Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det varierer hvor vanskelig det er å få toppkarakter, men generelt så vil jeg påstå at det i de fleste siv.ing.-emner krever ganske mye. Man skal ha svært god kontroll på pensum, eller være veldig heldig. Men noen eksamener har samme stil hvert år, mens andre er mer uforutsigbare. Det har også noe å si.

Okei, hvor mange % av maks-score må man vanligvis ha for en A, B eller C i det gamle systemet?

Har du fått noen A/B selv?

Lenke til kommentar

Foregår seriøst eksamen i programmeringsfagene med penn og papir? Det er jo helt dust. Når man programmerer blir det fort en skriveleif eller logisk feil her og der, og med pc kan man jo fikse det med en gang, og faktisk sjekke hvordan programmet kjører. Jeg bruker denne muligheten hele tiden når jeg programmerer, selv om jeg har full kontroll på hvordan ting fungerer blir det ofte noen feil jeg må rette opp når jeg kjører programmet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

På ITGK eksamen er de hvertfall lite nøye på skrivefeil. Viktigste er at man har tenkt riktig. Jeg hadde selv masse små skrivefeil da jeg tok eksamen i fjor, men fikk likevel full pott (mulig noe snill sensor). Eksamensoppgavene er også relativt enklere enn oppgavene man får på øvingene, på grunn av at man ikke har datamaskin å skrive/teste på.

Lenke til kommentar

Foregår seriøst eksamen i programmeringsfagene med penn og papir? Det er jo helt dust. Når man programmerer blir det fort en skriveleif eller logisk feil her og der, og med pc kan man jo fikse det med en gang, og faktisk sjekke hvordan programmet kjører. Jeg bruker denne muligheten hele tiden når jeg programmerer, selv om jeg har full kontroll på hvordan ting fungerer blir det ofte noen feil jeg må rette opp når jeg kjører programmet.

Sensor er ikke en kompilator. Man bedømmes ut fra evnen til å skrive et førsteutkast til koden, ikke ut fra hvorvidt det faktisk vil kompilere og kjøre ved første forsøk eller ikke. Debugging er det uansett ikke tid til i en eksamenssituasjon.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...