Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

stemmer det og det ligger litt studentbyer oppi der . Generelt synes jeg moholt tyholt steinan osv må være kjipe steder å bo uten bil. Pass også på hvor store veier ligger i forhold til der du har lyst til å bo. Elgseter ser bra ut på kartet men er ikke noe særlig f.eks (har du vinduet oppe om natta blir det sot i karmen dagen etter :p, tror det er norges mest forurensede gate eller noe i den duren).

Lenke til kommentar
Er det noen her som har noen erfaringer med Karinelund studentby, evt. noen som ønsker å si noe om dette stedet? Leste en gang tidligere her på forumet at det er et godt stykke unna sentrum. Noen andre geniale bolig- eller hybeltips til en som trolig skal studere på Dragvoll?

8498156[/snapback]

Den ligger på Moholt. Det er bare 112 hybler der, så du får ikke de hyblene om du ikke allerede studerer og stiller deg i kø for dem. Det er like bra å bo på Moholt studentby som Karinelund.

 

Studentbyer som egner seg best avstandsmessig for Dragvollstudenter er Moholt, Karinelund og Voll.

Lenke til kommentar
stemmer det og det ligger litt studentbyer oppi der . Generelt synes jeg moholt tyholt steinan osv må være kjipe steder å bo uten bil. Pass også på hvor store veier ligger i forhold til der du har lyst til å bo. Elgseter ser bra ut på kartet men er ikke noe særlig f.eks (har du vinduet oppe om natta blir det sot i karmen dagen etter :p, tror det er norges mest forurensede gate eller noe i den duren).

8496889[/snapback]

 

VERST I EUROPA. Lenger oppe i gata, ved parkeringsplassen på Bunnpris, står noe som likner en transformatorkiosk med antenner og sensorer stikkende opp fra taket. Det er målestasjonen som overvåker luftkvaliteten ved E6 inn til byen. Boksen måler kontinuerlig mengden av svevestøv i området, og sender resultatene til kommunen og Vegvesenet. På enkelte dager har målingene vært blant de høyeste i Europa.

 

...

 

– Elgesetergate er desidert den verste her i byen. Men svevestøvet sprer seg også til nærliggende områder. Å gå i denne gata er ikke det sunneste du gjør.

http://www.underdusken.no/reportasje/2007/...vete+studentby/

 

Glad jeg bor nede i prisengaten istedet, selv om jeg har hele E6 utenfor vinduet mitt, så er det ikke så støvete her.

Lenke til kommentar
Hva skjer på Tyholt? Har Marin lokaler der elns?

8496435[/snapback]

Jepp. Tror de har en del undervisning der oppe. Sikkert noen andre her som vet mer om det.

8496542[/snapback]

de to første årene har de vel 1 dag i uka der oppe. resten på gløs.

 

stemmer det og det ligger litt studentbyer oppi der . Generelt synes jeg moholt tyholt steinan osv må være kjipe steder å bo uten bil. Pass også på hvor store veier ligger i forhold til der du har lyst til å bo. Elgseter ser bra ut på kartet men er ikke noe særlig f.eks (har du vinduet oppe om natta blir det sot i karmen dagen etter :p, tror det er norges mest forurensede gate eller noe i den duren).

8496889[/snapback]

har hørt at det er norges nest mest trafikkerte bygate elns :)

Lenke til kommentar
hehe konge, men viste du at bunnpris elgseter skal jevnes med jorden og så skal de bygge et nytt og fancy kjøpesenter med parkeringsplasser under som nærliggende blokker skal benytte slik at det ikke står biler i veiene?

 

Var noe i den duren jeg hørte

8499160[/snapback]

 

 

Ey, har de knabba idèene våre fra Fysisk Miljøplanlegging? :p

Lenke til kommentar
hehe konge, men viste du at bunnpris elgseter skal jevnes med jorden og så skal de bygge et nytt og fancy kjøpesenter med parkeringsplasser under som nærliggende blokker skal benytte slik at det ikke står biler i veiene?

