Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Anbefaler deg forresten å ikke se så negativt på gym, trening kan være positivt når man gjør det på et annet vis enn gymtimen på VGS. Et studieliv hvor man beveger seg lite gjør deg ganske daff og dvask.

Bevegelse assosieres ikke med en gang med noe negativt, men jeg liker ikke at noen setter karakter på hvor mange/få pushups jeg klarer. :roll:

 

Ser forøvrig på ntnui.no at det spilles paintball, finner det utrolig artig selv. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bevegelse assosieres ikke med en gang med noe negativt, men jeg liker ikke at noen setter karakter på hvor mange/få pushups jeg klarer. :roll:

8553465[/snapback]

Øh, mulig jeg høres litt forvirret ut nå, men hvor i alle dager ser du at det er gym i fysikk/matte-studiet? Vi har ingen gym på mitt studium, men vi har frivillig gym/trening-ting, men dette blir mer som å trene eller spille fotball med vennene :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Ah, nei, da er det kun det obligatoriske ex.phil- og perspektivemnet (begge på 7.5 sp) som blir sånne fag du kanskje refererer til. Men for å være ærlig er hverken ex.phil eller perspektivemnet egentlig så ille. Det kunne ha vært mye verre for å si det slik.

Lenke til kommentar

Så lenge man faktisk skriver de obligatoriske innleveringene med godt innhold, for så å lese disse oppgavene før eksamen, så står man med glans. Etter jeg fikk se innleveringsoppgavene og eksamen av ei venninne som hadde ex.phil året før meg, samt mine egne innleveringsoppgaver og eksamen, så er det ganske tydelig at eksamensoppgaven baseres på innleveringsoppgavene.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

jeg leste masse (noen dager) til ex.phil, men strøyk :p

så snart er det eksamen igjen, ja.

 

noen her som har ex.phil. dette semesteret? hadde vært flott om noen la ut sine besvarelser på semesteroppgavene ;)

Endret av TWA
Lenke til kommentar
jeg leste masse (noen dager) til ex.phil, men strøyk :p

så snart er det eksamen igjen, ja.

8556299[/snapback]

Du er ikke alene. De to jeg vanligvis henger med strøyk de og, og har hørt fra flere det var historisk høy strykprosent i H06-semestret om det er til trøst. :)

 

Litt ex.phil H06-stats:

 

Antall møtt til eksamen: 2932

Antall bestått: 2235

Antall stryk: 656 (24.00%)

Gjennomsnittskarakter: C

 

Karakterfordeling:

A: 185

B: 396

C: 604

D: 554

E: 496

(F: 656)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

jeg har fått låne naboens besvarelse, som var en A. lærte en del av det.

hovedpoenget er å kun skrive "fakta". som om man skriver en lærebok. og gjerne si hva man vil legge vekt på/skrive om i begynnelsen av oppgaven.

Lenke til kommentar
Jeg skal også ha ex.phil neste lørdag. Noen som kan nevne noen do's and dont's mtp. skriving av eksamensoppgaven?

8558739[/snapback]

Skriv korte og konkrete setninger uten svada. Bruk mange eksempler for å få fylt opp med tekst.

 

Se på alle oppgavetekstene de siste årene og finn hvilke filosofer som går igjen. De største greske, Descartes, Kant, etc var på min liste over de mest hyppigste. Skriv opp noen stikkord av hva de mente og pugg dem.

Lenke til kommentar
Jeg skal også ha ex.phil neste lørdag. Noen som kan nevne noen do's and dont's mtp. skriving av eksamensoppgaven?

8558739[/snapback]

Les oppgavene du skrev før du stikker til eksamen:

(...) Etter jeg fikk se innleveringsoppgavene og eksamen av ei venninne som hadde ex.phil året før meg, samt mine egne innleveringsoppgaver og eksamen, så er det ganske tydelig at eksamensoppgaven baseres på innleveringsoppgavene.

8553541[/snapback]

Har du ikke skrevet noen oppgaver i dette semestret (dersom man slipper med godkjente oppgaver fra forrige semester) vil jeg anbefale deg å skaffe oppgavene og se over de slik at du får en ide hva eksamensoppgaven vil dreie seg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...