Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men frisøranbefalinger anyone? skal ha det billig og bra, men mest bra

8482921[/snapback]

Thony på H2 Byhaven er tidenes frisør. Skikkelig trivelig fyr som gjør en særdeles god jobb. Han er dog ikke av de billigste og tar vel 450,- for en klipp, men jeg synes det er verdt det med tanke på resultatet og selve opplevelsen. Småprat om været blir byttet ut med øl, fotball og Unreal Tournament. Herlig mann.

Lenke til kommentar
hva skjedde på trappa utenfor hovedbygningen i går?

8480529[/snapback]

Oppkjøring igjen? :wee:

8480840[/snapback]

Fikk utdelt noen lapper med "Sjekk hva som skjer ved trappa utenfor hovedbygget på gløs klokka 14 i dag" og et stygt, rødt symbol som etterliknet et hjerte.

8481212[/snapback]

Det var lagt opp et banner som dekket hele trappa, om man leste det nedenifra sto det "you are beautiful" eller noe sånt. Så ikke hvem/hva som hadde lagt det ut.

Lenke til kommentar
Åssen ser hybelleilighetene i Berg studentby ut inni? De ser fristende ut mtp. kvm/krone og beliggenhet.

8484372[/snapback]

Du får hva du betaler for, for å si det sånn.

 

MEN, er du ikke student i Trondheim i år kan du omtrent glemme å få hybel på Berg til høsten, da har du mye større realistisk sjanse for å få tidelt hybel på Moholt eller Steinan.

Lenke til kommentar
Åssen ser hybelleilighetene i Berg studentby ut inni? De ser fristende ut mtp. kvm/krone og beliggenhet.

8484372[/snapback]

Du får hva du betaler for, for å si det sånn.

 

MEN, er du ikke student i Trondheim i år kan du omtrent glemme å få hybel på Berg til høsten, da har du mye større realistisk sjanse for å få tidelt hybel på Moholt eller Steinan.

8484410[/snapback]

 

Med mindre noen her som bor der anbefaler deg :)

 

Men ang frisør ble det sjakk matt buen til 350, tror jeg brygger på noe så jeg sa bare ja til alt til trønderen som snakket veldig trøndersk og det ble brukbart. Er ganske fornøyd med stedet, men skal titte innom 450duden. Det viktigste er at de bruker tid og ikke stresser. Med en gang de stresser blir det som oftest ikke så bra.

Lenke til kommentar
Ok, men det er sikkert vanskelig å få tildelt hybler med eget bad og kjøkken regner jeg med? I så fall får jeg begynne å lete privat.

8484504[/snapback]

Jeg tror du bør søke på rom hos Voll Studentby (privat). du får ikke med eget kjøkken, men kjøkkenet du deler med de/den andre du bor med. Kjøkken og oppholdsrom er store, har en relativt ny standard og er lyse.

Endret av CAT0
Lenke til kommentar
Ok, men det er sikkert vanskelig å få tildelt hybler med eget bad og kjøkken regner jeg med? I så fall får jeg begynne å lete privat.

8484504[/snapback]

Jeg tror du bør søke på rom hos Voll Studentby (privat). du får ikke med eget kjøkken, men kjøkkenet du deler med de/den andre du bor med. Kjøkken og oppholdsrom er store, har en relativt ny standard og er lyse.

8484664[/snapback]

 

Voll er bitte-lite da. (i faktisk rom-areal uteonom badet). Personlig synes jeg man ikke får spesielt mye igjen for pengene, jeg anbefaler deg å se på hvordan det ser ut før du binder deg for et år.

 

AtW

Lenke til kommentar
Da har jeg antagelig hatt min siste forelesning på NTNU (hvis det ikke skjer noe rart med poenggrensene på medisin). Ikke fordi jeg misliker Trondheim eller NTNU altså.

Tiiiidlig i morgen drar jeg hjem i 3 ukers tid, før jeg returnerer for å gjøre unna eksamenene.

8477568[/snapback]

 

Hvordan ligger du an poengmessig?

 

Jeg har også søkt.