 

Var noe i den duren jeg hørte

8499160[/snapback]

 

 

Ey, har de knabba idèene våre fra Fysisk Miljøplanlegging? :p

8499970[/snapback]

Dere er alle hermegåser!

Lenke til kommentar
Er det noen her som har noen erfaringer med Karinelund studentby, evt. noen som ønsker å si noe om dette stedet? Leste en gang tidligere her på forumet at det er et godt stykke unna sentrum. Noen andre geniale bolig- eller hybeltips til en som trolig skal studere på Dragvoll?

8498156[/snapback]

Den ligger på Moholt. Det er bare 112 hybler der, så du får ikke de hyblene om du ikke allerede studerer og stiller deg i kø for dem. Det er like bra å bo på Moholt studentby som Karinelund.

 

Studentbyer som egner seg best avstandsmessig for Dragvollstudenter er Moholt, Karinelund og Voll.

8498909[/snapback]

Oki. Det er altså minimal sjanse selv om jeg søker allerede nå? Er keen på å havne i 2. etasje på Karinelund grunnet hems.

Lenke til kommentar
Hvordan ligger du an poengmessig?

 

Jeg har også søkt.

 

Disse tallene ble forresten lagt ut før i dag på samordnaopptak.no

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
ANTALL FØRSTEPRIORITETSØKERE PER STUDIUM APRIL 2005 - 2006 - 2007

NTNU 194740 Medisin HELSEFAG - MEDISIN 689 726 787 8.4%

UIO 185745 Medisin, vår HELSEFAG - MEDISIN 232 200 197 -1.5%

UIT 186740 Medisin HELSEFAG - MEDISIN 322 344 334 -2.9%

UIO 185740 Medisin, høst HELSEFAG - MEDISIN 1076 1046 1001 -4.3%

UIB 184740 Medisin HELSEFAG - MEDISIN 601 548 521 -4.9%

 

ANTALL FØRSTEPRIORITETSØKERE FORDELT PÅ UTD.OMRÅDER (UTD.TYPER) APRIL 2005 - 2006 - 2007

HELSEFAG - MEDISIN 2920 2864 2840 -0.8% 0

 

Omtrent like mange søkere som i fjor altså. Antall søkere med NTNU som førstevalg ganske kraft opp.

 

Er vanvittig spent på opptaket i år, er så vanskelig å si hvor mye (evt.) grensene stiger med!

8487315[/snapback]

Ender opp på 62-63,3 poeng avhengig av hvordan 3BI-eksamen går. Så jeg håper grensene går ned.

Jeg har faktisk søkt Oslo vår, fordi jeg gjerne vil gjøre noe annet i et halvt år først.

 

Medisin-studiet på NTNU har vel fått god omtale i det siste, så økningen skyldes kanskje det.

Lenke til kommentar
Er det noen her som har noen erfaringer med Karinelund studentby, evt. noen som ønsker å si noe om dette stedet? Leste en gang tidligere her på forumet at det er et godt stykke unna sentrum. Noen andre geniale bolig- eller hybeltips til en som trolig skal studere på Dragvoll?

8498156[/snapback]

Den ligger på Moholt. Det er bare 112 hybler der, så du får ikke de hyblene om du ikke allerede studerer og stiller deg i kø for dem. Det er like bra å bo på Moholt studentby som Karinelund.

 

Studentbyer som egner seg best avstandsmessig for Dragvollstudenter er Moholt, Karinelund og Voll.

8498909[/snapback]

Oki. Det er altså minimal sjanse selv om jeg søker allerede nå? Er keen på å havne i 2. etasje på Karinelund grunnet hems.

8505415[/snapback]

Søk på hybel nå selv om du ikke aner om du i det hele tatt kommer inn på studiestedet du har søkt. Dess før du søker dess større sjanse er det for at du faktisk får hybel og slipper og sove på gata til høsten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...