Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Det er jo det de gjør. De koker (i alle betydninger av ordet) alt de kommer over der nede på Gløshaugen. Er ikke rart de er litt svette og lukter vondt.

8478815[/snapback]

Nå tenkte jeg ikke på koking, men å bare få sett hvordan en lab-rapport burde se ut. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo det de gjør. De koker (i alle betydninger av ordet) alt de kommer over der nede på Gløshaugen. Er ikke rart de er litt svette og lukter vondt.

8478815[/snapback]

Nå tenkte jeg ikke på koking, men å bare få sett hvordan en lab-rapport burde se ut. :)

8479213[/snapback]

Tsk, tsk. Som ingeniør er det viktig å kunne ta lærdom av andres arbeid. Slitsomt å måtte finne opp hjulet på nytt hver gang.

Lenke til kommentar

8478815[/snapback]

8479213[/snapback]

Tsk, tsk. Som ingeniør er det viktig å kunne ta lærdom av andres arbeid. Slitsomt å måtte finne opp hjulet på nytt hver gang.

8479226[/snapback]

Det gjelder alle studier og ikke bare siv.ing, selv om dere liker å se på dere som unike.

Lenke til kommentar
Eller latsonen som man kan kalle det. Skulle vært litt flere gløsere som gjorde studentarbeid her i byen.

8478920[/snapback]

Det er bare å se på de årlige undersøkelsene som hvor mye studenter av forskjellige typer arbeider, så vil nok din tiltro til Sivinger igjen løftes til gamle høyder

AtW

Lenke til kommentar
Eller latsonen som man kan kalle det. Skulle vært litt flere gløsere som gjorde studentarbeid her i byen.

8478920[/snapback]

Det er bare å se på de årlige undersøkelsene som hvor mye studenter av forskjellige typer arbeider, så vil nok din tiltro til Sivinger igjen løftes til gamle høyder

AtW

8479286[/snapback]

Du mener http://www.underdusken.no/nyhet/2006/15/21...krefter+mytene/ ?

Gløshaugen-studenter ikke har interesse av å skrive og formulere seg i media, fordi de er mer vant med tall og formler til hverdags, mener leder av Studentersamfundet.

Det er godt Edina også mener den vanlige gløshaugstudenten mangler sosiale antenner :p

Endret av CAT0
Lenke til kommentar

8478920[/snapback]

AtW

8479286[/snapback]

Du mener http://www.underdusken.no/nyhet/2006/15/21...krefter+mytene/ ?

Gløshaugen-studenter ikke har interesse av å skrive og formulere seg i media, fordi de er mer vant med tall og formler til hverdags, mener leder av Studentersamfundet.

Det er godt Edina også mener den vanlige gløshaugstudenten mangler sosiale antenner :p

8479327[/snapback]

Tenkte mer på undersøkelsene som viser hvor mye de forskjellige studentgruppene jobber med studiene. At det er forskjellig fordeling individuelt i endel gjenger er jo ikke noen stor overraskelse, heldigvis har vi den overivrige EMIL-gjengen som prøver å infiltrere det frivillige arbeidet der det er overvekt av dragvollstudenter.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg kan også tenke meg at det er en sammeneheng med hvor lett det er å få jobb for siv.ing i disse dager og hvor mye de gidder å gjøre ved siden av studiene. For en dragvollstudent er det relativt viktig og kunne vise til annet arbeid (og da særlig frivillighetsarbeid i en organisasjon) ved siden av studiene, uten dette blir det verre å få seg jobb ved avsluttet utdanning.

Lenke til kommentar
Jeg kan også tenke meg at det er en sammeneheng med hvor lett det er å få jobb for siv.ing i disse dager og hvor mye de gidder å gjøre ved siden av studiene. For en dragvollstudent er det relativt viktig og kunne vise til annet arbeid (og da særlig frivillighetsarbeid i en organisasjon) ved siden av studiene, uten dette blir det verre å få seg jobb ved avsluttet utdanning.

8479415[/snapback]

Så med "studentarbeid" mener du ting ved siden av studiene? Det begynner å demre for meg hvorfor dragvollere mener de har like mye å gjøre som gløsere :D (ok, den var litt stygg da).

Men litt mer seriøst: trodde arbeid ved siden av var mer vanlig på gløs? Mener å huske jeg så noe greier om det. Men kan hende det bare innebefattet samfunnet.

AtW

Lenke til kommentar
Lønnet arbeid er sikkert mer vanlig på Gløs, dere er jo i medvind mht arbeidssituasjonen i disse dager.

8479461[/snapback]

Trodde det var mer frivillig også?`Men som sagt mulig jeg husker feil, var jo ikke fullt så gode tider hele tiden når jeg gikk på gløs. Har egentlig også følelsen av at de som gjør frivillig arbeid for å booste karrieren er litt i undertall, mange ivrige samfundet-folk der det går utover studiene.

Uansett er det i mine øyne lite strategisk å la være fordi det er gode tider om man er opptatt av det, når jeg begynte var det "dårlige" (det har jo sjelden vært veldig ille som siving innen mitt felt) tider, og mitt motto var alltid at det sikkert snudde innen jeg var ferdig, og det gjorde det, sikkert snudd igjen når førstisene uteksamineres om 4 år,

AtW

Lenke til kommentar
Lønnet arbeid er sikkert mer vanlig på Gløs, dere er jo i medvind mht arbeidssituasjonen i disse dager.

8479461[/snapback]

Trodde det var mer frivillig også?`Men som sagt mulig jeg husker feil, var jo ikke fullt så gode tider hele tiden når jeg gikk på gløs. Har egentlig også følelsen av at de som gjør frivillig arbeid for å booste karrieren er litt i undertall, mange ivrige samfundet-folk der det går utover studiene.

Uansett er det i mine øyne lite strategisk å la være fordi det er gode tider om man er opptatt av det, når jeg begynte var det "dårlige" (det har jo sjelden vært veldig ille som siving innen mitt felt) tider, og mitt motto var alltid at det sikkert snudde innen jeg var ferdig, og det gjorde det, sikkert snudd igjen når førstisene uteksamineres om 4 år,

AtW

8479502[/snapback]

Vi får krysse fingrene så vi slipper en hel generasjon med eplekjekke siv.ingere ;)

Lenke til kommentar

8479502[/snapback]

Ikke pokker om det skal snu før det har gått en del år til ! :wee:
Lenke til kommentar
hva skjedde på trappa utenfor hovedbygningen i går?

8480529[/snapback]

Oppkjøring igjen? :wee:

8480840[/snapback]

Fikk utdelt noen lapper med "Sjekk hva som skjer ved trappa utenfor hovedbygget på gløs klokka 14 i dag" og et stygt, rødt symbol som etterliknet et hjerte.

Lenke til kommentar
hva skjedde på trappa utenfor hovedbygningen i går?

8480529[/snapback]

Oppkjøring igjen? :wee:

8480840[/snapback]

Fikk utdelt noen lapper med "Sjekk hva som skjer ved trappa utenfor hovedbygget på gløs klokka 14 i dag" og et stygt, rødt symbol som etterliknet et hjerte.

8481212[/snapback]

hehe tenkte det samme, enda en bil som står fast i trappen :p

men frisøranbefalinger anyone? skal ha det billig og bra, men mest bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...