 

Disse tallene ble forresten lagt ut før i dag på samordnaopptak.no

 

ANTALL FØRSTEPRIORITETSØKERE PER STUDIUM APRIL 2005 - 2006 - 2007

NTNU 194740 Medisin HELSEFAG - MEDISIN 689 726 787 8.4%

UIO 185745 Medisin, vår HELSEFAG - MEDISIN 232 200 197 -1.5%

UIT 186740 Medisin HELSEFAG - MEDISIN 322 344 334 -2.9%

UIO 185740 Medisin, høst HELSEFAG - MEDISIN 1076 1046 1001 -4.3%

UIB 184740 Medisin HELSEFAG - MEDISIN 601 548 521 -4.9%

 

ANTALL FØRSTEPRIORITETSØKERE FORDELT PÅ UTD.OMRÅDER (UTD.TYPER) APRIL 2005 - 2006 - 2007

HELSEFAG - MEDISIN 2920 2864 2840 -0.8% 0

 

Omtrent like mange søkere som i fjor altså. Antall søkere med NTNU som førstevalg ganske kraft opp.

 

Er vanvittig spent på opptaket i år, er så vanskelig å si hvor mye (evt.) grensene stiger med!

Lenke til kommentar
Det så litt smått ut ja. Skal høre med noen kamerater om de er keene på å være med i et bofellesskap. Det går an med kjentsfolk, men er skeptisk til å dele bad/kjøkken(spesielt bad) med folk jeg ikke kjenner.

8484795[/snapback]

 

Hehe det vil alltid være min tre stk på bad/kjøkken hvis ikke må du ut med ganske mye ekstra. Og ærlig talt så er det ikke noe problem å dele bad og kjøkken med ukjente, folk er som regel hyggelige og sympatiske. Har bare vært ettunntak for min del.

Lenke til kommentar

Skal man ha eget kjøkken og bad, og betale mindre enn 3000 pr. mnd. må man som regel ut av byen ut mot Ranheim og slikt. Og det er direkte ugunstig. I byen må man betale over 4500-5000 for eget kjøkken og bad.

Men er ikke så ille å bo med ukjente førsteåret. Du blir fort kjent med de du bor med, og får fort et sosialt nettverk bare med de du bor med.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Heisann

 

Jeg har søkt Marin Teknikk til høsten, og vurderer Singsaker studenthjem. Har hørt at det er en krapp bakke opp til Tyholt på 800 m, men 800 meter må vel gå an?

 

Det jeg lurer på er hvor langt det er til Gløshaugen, om det er mulig å sykle fra Singsaker til Gløs uten å bli gjennomvåt.

 

Og hvis noen har erfaringer med Singsaker, feel free to tell. :)

Lenke til kommentar
Heisann

 

Jeg har søkt Marin Teknikk til høsten, og vurderer Singsaker studenthjem. Har hørt at det er en krapp bakke opp til Tyholt på 800 m, men 800 meter må vel gå an?

 

Det jeg lurer på er hvor langt det er til Gløshaugen, om det er mulig å sykle fra Singsaker til Gløs uten å bli gjennomvåt.

 

Og hvis noen har erfaringer med Singsaker, feel free to tell. :)

8494369[/snapback]

 

Jeg kan fortelle deg at Singsaker Studenthjem er en veldig kort sykkeltur fra Gløs.

Lenke til kommentar
Heisann

 

Jeg har søkt Marin Teknikk til høsten, og vurderer Singsaker studenthjem. Har hørt at det er en krapp bakke opp til Tyholt på 800 m, men 800 meter må vel gå an?

 

Det jeg lurer på er hvor langt det er til Gløshaugen, om det er mulig å sykle fra Singsaker til Gløs uten å bli gjennomvåt.

 

Og hvis noen har erfaringer med Singsaker, feel free to tell. :)

8494369[/snapback]

 

DU kan jo nesten krabbe fra singsaker til gløs innen rimlig tid. Det er mye kortere til gløs enn det er å gå tvers over gløsområdet. Så det spørs hvor du har timer...

 

AtW

Lenke til kommentar
Heisann

 

Jeg har søkt Marin Teknikk til høsten, og vurderer Singsaker studenthjem. Har hørt at det er en krapp bakke opp til Tyholt på 800 m, men 800 meter må vel gå an?

 

Det jeg lurer på er hvor langt det er til Gløshaugen, om det er mulig å sykle fra Singsaker til Gløs uten å bli gjennomvåt.

 

Og hvis noen har erfaringer med Singsaker, feel free to tell. :)

8494369[/snapback]

 

Jeg kan fortelle deg at Singsaker Studenthjem er en veldig kort sykkeltur fra Gløs.

8494522[/snapback]

sing->gløs er kort og greit ja. sing->tyholt er en annen historie. Prøv å kom deg opp Blussvollbakken om vinteren og du har litt dårlig tid.

 

Når det er sagt, sing er bra sentralt, mens tyholt er opp kjipe bakker uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...