Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Faget var ikke spesielt vanskelig nei, men skulle ønske foreleser hadde tatt et kurs i empati og medmenneskelighet. Alltid irriterende når foreleser går stikk motsatt vei av alle tidligere eksamener.

Spesielt i et fag en føler en har grei kontroll på.

Et kurs i empati og medmenneskelighet, faktisk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan får jeg lest IEEE-papers (ieeexplore.ieee.org) på studentbynett?

Jeg blir ikke automatisk logget inn på ieeexplore når jeg sitter rett på studentbynett, og når jeg sitter på studentbynett finnes heller ikke sslvpn.ntnu.no, så vanlig VPN er "umulig".

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
Hvis du sitter på en mac eller linuxmaskin kan du bruke kommandoen ssh -D [nummer] [email protected], og vips så har du en SOCKS5-proxy til NTNU på port [nummer]. Går sikkert an på windows og, men jeg vet ikke hvordan.
Kan alltids lage SSH X-tunnel til en av instituttmaskinene og kjøre Firefox og Evince derfra, men jeg hadde håpet på en litt mer strømlinjeformet løsning.

 

ieeexplore.ieee.org funker for meg på studbynett.
Får du opp den søte NTNU-logoen oppe på siden sånn at du faktisk kan lese PDF'ene? Hvilken IP-range har du i såfall?
Lenke til kommentar
https://www.vpnreact...ssh_tunnel.html

Så slipper du i alle fall å kjøre X-tunnel.

Jeg bruker vanligvis Ubuntu, så jeg tenkte en X-tunnel var enklere enn å knote med proxy. Proxy må vel konfigureres i Firefox eller nettverksinnstillingene hver gang, i tillegg til opp- og nedkobling mot stud-server. Eventuelt tar jeg gjerne mot et ferdighacket skript som gjør oppkobling, systemkonfigurasjon og avslutning med proxy sømløst. Det eneste som er litt kjipt med det er at stud-server kan være litt treig innimellom.

 

Jepp. 129.241.124.***
Da får jeg sjekke litt videre i offisielle kanaler. Sitter med 129.241.118.***, så det burde jo ikke være så forbanna stor forskjell.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...