. Det _er_ vanskelig å studere her oppe, og mange av de tyngste fagene kommer ganske tidlig.

 

Men, ønsker deg lykke til, om du får den 4'ern og kommer deg opp hit kan du glede deg over knallstudier i Norges beste studieby.

Lenke til kommentar
Om du tror 3MX er vanskelig, vent til Matte 1 kommer og biter deg. Det _er_ vanskelig å studere her oppe, og mange av de tyngste fagene kommer ganske tidlig.

8617526[/snapback]

Kan skrive under på dette. Jeg pleide å synes matte var koselig før, men gjennom et Matte1-kurs har de klart å ødelegge det fullstendig. Og fysikken er heller ikke morsom lengre. Men i og med at alt mulig annet er gøy er det ikke krise uansett.
Lenke til kommentar

Mener å huske at en undersøkelse viste at de som gikk ut med en 2er i 3MX hadde 80% stryk i matte 1 eller noe slikt. De som ikke har vært spesielt flinke i 3MX faller fort av på siving. Går ikke der selv, så kan ikke si noe konkret utover hva jeg har fått inn igjennom aviser og media.

Lenke til kommentar
Om du tror 3MX er vanskelig, vent til Matte 1 kommer og biter deg. Det _er_ vanskelig å studere her oppe, og mange av de tyngste fagene kommer ganske tidlig.

8617526[/snapback]

Kan skrive under på dette. Jeg pleide å synes matte var koselig før, men gjennom et Matte1-kurs har de klart å ødelegge det fullstendig. Og fysikken er heller ikke morsom lengre. Men i og med at alt mulig annet er gøy er det ikke krise uansett.

8617540[/snapback]

Pfff, snakk for deg selv. Jeg synes matten har vært mye morsommere på universitetet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...