Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke litt rart å sende ut tilbudene med så store mellomrom? Fristen til det tilbudet jeg har fått kan gå ut før de andre tilbudene sendes ut. Nå må jeg vurdere om jeg enten vil sjanse på å få den studass-jobben jeg aller helst vil få, og dermed risikere å ikke få noen jobb i det hele tatt, eller safe og gå får tilbudet jeg allerede har fått.

Lenke til kommentar
Noen som går eller har gått elektronikk på NTNU?
Jepp. Godt over halvveis.
Kan dere anbefale faget/yrket?
Jepp. Bøttevis med utfordringer, og en rivende utvikling. Faget i seg selv er relativt abstrakt (veldig lite synlig og håndfast), noe som gjør at det kan virke vanskeligere enn mange andre ingeniørretninger (forøvrig stikk i strid med poenggrensene på studiet). Men når du mestrer det kan du mestre nesten alt annet. Kjempemessig linjeforening (sosial arrangør) også.

Yrkesmessig finnes det et vidt spekter av oppgaver i de store byene i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp. Godt over halvveis.

Jepp. Bøttevis med utfordringer, og en rivende utvikling. Faget i seg selv er relativt abstrakt (veldig lite synlig og håndfast), noe som gjør at det kan virke vanskeligere enn mange andre ingeniørretninger (forøvrig stikk i strid med poenggrensene på studiet). Men når du mestrer det kan du mestre nesten alt annet. Kjempemessig linjeforening (sosial arrangør) også.

Yrkesmessig finnes det et vidt spekter av oppgaver i de store byene i Norge.

 

Hva liker du best? Går du bachelor eller master? Er studiet bra? Gode lærere, forelesere osv

Lenke til kommentar

Hva liker du best? Går du bachelor eller master? Er studiet bra? Gode lærere, forelesere osv

Det finnes ikke teknologiske bachelorstudier på NTNU, med unntak av informatikk og musikkteknologi, hvis du regner det. Alt annet er femårige studier, hvor du får graden sivilingeniør (master of science) etterpå, og ingen bachelorgrad underveis.

Lenke til kommentar

Jeg ser at de fleste studassene i mine fag er fra 3. klasse og utover. Er det fordi fagene er lettere lengre ut i studiet (og dermed tid til å ta på seg en jobb), eller blir de eldre studentene rett og slett gitt prioritet når det velges ut studasser?

 

Jeg lurer selv på når tiden er best for å få meg en liten jobb på siden...

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Dahsl budsjettet øker proposjonalt med studieåret. Derfor er behovet for å være studass, langt høyere for eldre studenter..Kjenner mange som har vært studass i lavere årskull, så er nok bare tilfeldig. Tidligere erfaring teller dog positivt.

 

Som fun fact har jeg vært studass for studenter i eget kull dette semesteret + fadderbarna mine.

Endret av Nebuchadnezzar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

takk :)

 

2 spørsmål til? :p

 

1) Hvor mange timer i uka bruker en studass på jobben sin?

 

2) Hva er de letteste fagene å være studass i?

 

1) Kommer an på. I en del av jobbene får man betalt for 100 timer arbeid, og dersom det er 12 øvinger så vil det si 100/12 = 8.3 timer per uke. Jeg bruker imidlertid sjelden så mye tid på arbeidet, men av og til kommer det en lang øving og da blir det slitsomt å rette.

 

2) Blir vel de fagene hvor man synes pensum er lettest. Hvis du tenker på arbeidsmengde, så finnes det jo fag som tallteori der øvingene er frivillige, så man slipper retting. Men det virker som om konkurransen om å være studass i dette faget er høy, for jeg hadde jobb i fjor, A i faget og A i en del andre fag, men fikk likevel ikke jobb i det nå :(

 

EDIT: Fikk jobb i tallteori likevel. jehe!

Endret av barkebrød
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser at de fleste studassene i mine fag er fra 3. klasse og utover. Er det fordi fagene er lettere lengre ut i studiet (og dermed tid til å ta på seg en jobb), eller blir de eldre studentene rett og slett gitt prioritet når det velges ut studasser?

 

Jeg lurer selv på når tiden er best for å få meg en liten jobb på siden...

Jeg vet ikke om de faktisk prioriterer ansiennitet, men gir deg ikke mening at man heller ønsker studasser med mer erfaring?

Lenke til kommentar

Barkebrød: Så det blir altså vanligvis ikke mer enn noen få timer i uka? Det høres ganske nice ut.

 

Frexxia: Jeg tenkte mer på at fakultet gir eldre studenter prioritet uavhengig av erfaring. Ryktene jeg har hørt fra klassekamerater sier at det er nesten umulig for en 2. klassing å bli studass...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...