Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usikker. Formelt sett er det andre linjer man får en bachelor i ingeniørfag fra, men i de fleste sammenhenger vil jeg si at man kan anses som ingeniør, ihvertfall om man også tar en påfølgende mastergrad. Tror dog de fleste fra linjen vil foretrekke en tittel ut fra eget fagfelt fremfor det helt generelle «ingeniør».

Takker!

Hvordan verdsettes en ingeniørgrad opp mot ikke-ingeniører når det kommer til det å søke jobb? Tenker da særlig på lønnsforskjell.

Lenke til kommentar

Ser at det er veldig lite om Teknisk Kybernetikk her. Noen her som studerer linja og kan gi et lite innblikk? Gleder meg selv til faget.

Hva vil du vite?

Jeg begynner selv i 4. klasse til høsten med spesialiseringen ny energi, olje og gass (prosesskybernetikk).

Første klasse blir nok uansett ikke så veldig forskjellig fra de andre siv.ing-ene da omtrent det eneste faget som skiller er kybernetikk intro til våren. Omega er linjeforeningen og sørger bla. for fadderopplegget, men det finnes også rusfrie alternativer for de som måtte ønske det. Fadderopplegget er likevel greit mtp. å bli kjent med folk du vil gå i klasse med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva vil du vite?

Jeg begynner selv i 4. klasse til høsten med spesialiseringen ny energi, olje og gass (prosesskybernetikk).

Første klasse blir nok uansett ikke så veldig forskjellig fra de andre siv.ing-ene da omtrent det eneste faget som skiller er kybernetikk intro til våren. Omega er linjeforeningen og sørger bla. for fadderopplegget, men det finnes også rusfrie alternativer for de som måtte ønske det. Fadderopplegget er likevel greit mtp. å bli kjent med folk du vil gå i klasse med.

Har lest en god del om studiet, men vil gjerne lese litt mer om studenter som studerer der nå. Var studiet noe spesielt vanskelig? Har du lite fritid? Selv om du ikke er ferdig med utdanningen, vet du om jobbmarkedet er stort for de som studerer teknisk kybernetikk? Takker for svar på forhånd!

Lenke til kommentar

Har lest en god del om studiet, men vil gjerne lese litt mer om studenter som studerer der nå. Var studiet noe spesielt vanskelig? Har du lite fritid? Selv om du ikke er ferdig med utdanningen, vet du om jobbmarkedet er stort for de som studerer teknisk kybernetikk? Takker for svar på forhånd!

Jeg har mellom C og D i snitt og da jobber jeg sjelden mer enn 4-7 timer totalt i uka (går nesten aldri i forelesninger da jeg ikke er av typen som lærer noe særlig av det). Skal du ha A i snitt må du nok jobbe vesentlig mer. (Ja, jeg er lat...)

Fritiden legger du opp til selv. Mange er med på "alt" og får dermed ikke fritid, men dette "alt" er jo gjerne fritidssysler uansett. Det er beregnet ca. 48 timer per uke, så rundt 8 timer med arbeid hver dag og fri en dag gir deg nok tid til å jobbe med studier og nok tid til andre ting.

Alle som går siv.ing får jobb. Enn så lenge skriker samfunnet etter sivilingeniører og teknisk kybernetikk er intet unntak. Får du graden din vil du trolig aldri gå lenge arbeidsledig på jakt etter relevant jobb.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har mellom C og D i snitt og da jobber jeg sjelden mer enn 4-7 timer totalt i uka (går nesten aldri i forelesninger da jeg ikke er av typen som lærer noe særlig av det). Skal du ha A i snitt må du nok jobbe vesentlig mer. (Ja, jeg er lat...)

Fritiden legger du opp til selv. Mange er med på "alt" og får dermed ikke fritid, men dette "alt" er jo gjerne fritidssysler uansett. Det er beregnet ca. 48 timer per uke, så rundt 8 timer med arbeid hver dag og fri en dag gir deg nok tid til å jobbe med studier og nok tid til andre ting.

Alle som går siv.ing får jobb. Enn så lenge skriker samfunnet etter sivilingeniører og teknisk kybernetikk er intet unntak. Får du graden din vil du trolig aldri gå lenge arbeidsledig på jakt etter relevant jobb.

Påstår du at du gjorde modsim, optreg og sanntidsøvingene på 4-7 timer i uka forrige semester Og dette uten noe forkunnskaper da du som sagt ikke var i forelesninger?

Enten så overdriver du veldig her eller så tror jeg vi har funnet NTNUs beste fosskoker.

Lenke til kommentar

Eller du kan trøste deg med at dette kullet søkte på Datateknikk og ikke Datateknologi, men neste kull vil komme inn helt forvirret med det nye navnet. Jeg satser på at Kommunikasjon(steknologi) og hest vil bli en ubetinget suksess neste år med høyere snitt enn IndØk.

Lenke til kommentar

Hvordan er de ulike siving-linjene ndg. Fysikk? Tenker da på tradisjonell fysikk fra VGS. Regner med Fysmat er det klart mest fysikktunge, men hva med resten?

Du ser jo på fagplanen hvordan bachelor i fysikk og fysmat er satt opp. Bachelor i fysikk har ironisk nok mer matematikk, og bachelor i fysikk har mer rom for fag at man lett kan overgå fysmat i fysikk også.

EDIT: Jeg må også si at "Computer science" høres mye bedre ut enn datateknikk :p NTNU har ikke vært helt heldig der.

Endret av Flatlus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...