Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har peiling på vanskelighetsgraden på TIØ4120 - Operasjonsanalyse, grunnkurs? Har startet på master ved NTNU, og er nå på sisteåret. Operasjonsanalyse er helt på siden av det jeg driver på med til vanlig. Hvor mye bakgrunnskunnskap trenger man?

Lenke til kommentar

Hei!

Har et lite problem. Går andre året på en bachelor nå, og er straks ferdig med støtteåret. Ser ut som om jeg kommer til å stryke i det siste faget mitt. Men har tidligere gått et årsstudium på NTNU, og lurer på om noen her vet om jeg kan dra inn et av fagene jeg hadde der i stedet for å ta opp igjen støttefaget mitt? Instituttet er på foredrag i dag, så får ikke tatt kontakt med de. Ringte administrasjonen, og de sa det sannsynligvis ikke var noe problem, men greit å få det litt mer bekreftet. Hvis det ikke går, må jeg bare sette meg ned og døgne de siste dagene så jeg får skrevet ferdig eksamenen :( Hvis noen har noen raske svar hadde jeg vært supertakknemlig.

Endret av Coffee Break
Lenke til kommentar

Noen som har peiling på vanskelighetsgraden på TIØ4120 - Operasjonsanalyse, grunnkurs? Har startet på master ved NTNU, og er nå på sisteåret. Operasjonsanalyse er helt på siden av det jeg driver på med til vanlig. Hvor mye bakgrunnskunnskap trenger man?

Veldig lite, mesteparten av kurset går på lineær algebra.

Lenke til kommentar

Er det veldig upraktisk å ta et friår etter 2. året siving? Glemmer man mye? Når er det eventuellt smartest å ta friår?

Og siste spørsmål :p : er det mange som tar et friår?

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Er vanligvis ikke fan av folk som setter igjen masse skrot ved søppelkassene siden det blir stående i all evighet (søppelbilen tar ikke akkurat med et helt skrivebord), men takk til hvem enn som satte igjen en hylle i perfekt stand i nedre singsaker. Perfekt til å stable alt rusket vi har i boden i høyden. :thumbup:

Lenke til kommentar

Og siste spørsmål :p : er det mange som tar et friår?

Et rent friår er nok ikke så vanlig nei. Jeg har inntrykk av at det er mer vanlig å ta et litt roligere år med lette fag, evt. ta opp fag, i hvert fall blant folk som tar på seg tyngre Samfundet- / Uka-verv.

Det kan nok være lurt å ha noe slikt å vise til på CV-en dersom du vil ha deg et år med mindre studier.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok. Jeg har lenge hatt lyst til å ta et år som befal i forsvaret, men jeg er usikker om jeg skal gidde å vente til etter endt utdanning eller ikke.

takk for hjelpen operg og iag

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Du blir utvist og mister studieplassen. Du må også betale lønnen til den studassen som må erstatte deg.

Helt seriøst tenkte jeg mer på at de f.eks. nedprioriterer deg neste gang det skal ansettes studasser. Tipper de ikke liker å måtte ansette en ny studass lenge etter den vanlige ansettelsesrunden.

Lenke til kommentar

Siden det er Trondheim, gis det barterabatt i studentkantiner og ellers?

Hahah !

Men.. dessverre nei.. Skal jeg være ærlig er det meget, meget lite trøndersk ved selve Ntnu, og generelt lite trøndere på hele Ntnu og Gløshaugen spesielt, er mitt inntrykk. Litt synd.., og Ntnu virker ellers ganske "kommersielt". Hva tenker dere andre?

Endret av Callipus
Lenke til kommentar

Må ta analysens grunnlag + operatoralgebraer til høsten. Noen som vet om noen andre fag jeg kan ta som passer master i analyse (funksjonal)? Har sett på analyse på mf og algebraisk topologi I, men jeg frykter at det blir ekstremt mye å gjøre om jeg skal klare å få en tilfredsstillende karakter i alle fag. Erfaringer?

Har jeg forstått det riktig med at alle doktorgradsfag har gått over til godkjent/ikke godkjent som vurderingsform?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...