Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blæ, får vel finne meg et gym for sommeren da

8523380[/snapback]

Er ikke verre enn å sende en mail til SIT og spørre dem om åpningtidene om sommeren. Sist jeg sendte mail til noen i SIT (til informasjonsdirektøren) fikk jeg svar med en gang selv om klokka var 20:30.

Lenke til kommentar

Nå er det bare litt under 2 mnd til eksamen, og hva er vel ikke bedre enn å samle gode argumenter til spørsmål man ikke kan svare på?

 

Min favoritt:

"I refuse to answer that question. My answer tells less about me than your question tells me about your self".

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på åpningstidene til NTNUI i sommerferien? Regner med de har åpent?

8523057[/snapback]

Hvis ikke jeg husker helt feil fra i fjor sommer er det åpent stort sett hele sommeren. Mulig det var stengt et par uker i fellesferien, samt litt kortere åpningstid.

Lenke til kommentar
2 mnd?! Har igjen 3 uker til først eksamenen og den siste er 4. juni.

8533055[/snapback]

Ja, 15. og 19. juni har jeg mine eksamner.

 

Jeg har 4 stk. mellom 21. og 31. Mai. Det er ikke lenge til !

8533056[/snapback]

Gløshaugen altså ... For en barneskole :p

Lenke til kommentar

Nå har jeg nesten bestemt meg for å begynne på Industriell Design til høsten... Om jeg kommer inn da.

 

Noen som vet noe om studiet? Har lest på ntnu sine sider osv, men vil gjerne høre hva andre har å si om det.

 

I tillegg lurer jeg på hvor ille matematikken er... Skal visst ha Matematikk 1, 2 og 3, gjennom de tre første semestrene.

Lenke til kommentar

hehe matten er felles for sivinglinjene og kan være utfordrende, men har du en femmer fra før så er det ikke så galt. Har du en firer som meg kan du forvente å jobbe litt mer. Men dette er forutsatt at begge jobbet like mye for å få karakterene. Jeg surfet til fire på vgs og har egentlig ikke så store problemer med matte2.

 

Kan jo hende jeg angrer på det jeg sa nå på eksamen :p

 

Uansett er bare å jobbe med det så løser det seg.

Lenke til kommentar

Matematikk og programmering er vel de to fagene som om en ikke forstår ting med en gang må bare jobbes med til en "har det". Noen fag går greit siden det er bare lese for å huske, mens matte og programmering er mer at du må lære grunnreglene og så se mulighetene.

 

Nå strøk jeg til matte på mitt høgskoleforsøk så ikke gjør som meg :blush:

Lenke til kommentar

Ja, regner egentlig med å måtte arbeide. Blir sikkert en rimelig tøff overgang, fra et slapt år med folkehøgskole, til siv.ing.-matte. Jippi.

 

Jaja, får se hvordan det går.

 

Finnes det forresten noen muligheter for å få repetert litt 2/3MX, før studiene begynner til høsten? Bare sånn i fall jeg plutselig finner ut at jeg har lyst til å repetere matte i sommer...

Lenke til kommentar

uka før skolestart så er det oppfriskningskurs i kjemi og matte. Anbefaler spesielt matte, kjemi er litt håpløst om du ikke har hatt det før, ystnes sitt opplegg er veldig greit når det kommer til kjemi. Men du må jobbe som en jævel om du ikke har hatt det før.

 

Info kommer i posten når du har blitt tatt inn

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på åpningstidene til NTNUI i sommerferien? Regner med de har åpent?

8523057[/snapback]

Hvis ikke jeg husker helt feil fra i fjor sommer er det åpent stort sett hele sommeren. Mulig det var stengt et par uker i fellesferien, samt litt kortere åpningstid.

8533441[/snapback]

 

 

Hei,

 

Åpningstidene for sommeren er ikke helt klare enda, men det vi bli ca som følger:

Vi reduserer åpningstidene noe etter pinse, holder byggene åpne til fredag 6.juli, og

åpner igjen 1.-2.august.

 

Nærmere info vil komme på www.sit.no og www.ntnui.no etter hvert

 

Mvh

Christian Senstad

Infoansvarlig NTNUI

Lenke til kommentar

Du slipper det meste av ubrukelige fag på alle Siv.Ing-studiene eller liknende på universitetet. Du har ExPhil som er en innføring i filosofihistorie, et fag som kan brenne et visst sted. I tillegg har du vel et perspektivemne som du velger fritt, vil jeg tro, men da kan du velge noe enkelt med flervalgseksamen. Ellers er det lite tullball. Anbefaler deg forresten å ikke se så negativt på gym, trening kan være positivt når man gjør det på et annet vis enn gymtimen på VGS. Et studieliv hvor man beveger seg lite gjør deg ganske daff og dvask.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...