Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke Word godt nok da?

Hvertfall når jeg ikke har masse formler og sånt.

Joda, men du skaper en del ekstraarbeid for deg selv. Det er mye lettere å holde styr på svært store dokumenter i LaTeX, og layouten i hele resten av dokumentet blir ikke ødelagt om du flytter ett bilde.

Lenke til kommentar

Noen som har kjennskap til lånekassens regler her? Søkte fullt stipend og lån på noen tusenlapper (tilsvarende 15 studiepoeng, men tar 30) - men nå når jeg fikk innvilget søknaden min fikk jeg 9400 "omgjøringslån" og 14 160 "ordinært lån" - tilsvareende jeg hadde fått om jeg hadde søkt støtte for deltidsutdanning (50%). Har dette noe å si? Vil det bare være de 9400 som er MULIG å få omgjort til stipend, eller ordner det seg når en summerer alt til slutt?

Jeg ønsker jo selvfølgelig at mest mulig (18880 kr av de 23 000 jeg får) skal bli omgjort til stipend.... :)

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Kjenner jeg angrer litt på dette nå ja. Problemet er at jeg er en del studiepoeng på etterskudd, så jeg ville "spare inn" litt ved å ta flere studiepoeng enn jeg får støtte for dette semesteret. Eventuelt kunne jeg jo bare søkt stipend, men skjønner ikke hvorfor jeg skal miste 4000 i stipend fordi jeg søker stipend + noen tusen i lån.. Får sette av noen timer til telefonkø til lånekassen i morgen.

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Tok Ex.phil i militæret, og skal etter fagplanen ha dette til våren. Går 1. året energi og miljø, og lurer på hvilket fag som kan være lurt å ta istedet? Tenker gå videre på elkraft evt. bytte til Datateknikk om jeg finner ut dette studiet ikke er for meg. Hvilket fag mener dere kan være aktuelle å ta? Bør helst ikke være for stor arbeidsmengde, da det også er Matte 2 og Matte 3 på vårsemesteret.

Lenke til kommentar

Den kan heller ikke løse ligningsett med to ukjente?

Den kan ta noen med både med to og tre ukjente, trykk MODE --> 3: EQN, men du må få begge likningene på formen ax+by=c, ellers må andre metoder til

Endret av Grønnsyre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...