Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rektor sukker oppgitt til instituttleder for fysikk. "Dere koster alt for mye - dere skal ha laboratorier, og alt slags utstyr til rare eksperimenter. Se på matematikerene for eksempel - alt de krever er penger til papir, blyanter og søppelkurver. Eller Dragvoll - alt de krever er penger til papir og blyanter."

8475847[/snapback]

Matte er vel balnt de mest "økonomiske" linjene ja, de håver jo inn på obligatoriske mattefag og trenger ikke annet utsty enn ymse PCer.

Fysmat har fysikklab ja, men den suger hardt, til alt overmål vant det søplet av en lab en pris, det er et hån. Og jeg kan ikke helt skjønne at det halvferdig møkkaopplegget krever så mye utstyr.

AtW

Lenke til kommentar

Da har jeg antagelig hatt min siste forelesning på NTNU (hvis det ikke skjer noe rart med poenggrensene på medisin). Ikke fordi jeg misliker Trondheim eller NTNU altså.

Tiiiidlig i morgen drar jeg hjem i 3 ukers tid, før jeg returnerer for å gjøre unna eksamenene.

Lenke til kommentar
Kanskje jeg må presisere at det var et forsøk på en vits, oversatt fra engelsk. Poenget her var at Dragvoll ikke trenger søppelbøtter fordi de produserer crap. ;)

8478055[/snapback]

Trenger man ikke søppelbøtter når man har mer søppel?

AtW

8478129[/snapback]

Badom-pshhhhh

Lenke til kommentar
Kanskje jeg må presisere at det var et forsøk på en vits, oversatt fra engelsk. Poenget her var at Dragvoll ikke trenger søppelbøtter fordi de produserer crap. ;)

8478055[/snapback]

Trenger man ikke søppelbøtter når man har mer søppel?

AtW

8478129[/snapback]

Badom-pshhhhh

8478224[/snapback]

Og der var beviset for de manglende sosiale antenne til Gløshaug-folket.

Lenke til kommentar

Blargh, de kaster liksom ingenting, bare publiserer alt søppel.. prøver originalen:

Dean, to the physics department. "Why do I always have to give you guys so much money, for laboratories and expensive equipment and stuff. Why couldn't you be like the math. department - all they need is money for pencils, paper and waste-paper baskets. Or even better, like the philosophy department. All they need are pencils and paper."

Cato: du har så rett :) Vi forsøker å tråkke på andre, og ender bare med å eie oss selv :D

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Og der var beviset for de manglende sosiale antenne til Gløshaug-folket.

8478293[/snapback]

Man trenger åpenbart ikke å mangle sosiale antenner selv om velger å si tøvete ting på forum :)

AtW

8478346[/snapback]

Skal jeg skrive 5000 ord om det og sende deg rapporten? :p

Lenke til kommentar
Ordet "rapport" begynner å skremme meg litt nå, ettersom jeg og labpartneren min skal skrive den første rapporten vår på NTNU nå i digitalteknikk. Plutselig er det jo seriøst, ikke sånn "skriv en stil" som det var på VGS :(

8478644[/snapback]

Joa, "seriøst", skrev du virkelig aldri rapporter på VGS? Har de reformert bort alt av fornudft siden jeg gikk der? :) Er ikke spesielt høye krav til en labrapport, og man kommer jo fort inn i det.

AtW

Lenke til kommentar

Det festelige med rapporter er hvor strenge de er med tanke på grammatikk og ordlegging. Jeg får nesten bestandig rettet på små grammatiske feil i teksten min. Og hva er det som skjer med bruken av passiv fremtid, passiv fortid og pluskvamperfektum?

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Joa, "seriøst", skrev du virkelig aldri rapporter på VGS? Har de reformert bort alt av fornudft siden jeg gikk der? :) Er ikke spesielt høye krav til en labrapport, og man kommer jo fort inn i det.

8478666[/snapback]

"Vi stappa en klump med noe metall (var vel sink) oppi et rør med saltsyre. Da fikk vi hydrogen. Det smalt når vi tente på det."

Der har du en labrapport fra VGS :p Ikke riktig så ille, men nå virker det som at de stiller en del høyere krav til både språk, innhold og at det bør være konsist og presist. Passer meg egentlig bra, men trenger litt tid på å komme inn i det.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke få se tidligere lab-rapporter av andre? Er jo tilsynelatende mange her i denne tråden som har masse erfaring med det, så får du se hvordan form, innhold og språk burde være.

8478768[/snapback]

Det er jo det de gjør. De koker (i alle betydninger av ordet) alt de kommer over der nede på Gløshaugen. Er ikke rart de er litt svette og lukter vondt.

Endret av CAT0
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke få se tidligere lab-rapporter av andre? Er jo tilsynelatende mange her i denne tråden som har masse erfaring med det, så får du se hvordan form, innhold og språk burde være.

8478768[/snapback]

Det er jo det de gjør. De koker (i alle betydninger av ordet) alt de kommer over der nede på Gløshaugen. Er ikke rart de er litt svette og lukter vondt.

8478815[/snapback]

Vi koker bare det obligatoriske som ikke teller på karakteren :) Et eller annet sted må man jo spare arbeid om man skal ha tid til å kvesse disse sosiale antennene dere dragvollerene etterlyser, vi ligger jo allerede ganske langt etter på fritidsfronten...

AtW

Lenke til kommentar
Ordet "rapport" begynner å skremme meg litt nå, ettersom jeg og labpartneren min skal skrive den første rapporten vår på NTNU nå i digitalteknikk. Plutselig er det jo seriøst, ikke sånn "skriv en stil" som det var på VGS :(

8478644[/snapback]

Bruk mange bilder, så slipper du å skrive så jævlig mye.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er mer utfordrende å skrive rapport nå enn tidligere. Når det faglige nivået blir høyere følger rapporten automatisk etter.

I sjanseløse barnehagefag (som dessverre dukker opp innimellom) har man egentlig tapt på forhånd, uansett hvordan man skriver. En slags befrielse à la Dilbert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...