Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man søker på et studie ved NTNU og man må registrere seg på søknadsweb, hvilken adresse bør man skrive ned? Jeg blir boende her jeg er nå fram til begynnelsen av juni, men etter det befinner jeg meg på et helt annet sted.

Når du søker så må man jo sende inn et følgeskjema og det må vel først komme i posten? Ergo, jeg burde vel bruke adressen jeg har nå? Eller får du svar via brev om hvorvidt du er kommet inn eller ikke?

Lenke til kommentar

Noen som tar bachelor i matematikk (matematiske fag) ved NTNU (evt. andre plasser) som kan anbefale dette? Er dette et enkelt studie eller noe med mange utfordringer? Da tenker jeg mest på om dette er et studie beregnet for fremtidige mattelærere, eller et for dem som ønsker å spesialisere seg videre å gjerne ta doktor i det senere? Vil helst studere mest mulig matte og det ser ikke ut til at jeg kommer inn på fysikkstudiet (går VG2). Jeg har større interesse for rein matte, men jeg tenker at fysikk er et mer verdifullt studie Det ser ut som en bachelor i matematiske fag er veien å gå for meg, men jeg ønsker bare noen innspill først.

Endret av diskus123
Lenke til kommentar

Noen som tar bachelor i matematikk (matematiske fag) ved NTNU (evt. andre plasser) som kan anbefale dette? Er dette et enkelt studie eller noe med mange utfordringer? Da tenker jeg mest på om dette er et studie beregnet for fremtidige mattelærere, eller et for dem som ønsker å spesialisere seg videre å gjerne ta doktor i det senere? Vil helst studere mest mulig matte og det ser ikke ut til at jeg kommer inn på fysikkstudiet (går VG2). Jeg har større interesse for rein matte, men jeg tenker at fysikk er et mer verdifullt studie Det ser ut som en bachelor i matematiske fag er veien å gå for meg, men jeg ønsker bare noen innspill først.

Har gått dette og kan anbefale det. Det er ganske mye valgfrihet, så du står egentlig fri til å velge hvor utfordrende du vil at det skal være. De formelle fagkravene fra instituttet er ikke særlig høye. For fremtidige mattelærere er det vel mer LUR-retningen som er relevant. Bachelor i matematikk er for de som er interessert i matematikk, men som sagt; Det er ganske stor valgfrihet. Du kan velge fysikkfag om du vil, eller du kan la være. Om du velger å gå dette studiet anbefales det nok uansett at du tar mastergrad.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå sier jeg bare at både de som studerer for å bli lærere og de som studerer for å ta en ren matematikkgrad tar de samme mattefagene. Det er dermed gode sjangser for å bytte frem og tilbake mellom linjene.

Ingen av studiene er på noen måte enkle, og det er nok av utfordringer. Føler du likevel at det ikke er nok progresjon er det bare å fylle på med ekstrafag. Kjenner flere på bmat (bachelor matematikk) som gjerne tar 6 fag et semester.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til hvordan man bør gå frem for å skaffe seg hybel i Oslo i sommer i forbindelse med sommerjobb? Finner lite med korttidsleie på hybel.no og finn.no

Lurer på det samme. Kjenner ingen som bor i Oslo som har plass til å ha meg boende i ukesvis, og det ser ikke ut til at det er mange ledige hybler for kun en sommer.

Lenke til kommentar

Jeg er nummer 125 på ventelista til Nedre Singsakerslette, og det er 251 hybler der totalt. Tror dere jeg har sjans til å komme inn? I tillegg til de som flytter ut, så er det vel en del som takker nei også fordi de kommer inn på et høyere valg? Synes 125 høres litt mye ut men, nå ble jeg litt nervøs..

Jeg har heldigvis Klostergata 56 i bakhånd hvor jeg er på 24. plass, men jeg vil helst på Nedre Singsakerslette (Bloksberg er bare å gi opp først som sist, er nr. 117 på 9 hybler) ;p

Ventelisteplasseringen burde egentlig stå på Min Side på sit.no så det bare var å sjekke det selv, for det er mulig jeg kommer til å plage dem med noen mail for å finne ut hvor på lista jeg er :p

Endret av acquiesce
Lenke til kommentar

Jeg tror bachelor i matematiske fag er midt i blinken for deg!

Lenke til kommentar

Studiet er alt hva du gjør det til, og fysikk er ikke nødvendigvis mer "verdifullt". Når det er sagt så utelukker overhodet ikke en bachelorgrad i matematikk videre studier i fysikk. Kjenner til at folk har fullført BMAT, og etterpå tatt mastergrad i fysikk (da har de riktignok tatt noen ekstra fag på bachelorgraden i matematikk, men det er jo høyst overkommelig). Ellers er det jo ingen ting i veien for å gjøre fysiker ut av deg selv om du kjører matematikk hele veien. Det meste av teoretisk fysikk (feks) er ganske matematikktungt, så man kan jo fort ende opp med å gjøre mye fysikkrelatert.

Lenke til kommentar

Noen som aner prisen på 0.33 dahls på bunnpris? Er det 15-16-17-18-19?

Sikkert for dyr, serr.

Kjøp heller på Rema, Kiwi, eller kanskje Rimi du ;). Selv om det ikke er store forskjellen.

Bunnpris= nesten ran . De plasserer butikkene strategisk sånn at de som ikke gidder å gå 2-300m ekstra bare kan subbe innom en lokal Bunnpris - og f.eks betale 17kr for Snickers, imens den koster 10-12 på Rema (avhenger litt av sted..).

Endret av Callipus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...