Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. Jeg sier ikke at jeg støtter praksisen, bare forklarer den. :p

Jeg synes det er greit tilbudene rundt helse er der for de som trenger dem (jeg har aldri brukt dem), så å støtte det med noen kroner er greit. Men ellers synes jeg ting burde være selvdrevet i stor grad. Og det sier jeg selv om jeg nok bruker mest av tilbudene som blir subsidiert.

Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at jeg bare benytter meg av tilbud som subsidierer andre tilbud.

 

You and me both.

De skviser 35-40 kroner ut av hver student for de forbanna baguettene sine som koster 3-4 kroner i råvarer i innkjøp. Og jeg som mange andre studenter benytter meg av ingen andre tilbud enn kantinen, og selv det motvillig ettersom de har monopol på campus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke helsetilbudene gode nok uten at studentsamskipnaden skal bry seg med det? Jeg har ikke all verdens kjennskap til det, men når jeg har trengt hjelp til noe så har jeg fått det svært raskt - og uten å ruinere meg. Jeg har sågar fått time hos egen fastlege på dagen.

 

Det eneste jeg kan komme på er tannhelse. Der kunne AS Norge spyttet inn noe for alle som er medlem av folketrygden. Det året jeg fylte 20 fikk jeg spørsmål om jeg ville borre for sikkerhets skyld, selv om det bare kanskje ville bli nødvendig en gang i fremtiden, fordi jeg ville få så god rabatt. Da er noe feil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Video over multicast kan være noe herk, og de strømmene til Uninett kan du nok i hvert fall glemme å overføre trådløst. Har routeren trøbbel med det selv om det overføres kablet, så kan du jo teste utenom router. Det går fint å koble en switch mellom router og punktet i veggen.

 

Jeg tror ikke Uninett sin multicast fungerer bak en router. Tror det bare fungerer dersom du har fått tildelt IP fra SiT-nettet. Altså må PC-en kobles rett i veggen eller via switch.

Jeg fikk det til å fungere over trådløst nett ved å sette opp routeren som aksesspunkt isteden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er rimelig sikker på at jeg har fått det til å fungere med NAT, men jeg har blokkert det siden routeren min klikker bananas om man forsøker å sende det over trådløs. Dessuten er det så mange hønsehoder i nabolaget som ikke har folkeskikk angående kanalvalg på trådløs at det er håpløst å strømme noen form for HD-video hjemme hos meg. Derfor bruker jeg kabel der jeg kan bruke kabel.

 

Jeg har forresten hatt planer om å sette opp en Raspberry Pi eller lignende utenom mitt lokale nettverk til å primært vise multicast-video på egnet monitor. Noen som har testet det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...